Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

    Hey,

    Ik ga me een D60 aanschaffen en vroeg me af welke allround lens ik me zou aanschaffen. Ik had al eens een gelijkaardige topic en toen bood iemand me een tweedehands Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED aan voor 340 euro
    De sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS heb ik nieuw voor 315 euro. Op dit moment is dit echt het maximum van het budget en ben ook beginnend en wil dus ook eerst rustig aftasten in hoeverre de kriebels blijven duren

    Ik lees hier nu dat de sigma niet de kwaliteit heeft die het moet hebben. Natuurlijk zal ik als beginner zoiezo nog niet het maximum kunnen eisen van de lens.

    Ik weet er zijn hier veel mensen met super veel ervaring, maar ik vraag jullie nu gewoon eventjes om beetje objectief te zien en al het betere materiaal (maar ook duurder) te vergeten en zou je dan durven zeggen dat deze lens voor een beginner een degelijke lens is?

    De tweedehands is ook een optie maar, als er dan na een maand iets met de lens is zou ik het mezelf niet vergeven denk ik wat denken jullie ?

    Grtz
    en alvast bedankt

  • #2
    Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

    Kijk eens hier :


    De Sigma is overigens getest op een Canon.

    De Nikkor komt beter uit deze test. Maar ga jij die verschillen zien?
    Feit is wel dat als je kiest voor de gebruikte Nikkor je waarschijnlijk geen garantie hebt.

    Wat is wijsheid ? Ik zou het risico nemen en voor de Nikkor kiezen, mits hij in perfecte staat is.
    groet, Rik

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

      Ja ik ben mij er wel van bewust dat de Nikkor wel degelijk nog kwalitatief beter zal zijn. Dat merk je toch ook enigszins aan de prijs 340 tweedehands t.o.v 315 nieuw (sigma).Vraag me gewoon ergens af of ik dat al van men lens ga verwachten. Als het verschil tussen beide ook echt noemingswaardig is dan vind ik het wel de moeite om beetje extra inspanning te doen en het risico erbij te pakken. Maar als miniem is daarentegen...

      Ik heb al wel vaker tweedehands dingen gekocht, maar dit bleef meestal bij dvd's enzovoort. Ik weet wel dat een lens iets is dat jaren mé kan gaan enzovoort maar toch heb ik wat schrik voor zoiets prijselijk tweedehands aan te schaffen, zeker aangezien ik als beginner niet echt in staat ben te bepalen of het echt nog in de staat is dat het moet verkeren of dat er toch ergens mankementen opzitten. De verkoper is MoreThanWords (sorry dat ik je hier aanhaal ), ik weet niet of sommigen van jullie al ervaring hebben met hem?

      Alle reacties zijn welkom

      Grtz

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

        Oorspronkelijk geplaatst door noeninckx Bekijk bericht
        Hey,

        Ik ga me een D60 aanschaffen en vroeg me af welke allround lens ik me zou aanschaffen. Ik had al eens een gelijkaardige topic en toen bood iemand me een tweedehands Nikkor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G VR IF ED aan voor 340 euro
        De sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS heb ik nieuw voor 315 euro. Op dit moment is dit echt het maximum van het budget en ben ook beginnend en wil dus ook eerst rustig aftasten in hoeverre de kriebels blijven duren

        Ik lees hier nu dat de sigma niet de kwaliteit heeft die het moet hebben. Natuurlijk zal ik als beginner zoiezo nog niet het maximum kunnen eisen van de lens.

        Ik weet er zijn hier veel mensen met super veel ervaring, maar ik vraag jullie nu gewoon eventjes om beetje objectief te zien en al het betere materiaal (maar ook duurder) te vergeten en zou je dan durven zeggen dat deze lens voor een beginner een degelijke lens is?

        De tweedehands is ook een optie maar, als er dan na een maand iets met de lens is zou ik het mezelf niet vergeven denk ik wat denken jullie ?

        Grtz
        en alvast bedankt


        Ik heb zelf de 18-200mm Nikkor.Weet wel dat er één ding is waar die Nikon verschrikkelijk last van heeft : zoom creep (wel gemakkelijk op te lossen ),en dat heeft die Sigma niet, en bovendien heb je dan garantie op dat nieuwe objectief,voor weinig euri meer.
        Er zijn felle tegenstanders van allround objectieven, maar ik voorspel dat je veel plezier gaat hebben van dat grote zoombereik, en later kun je nog altijd lichtsterke, vlijmscherpe primes kopen.



        Walter



        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

          Of ga ik voorlopig voor de kit met Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
          het is geen 18-200 maar het bestaart me wel wat kosten die ik mss later dan echt voor een goede lens kan gebruiken.

          Hij komt vrij goed uit de tests, beter dan de sigma 18-200 blijkbaar. En er zit toch een prijverschil van 150 euro op de kit in vergelijking met de body apart en de sigma erbij kopen.

          Jak moeilijke beslissingen seg en ik wil em zo graag morgen gaan halen

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

            hallo, ik heb zo'n Sigma op mijn D300 en ben daar zéér tevreden over, ideale wandel/reislens, uiteraard met de gekende beperkingen ivm licht
            Ik heb een vriend met de Nikon , die heb ik ook geprobeerd , en ik merk weinig verschil .
            Diegene die de foto's gemaakt met de Sigma er kan uithalen in een onderlinge test is superman denk ik.
            De bouwkwaliteit is zeker even goed en ze heeft een zoomlock.
            Je zal wel verschil hebben in de testen maar ik denk niet dat je dat in het "echte" leven merkt.
            Ik ben van Antwerpen en je mag altijd eens komen testen

            Grtjs Joske
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

              Als je de Nikkor tweedahands koopt, dan zal die niet zoveel meer in waarde verminderen.
              Koop je een nieuwe Sigma, en je wil ze na een jaartje weer terug verkopen, dan zal je er heel wat meer op verliezen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je de Nikkor tweedahands koopt, dan zal die niet zoveel meer in waarde verminderen.
                Koop je een nieuwe Sigma, en je wil ze na een jaartje weer terug verkopen, dan zal je er heel wat meer op verliezen.


                Is het dan misschien aangeraden om voor de Kit te gaan? Aangezien deze mss niet zoveel waarde zal verliezen. En dan later over te stappen. Of kan je deze echt helemaal nog niet onder de noemer all-round lenzen plaatsen ? Heb gewoon echt wat schrik voor het tweedehands gebeuren, zeker aangezien ik de kwaliteiten van de lens nog niet optimaal kan beoordelen. Iemand ervaring met MoreThanWords?
                Grtz

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

                  Hallo,

                  Als je moet kiezen tussen de 18/200 en de 18/105 ,ga dan voor de 18/200.
                  Die heeft een betere bouwkwaliteit en een hogere lichtsterkte ,allee ze hebben beide f5.6 max maar de ene op 105mm en de andere op 200mm.

                  grtjs Jos
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                    Ik ben van Antwerpen en je mag altijd eens komen testen

                    Grtjs Joske
                    Super vriendelijk dat je dit voorstelt, ik zit nu even in de examens dus het zal me voorlopig niet lukken. Echt tof al die hulpzaamheid op dit forum
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Als je moet kiezen tussen de 18/200 en de 18/105 ,ga dan voor de 18/200.
                    Die heeft een betere bouwkwaliteit en een hogere lichtsterkte ,allee ze hebben beide f5.6 max maar de ene op 105mm en de andere op 200mm.

                    grtjs Jos
                    Ja ik stelde de 18-105 gewoon voor omdat ik deze dan nieuw als kit kan aankopen voor 509 euro ofzo wat onder men budget is.
                    1)Dan kan ik dit geld bijhouden en later gebruiken voor een degelijke upgrade voor een lens.
                    2)Dit is mss geen 18-200mm maar liever iets minder zoom ipv verlies aan kwaliteit (wat volgens sommigen bij de sigma zo is)
                    3) Toch spreekt de sigma me ook aan, hier zijn gewoon heel veel tegenstrijdige reacties over die me helemaal in de war brengen
                    4) Ik denk dat de kwaliteit in foto's toch voor het grootste deel afhangt van de fotograaf, en aangezien ik dat zal zijn zal voorlopig de mss iets minder kwaliteit van de sigma niet zo veel uitmaken.

                    Ik twijfel dus eigenlijk tussen deze twee, voorlopig ga ik nog niet de tweedehands richting op omdat ik de technologie enzo nog niet genoeg ken om zeker te zijn dat ik een goede tweedehands objectief in men handen heb, en ik mezelf op men kop zou slagen moest die na een tijdje kappot gaan en ik niet over garantie beschik

                    ALVAST bedankt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe sigma 18-200 OS of tweedehands Nikor 18-200 VR

                      HEy,

                      mijn advies = nikon 18-200mm 2de hands!

                      Ik heb zowel de sigma os als de nikkor vr in mijn bezit momenteel.
                      De kwaliteit van de foto's is quasi gelijk (de sigma en nikon hebben beide hun sterkere en zwakkere mm's waarin ze softer worden)

                      Maar de afwerking is in het voordeel van de nikkor.
                      De sigma scherpstel ring staat op het einde van de lens (waar je normaal je lens vastneemt) en dit draait tijdens het scherpstellen mee. Je mag deze ring niet forceren want zo gaat je autofocus stuk!
                      Ondertussen is mijn os van de sigma stuk; maakt geluid en geeft soms trillend beeld. Deze lens gaat binnen voor reparatie.

                      Bij de nikkor lens heb je wel focus ring, maar deze draait niet mee bij het focussen.

                      Ook weegt de nikkor minder dan de sigma. De sigma weegt echt door, de nikkor is nog te doen.

                      ALs je 2e hands koopt moet je zeker checken of er geen krasjes op het glas staan, en of er geen stof in de lens zit. Voor de rest denk ik dat je miniem risico loopt bij 2e hands nikkor. Als ik me niet vergis is deze nikkor ook spat waterdicht.
                      Nikon

                      Comment

                      Working...
                      X