Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

    Binnenkort is er een nieuwe Sigma 24-70 f2,8 met HSM motor.
    Photokina 2008: Sigma has today announced a new HSM version of its popular 24-70mm F2.8 EX DG lens. This large aperture standard zoom is considerably more compact than its predecessor, thanks to a brand new optical design which features 14 elements in 12 groups, including three aspherical, one ELD and two SLD elements. The HSM focusing motor promises fast and silent focusing coupled with full-time manual focus, and the minimum focus distance is 38cm allowing a maximum magnification of 1:5.3. The lens will be available in Sigma, Canon, Nikon, Pentax and Sony mounts.


    Ik heb pas een "oude" versie tweedehands gekocht, en die heeft nog een trage micromotor met een vrij ingewikkeld systeem als je er manueel mee wil werken (schakelaar + "koppeling").
    Die HSM is dus wel een heel grote verbetering, en die zou normaalgezien ook sneller moeten zijn.

    Afwachten wat de werkelijke verkoopprijs wordt, en hoe ze presteert.
    Ze zal wel niet spatwaterdicht zijn zoals de Canon 24-70 f2,8 L.

    (Ik heb hier vorige week nog ergens geschreven dat het tijd werd dat ze die 24-70 eindelijk eens met een HSM-motor zouden maken...)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

    Ze zal wel tweemaal zoveel kosten als de oude. Aanbevolen prijs toch.
    Dan lijkt het me beter om naar de canon versie uit te kijken. (tweedeh.)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

      Stevig prijskaartje, maar zo'n snelle AF moet wel leuk zijn...
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

        Hopelijk heeft Sigma werk gemaakt van een degelijke bouwkwaliteit.
        Gelet op de forse prijsstijging mag dat wel.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

          filtermaat 82...
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

            Is bij de huidige lens ook al zo...
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Afwachten wat de werkelijke verkoopprijs wordt, en hoe ze presteert.
              Ik ben ook benieuwd of het redelijk alternatief is voor de Nikkor 24-70 2.8.
              Op Amazon.com wordt hij aangeboden voor 900 dollar. Tegen de huidige koers ruim 650 euro.

              groet, Rik

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

                Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                filtermaat 82...
                Mijn 16-35 f2,8 II heeft ook zo'n grote filtermaat (maar ik heb er nog geen filter voor gekocht).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

                  Bij foto Konijnenberg :



                  Idd stevig prijskaartje ! ;-)
                  Mvg, Fekke
                  Nikon D750

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

                    Hopelijk heeft Sigma werk gemaakt van een degelijke bouwkwaliteit.
                    Gelet op de forse prijsstijging mag dat wel.
                    Hallo, dat begrijp ik niet zo goed, ik heb er ook zo één en die zit toch stevig ineen.
                    De EX reeks van Sigma is toch gekend voor haar stevigheid?
                    (Behalve dat ik hier en daar iets lees over afbladderende lak).

                    grtjs Jos
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      Hallo, dat begrijp ik niet zo goed, ik heb er ook zo één en die zit toch stevig ineen.
                      De EX reeks van Sigma is toch gekend voor haar stevigheid?
                      (Behalve dat ik hier en daar iets lees over afbladderende lak).

                      grtjs Jos
                      Mijn vroegere - lees: zeer slechte - ervaringen met de EX-reeks van Sigma hebben mij veel geleerd over de bouwkwaliteit van hun objectieven. En bovenal van hun f2.8-objectieven dan nog. Afbladderende lak was dan nog het minste.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

                        Mijn oude 24-70 stak anders toch ook wel zeer stevig in elkaar.

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Mijn vroegere - lees: zeer slechte - ervaringen met de EX-reeks van Sigma hebben mij veel geleerd over de bouwkwaliteit van hun objectieven. En bovenal van hun f2.8-objectieven dan nog. Afbladderende lak was dan nog het minste.
                        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Sigma 24-70 f2,8 EX DG HSM

                          Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk bericht
                          Ze zal wel tweemaal zoveel kosten als de oude. Aanbevolen prijs toch.
                          Dan lijkt het me beter om naar de canon versie uit te kijken. (tweedeh.)
                          Ik zou dan toch ook gaan voor de Canon 24-70 (of tweedehands). Mijn ervaring met Sigma lenzen is toch steeds dat ze redelijk soft zijn. Ik heb de Sigma 24-70 2.8 EX DG Macro (de huidige versie, niet de eerste DF versie) gehad op Minolta en dit was echt de slechtste lens die ik ooit gehad heb. Nergens scherp, mega soft. Kan natuurlijk ook aan het exemplaar gelegen hebben. Deze lijkt op het eerste zicht wel iets compacter te zijn geworden.

                          Comment

                          Working...
                          X