Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

    Hallo,

    Enige tijd geleden heb ik een Canon EOS450D body aangeschaft. Heb toen niet gekozen voor een kit met een lens omdat ik nog een lens (28-80) van m'n oud analoog toestel had liggen. Wou er eerst eventjes terug inkomen en dan wel verder kijken wat voor lenzen ik zou aanschaffen. Merk na enkele weken echter dat deze lens echt wel beperkt is, en zou dan ook graag iets aanschaffen dat me wat meer vrijheid geeft. Heb niet onmiddellijk bepaalde toepassingen voor ogen, maar een groter zoombereik zou vaak van pas komen. Verder zou ik ook graag binnen fotograferen zonder flits (geen speciale dingen, gewoon wat familiekiekjes), maar met de huidige lens is hier absoluut geen beginnen aan. Ik weet dat deze twee zaken waarschijnlijk niet echt te combineren vallen, maar twee lenzen kan ook altijd. Ik heb absoluut geen idee waarnaar ik juist moet kijken. Er zijn zoveel mogelijkheden, dat de beginner een beetje verloren loopt. Alle tips zijn dus welkom.

    Alvast bedankt. Groeten, Bert

  • #2
    Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

    Tokina 11-16 f2.8 en een Sigma 18-135 OS? Maar hoe de kwaliteit van Die sigma is weet ik niet. maar er zullen ook wel andere opties zijn. Afhankelijke van je budget.
    Of tokina 12-24 F4 +28-135 IS of zelfs 24-105L\
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

      Sigma 18-135 OS zou je niet veel meer zoom bieden dan je 28-80... de 24-105 is een FF lens, te weinig groothoek op 450D.

      Meestal is een combi een goede start, standaardlens + zoomlens.
      Geloof niet in die "superzoomlenzen" met massa's bereik, je boet altijd in qua lichtsterkte of beeldkwaliteit en op korte termijn verkoop je ze toch...
      Bovendien hebben de superzooms met veel tele vaak te weinig groothoek vb Tamron 28-300, 28 (x1.6) is te weinig op een 450D.

      1> Betaalbare scherpe standaardlens (redelijk lichtsterk binnen) Tamron 17-50 2.8 €328 (zelf ooit gekocht en 2 vrienden vorige maand ook).
      2> Groter zoombereik Canon 55-250 €247 (nog alternatieven indien hoger budget) gewoon een fun lensje voor weinig geld met redelijk tele (250 x 1.6 = 400mm) is al een pak meer dan uw 80mm x 1.6 = 128mm.
      Hier een review : http://forum.belgiumdigital.com/f35/...-a-196610.html

      Voor nog geen €600 heb je 2 betaalbare objectieven voor familiekiekjes + telelens...

      Tele heb je altijd te weinig, ipv een Canon 55-250 kun je ook direct een werkpaard van een lens kopen, de Bigma 50-500, rond de €650 2e hands, alle bereik (maar iets te zwaar voor uw 450D en geen beginnerslens)
      Dus een combi van bovenstaande 2 en je zit goed...beter dan die kitlenzen allesinds...
      Last edited by CanonYouCan; 10 januari 2009, 09:19.

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

        Hé alvast bedankt voor de tips. Had inderdaad een budget van 500 á 600 euro in gedachten, dus ga alvast eens hier en daar rondkijken voor de prijzen van de vermelde lenzen. Suggesties van winkels in het Antwerpse of gewoon ergens online bestellen?

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

          Ik zou online bestellen bij de goedkoopste http://www.kamera-express.nl/ of http://www.fotokonijnenberg.nl/
          Last edited by CanonYouCan; 10 januari 2009, 17:53.

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

            Zelf kwam ik met lichsterke wegens dat het voor binnen moest zijn. Maar wat dacht je eraan om een redelijke goed statief erbij te nemen? Zo kun je ook nog bij lange sluitertijden beter uit de voeten.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Zelf kwam ik met lichsterke wegens dat het voor binnen moest zijn. Maar wat dacht je eraan om een redelijke goed statief erbij te nemen? Zo kun je ook nog bij lange sluitertijden beter uit de voeten.
              Heb hier nog een eenvoudig statiefje liggen van m'n vader vroeger (echt antiek dus, maar werkt ook natuurlijk ), maar dan blijft het probleem dat mensen nu eenmaal bewegen. Je kan moeilijk verwachten van mensen dat ze heel de tijd stil zitten op een feestje. Maak ook liever foto's van mensen zonder dat ze het weten, dus niet van "nu allemaal even poseren en stilzitten", als je begrijpt wat ik bedoel ... Toch bedankt voor de tip.

              Denk dat ik in ieder geval al even ga kijken voor de Canon IS 55-250, en dan misschien voorlopig de Canon 50mm 1.8 erbij neem voor binnen. Of is dit af te raden? Zou gewoon even willen zien wat zo'n lichtsterke lens juist kan betekenen voor mij.

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

                Als het om te testen is kun je idd de 50 1.8 II kopen (slechts €88 bij Kameraexpress).

                Ik kocht direct de 50 1.4 (€286) omdat dit ook een goede prijs is, USM heeft (sneller scherpstellen voor bewegende mensen bvb) en mooiere wazige achtergrond (bokeh).
                Ik wou zeker veel portretfotos nemen van m'n pasgeboren dochter. Ik lees altijd eerst de reviews en dan koop ik welke er best uitkomt, verkoop niet zo graag en voor de 50 1.8 krijg je toch bijna niets meer...

                Hier kun je misschien een doorslaggevende discussie lezen over de 50 1.4 vs 50 1.8


                Vorige keer had ik enkel de 50mm 1.4 op zak bij m'n schoonouders, ze wilden met 3 op de foto staan, maar de living was redelijk klein. Ik zei "er is maar plaats voor 2 op de foto!" en m'n schoonpa ging weg en zei "ok, als ik niet gewenst ben!" Het was serieus bedoeld, maar het kwam over als dat hij niet gewenst was op de foto

                Volgende keer neem ik mijn 17-55 2.8 IS mee om wat meer groothoek te hebben
                Vond die 2e hands, ervoor had ik de Tamron 17-50 2.8 (€328) ook een scherpe aanrader!

                Een 35 1.4 ging ook goed zijn om iederen van de familie erop te krijgen, maar kan niet voor elke afstand een prime kopen.
                Betreft de 55-250 IS niet twijfelen, een aanrader zoals gezegd en bewezen door de post van Duindistel ook met de vele scherpe fotos.

                Oorspronkelijk geplaatst door bc911 Bekijk bericht
                Heb hier nog een eenvoudig statiefje liggen van m'n vader vroeger (echt antiek dus, maar werkt ook natuurlijk ), maar dan blijft het probleem dat mensen nu eenmaal bewegen. Je kan moeilijk verwachten van mensen dat ze heel de tijd stil zitten op een feestje. Maak ook liever foto's van mensen zonder dat ze het weten, dus niet van "nu allemaal even poseren en stilzitten", als je begrijpt wat ik bedoel ... Toch bedankt voor de tip.

                Denk dat ik in ieder geval al even ga kijken voor de Canon IS 55-250, en dan misschien voorlopig de Canon 50mm 1.8 erbij neem voor binnen. Of is dit af te raden? Zou gewoon even willen zien wat zo'n lichtsterke lens juist kan betekenen voor mij.
                Last edited by CanonYouCan; 11 januari 2009, 11:50.

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

                  Ik heb ook een Canon eos 450D en een 50mm f1.8 lens, en ik kan enkel zeggen dat ik er heel tevreden van ben. Met de kleine scherptediepte kan je knappe portretten maken en ze is lichtsterk genoeg om binnen goede foto's te maken. Bovendien kost ze niet veel, dus voor een beginner zoals ik is ze heel geschikt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen Canon Eos 450D voor beginner

                    Hé bedankt voor je reactie. Denk dat ik dus ook maar voor de 50mm 1.8 ga en de rest van de centjes nog wat andere spulletjes aanschaf (filter, extra memory card, kuisdoekjes, ....). En dan nog wat sparen tot ik misschien nog die Tamron 17-50 kan aanschaffen. Stap voor stap ... + heb ook nog andere dure hobby's . Denk niet dat het echt nuttig is om meteen 5 verschillende lenzen aan te schaffen, dan doe je waarschijnlijk toch met 3 van de 5 niets. Even zien wat dit mij al kan bieden en dan nagaan of ik behoefte heb aan meer ...

                    Comment

                    Working...
                    X