Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoalbum op site maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoalbum op site maken

    Ik ben een site aan het maken en ik wil er natuurlijk ook een fotoalbum op waar ik mijn foto's in kan laten zien. Ik heb maar heel weinig verstand van html en php etc. Op internet zie ik wel allemaal dingen hoe het moet, maar dat is veel te ingewikkeld. Ik werk met frontpage. Kan iemand mij helpen?

    Groeten Thijs
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Fotoalbum op site maken

    Alles kan met wordpress!
    Vroeger schreef ik mij websites ook zelf, maar nu ik wordpress heb, hoeft dat niet meer. Gewoon naar een plugin zoeken, die installeren en klaar is kees.
    Alles is aanpasbaar
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Fotoalbum op site maken

      Aangezien er al iemand heeft afgehaakt (ik ben voor nog een viertal forumleden een website aan het helpen maken), kan ik u nog wel helpen.

      Je zal wel een domein naam nodig hebben (hosting krijg je van mij), dus kijk even of je een naam kan beslissen die je aanstaat en we zijn vertrokken.

      Als ik je website nu zie zou'k idd opteren voor Wordpress + zenPhoto, beide op php + database gebaseerd... frontpage zal je niet meer nodig hebben.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Fotoalbum op site maken

        Ik gebruik Firefox, en de wildlife info pagina wordt helemaal verkeerd weergegeven(tekst bovenop andere tekst, tekst door foto...)

        Verder zijn er ook verschillende programma's die gallerijen kunnen maken, zoals Gallery en Zenphoto
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

        Comment


        • #5
          Re: Fotoalbum op site maken

          Laten maken zou ik zo zeggen. Programmeren is een vak... blahblahblah Zo wordt er meestal gereageerd als er iemand komt vragen hoe ze een foto-reportage moeten maken, maar ik vind dat iedereen het recht heeft om iets bij te leren.

          Als ik van jou was, dan zou ik ook gaan naar een of ander CMS (Content Management Systeem) of Blog systeem, zoals Joomla, Drupal, DotNetNuke, Wordpress, etc. Deze systemen kan je zelf installeren, maar zijn ook kant en klaar te huren (al dan niet gratis). Het voordeel van hiervan gebruik te maken is dat je niet hoeft te programmeren en dat alles gedocumenteerd is.

          Wil je toch zelf alles zelf gaan doen in HTML (of programmeren in PHP, ASPX, CFML, etc), dan raad ik aan van eerst wat op het net en in boeken te lezen. Om simpele galerijen in HTML te maken kan je ook eens kijken naar JAlbum.

          Comment

          Working...
          X