Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200 DC of AF-S 18-105 VR??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-200 DC of AF-S 18-105 VR??

    Welke zou ik kiezen voor bij men nikon D60?
    De 18-200 kost maar 30 euro meer maar is volgens mij kwalitatief minder zonder beeldstabilisatie en de DC reeks is ook vrij specifiek las ik voor het waziger of scherper maken van de achtergronden, vooral bij portretfotografie.

    Kunnen jullie me helpen? Alternatieven zijn ook welkom hoor. Deze kan ik als pakket kopen maar andere mogelijkheid is de body apart met een budget voor de lenzen van +/-250 euro (ik weet het toplenzen zal je er niet mee kopen maar het is ook maar om mij op gang te zetten als beginnende fotografie liefhebber

    http://www.kamera-express.nl/index.p...subsubtype=479 hier staan wat mogelijkheden voor nikon, ik weet ook niet of ze allemaal toepasbaar zijn voor de D60

    Groetjes
    Last edited by noeninckx; 8 januari 2009, 23:11.

  • #2
    Re: Sigma 18-200 DC of AF-S 18-105 VR??

    hoi , Als je voor Niet lichtsterkte lenzen gaat zoals superzooms neem er dan één MET OS(of VR )
    Ik heb een Sigma met OS en ben daar tevreden van, zonder OS loop je met zulke lenzen al snel tegen de problemen van de beperkte lichtsterkte aan.

    Je hebt voor je D60 een lens nodig met interne motor, af-s bij nikon, hsm bij Sigma,
    Anders heb je géén AF

    Voor portretfotografie ben je beter met een lichtsterke variant, dan heb je door de kleinere dof een mooie wazige achtergrond bijv Sigma 18/50f2.8 HSM.
    Tamron heeft ook zo een lens maar ik dacht niet dat die een interne motor heeft.
    Nikon wel maar die ligt buiten je Budget.
    Een Nikon 50mmf1.8 is een goedkope (ong 110€) keuze voor portretjes maar geen zoom



    grtjs Jos
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-200 DC of AF-S 18-105 VR??

      Ik zou je ook VR aanraden op dergelijke lenzen. De DC waar jij op doelt als je zegt dat het interessant is om de achtergrond van portretten te controleren heeft niets met Sigma te maken.

      DC bij Sigma wil - dacht ik - zeggen dat de lens geoptimaliseerd is voor digitale bodies
      DC bij Nikon wil zeggen 'Defocus Control' en is bij mijn weten alleen beschikbaar op de 105 f 2 DC en de 135 f 2 DC, maar dat zijn lenzen van boven de 750 euro.

      Zoals anderen ook zeggen is een 50 mm f 1.4 of 1.8 op een cropcamera ook een mooie portretlens.
      Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
      Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
      GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-200 DC of AF-S 18-105 VR??

        Ja voor alle duidelijkheid het is niet speciaal voor portretjes ofzo te trekken. Ik wil gewoon als begin lens een goede all-round lens waar ik zowat vanalles mee kan doen. Liefst 18-200 maar ik zit voorlopig met het beperkte budget van 250 tot maximum 300 euro en vraag me af of ik voor dit geld dan wel een kwalitatief goede 18-200 lens kan kopen en eventueel niet beter met een 18-105 VR of 18-135 VR begin.

        Ik zeg het ik ben beginner dus ik kan niet afgaan op ervaring enzovoort,alle hulp is welkom.

        Ik heb al super lang getwijfeld over de keuze van de Body en ben voor D60 gegaan omdat deze mij beter in de hand ligt dan de eos 450D en ook wat goedkoper is en een beroepsfotograaf wist me te zeggen dat het verschil tussen beide camera's eigenlijk vrij miniem is. Maar nu is de twijfel weer toegeslaan voor het objectief door de enorme keuze dat er is.

        Alvast bedankt

        Comment

        Working...
        X