Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canadees berg landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canadees berg landschap

    Hallo Allemaal,

    Ik ga regelmatig eens naar Burnaby Mountain wat op 10 minuten rijden is van ons thuis en hier is het altijd genieten van mooie zichten en het is ook een goede plaats voor wat foto's te nemen. Deze foto was genomen in de namiddag met een zicht op Indian Arm (een 18km lange fjord) en is vanop ongeveer dezelfde plek genomen als mijn vorige foto van deze plaats, maar minder ingezoomed en bij helder zonnig weer deze keer.

    Hopelijk kan deze foto jullie bekoren.
    Groetjes uit Vancouver,
    Ann




    Wat informatie over Burnaby Mountain voor diegene die geinteresseerd zijn: Burnaby Mountain is een beboste heuvel van een 370m hoog waar je kan genieten van zichten over het centrum van Vancouver, de bergen, de oceaan en de inhammen. Deze plaats is een 10 minuten rijden van mijn thuis en een 15-20 minuten van downtown Vancouver, Canada. Van hier boven heb je ook mooie zichten over Indian Arm. Indian Arm is een steile gletsjer fjord die parallel gelegen is met Vancouver en gevormd was tijdens de ijstijd. Indian Arm is ongeveer 20km lang en de steile berghellingen zijn zo onoverschrijdbaar dat er geen ontwikkelingen zijn, ondanks de nabijheid van Vancouver wat een grote stad is. Vandaar dat je hier nog een heel stuk pure natuur kan terug vinden.

    Burnaby Mountain is een populaire plaats voor locals en toeristen dankzij de prachtige zichten over de bergen, de oceean en de stad. Je kan hier wandelen, picnikken enzovoort. Het Centennial Pavilion met de prachtige Rozen Tuin, het dichtbij zijnde Horizons Restaurant en twee schitterende Indiaanse totem palen zijn een herinnering aan de trotse inheemse erfenis en geschiedenis van de gemeenschap. Torenhoog over de verre stad zijn de lange houten beeldhouwwerken van Kamui Mintara (Speelplaats van de Goden). Deze indrukwekkende beeldhouwwerken herdenken de goede daden tussen Burnaby en zijn zusterstad, Kushiro in Japan.

  • #2
    Re: Canadees berg landschap

    tis weer een parel van een foto

    mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: Canadees berg landschap

      Very nice...as usual !
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #4
        Re: Canadees berg landschap

        Kan mij zeker bekoren
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: Canadees berg landschap

          prachtig vergezicht en dito compo....

          Comment


          • #6
            Re: Canadees berg landschap

            Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
            prachtig vergezicht en dito compo....
            ook mijn gedacht
            wat woon jij in een prachtige omgeving
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Canadees berg landschap

              Heel,heel mooi
              Grt
              Theike
              Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

              Comment


              • #8
                Re: Canadees berg landschap

                WOW , prachtige foto in zen geheel , kleuren , diepte , zicht , alles op een rijtje
                heel , heel mooie

                mvg xiebu
                "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                *BD1033BE*

                Comment


                • #9
                  Re: Canadees berg landschap

                  Dat torentje heb je daar mooi neergezet Ann. Mooie compo, heerlijke plek.

                  Comment

                  Working...
                  X