Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 1.4 vs 85 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50 1.4 vs 85 1.8

    Voor op men nieuwe camera (fullframe) twijfel ik wat tussen deze lenzen om één ervan erbij te nemen.
    Welke zou volgens jullie het meest ideaal zijn voor portret, de scherpste beelden leveren, de mooiste bokeh hebben?
    Ik heb zowat rondgehoord bij kennissen en de meningen waren wat verdeeld, vandaar dat ik langs jullie kant ook eens de mening wou horen..
    Lens zou hoofdzakelijk naast schoolopdrachten voor portretten gebruikt worden

    Mvg
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

  • #2
    Re: 50 1.4 vs 85 1.8

    Voor portret FF? Als het tussen die twee gaat? Niet twijfelen: 85mm !!!!!
    50 mm is te kort voor portret FF, je moet te dicht bij je model komen om formaatvullend te werken en je krijgt dan vertekening...

    Comment


    • #3
      Re: 50 1.4 vs 85 1.8

      Inderdaad voor FF de 85mm.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: 50 1.4 vs 85 1.8

        Ook mijn advies, de lens blijft ook een toppertje mocht je later naar een 5d gaan.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: 50 1.4 vs 85 1.8

          absoluut de 85mm

          naast de meer geschikte brandpuntafstand is de 85mm sneller(AF), steviger, stiller en ik zou zelfs durven zeggen scherper, zeker volopen
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: 50 1.4 vs 85 1.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            absoluut de 85mm

            naast de meer geschikte brandpuntafstand is de 85mm sneller(AF), steviger, stiller en ik zou zelfs durven zeggen scherper, zeker volopen
            Niet meer twijfelen, ik volg alle bovenstaande reacties.
            Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

            Comment

            Working...
            X