Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smoke on the water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smoke on the water

    of

    Ik wou, door een grote lensopening te gebruiken, de voorgrond wazig maken om de mystieke sfeer nog wat te verbeteren.



    Sony A700
    F 2.8
    Focus 17 mm
    ISO 200
    1/1600 sec
    *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

  • #2
    Re: Smoke on the water

    Zonder bewerking en toch een zeer schappelijke plaat. Je hebt hem standaard gepost en mag er wezen..Als je deze door een PS pers duwt heb je een beter resultaat. MAar daar gaat het niet altijd om dus voor mij is hij geslaagd.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Smoke on the water

      Ik vind deze foto geslaagd. Misschien wat meer contrast/verzadiging in de kleuren, maar hij mag gezien worden.
      Sony Alpha 200 met SONY 18-70 mm/3,5-5,6

      Comment


      • #4
        Re: Smoke on the water

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Zonder bewerking en toch een zeer schappelijke plaat. Je hebt hem standaard gepost en mag er wezen..Als je deze door een PS pers duwt heb je een beter resultaat. MAar daar gaat het niet altijd om dus voor mij is hij geslaagd.
        Bedankt voor de reactie . Ik (en veel anderen) hebben hier op BD reeds verschillende keren gediscuteerd over digitale doka. Je kunt inderdaad je foto een stuk beter maken via PS ed., vlekjes, bomen enz. wegklonen, verzadigen ...
        Voor mij is het belangrijk dat een foto zo goed mogelijk is getrokken (belichting, witbalans, compositie). Spaart je heel wat werk achteraf . Behalve soms wat verscherpen, verzadigen en/of de compositie bijwerken doe ik weinig moeite met digitale doka. Soms vind ik dat we de verkeerde weg op gaan, er wordt maar raak geschoten en achteraf wordt alle rommel 'weggeshopped'. Ik doe graag natuurfotografie en dan zit ik soms uren in mijn tentje om een goeie foto te maken, liever dat dan achter mijn computerscherm grassprietjes bij te klonen of wat dan ook... Maar natuurlijk, het is ieders smaak en voor sommige is het Photoshoppen zelf een hobby geworden, iets waar ik niets op tegen heb maar 'echte' fotografie vind ik dat niet meer.
        *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

        Comment


        • #5
          Re: Smoke on the water

          Stofvlekjes wegwerken en wat contrast toevoegen en het is een mooie
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Smoke on the water

            contrast toevoegen en saturatie (klein beetje) is zo gepiept, mooie plaat

            Comment


            • #7
              Re: Smoke on the water

              Een mooie Siegfried. Je hebt gelijk, maak de foto zo goed mogelijk ter plaatse en je bespaart jezelf veel tijd achter de computer (het is trouwens niet goed voor de rug).
              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

              Comment


              • #8
                Re: Smoke on the water

                Prachtige foto met een super mooi zicht, mooie reflecties en een heerlijke sfeer. Heel goed gezien en heel knap vastgelegd!

                Groetjes,
                Ann

                Comment


                • #9
                  Re: Smoke on the water

                  Netjes!

                  Ietsje meer contrast zou nog lekkerder kijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Smoke on the water



                    Op verzoek: wat meer contrast (5%) en wat verzadigd, hij is inderdaad wat levendiger. Ben ik nu toch de digitale doka in geduikeld .
                    Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties !
                    *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

                    Comment


                    • #11
                      Re: Smoke on the water

                      mooi die eerste, houwen zo.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Smoke on the water

                        Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
                        Bedankt voor de reactie . Ik (en veel anderen) hebben hier op BD reeds verschillende keren gediscuteerd over digitale doka. Je kunt inderdaad je foto een stuk beter maken via PS ed., vlekjes, bomen enz. wegklonen, verzadigen ...
                        Voor mij is het belangrijk dat een foto zo goed mogelijk is getrokken (belichting, witbalans, compositie). Spaart je heel wat werk achteraf . Behalve soms wat verscherpen, verzadigen en/of de compositie bijwerken doe ik weinig moeite met digitale doka. Soms vind ik dat we de verkeerde weg op gaan, er wordt maar raak geschoten en achteraf wordt alle rommel 'weggeshopped'. Ik doe graag natuurfotografie en dan zit ik soms uren in mijn tentje om een goeie foto te maken, liever dat dan achter mijn computerscherm grassprietjes bij te klonen of wat dan ook... Maar natuurlijk, het is ieders smaak en voor sommige is het Photoshoppen zelf een hobby geworden, iets waar ik niets op tegen heb maar 'echte' fotografie vind ik dat niet meer.
                        JA je hebt wel gelijk maar je moet met die uitspraken voorzichtig zijn hier op BD lol..Anders krijg je de echte PS,sers tegen je schenen. Ik volg volledig je mening en ik weet ook wat het is om een manuele foto schappelijke te tonen aan het publiek maar die bewerkingen allemaal geeft het soms wel een meerwaarde en soms niet en ik prul wel graag met die dinges...Goed gedaan.

                        Ps: Hou het maar met de eerste...
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Smoke on the water

                          Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
                          of

                          Ik wou, door een grote lensopening te gebruiken, de voorgrond wazig maken om de mystieke sfeer nog wat te verbeteren.
                          Ik vind dat je daar met je eerste foto goed bent in geslaagd; ik begrijp dan ook de reacties niet, die vragen om een hoger contrast. Sommige foto's vragen precies om minder contrast, en deze is daar voorbeeld van.

                          Zou het kunnen dat het is zoals met smaak: hoeveel mensen kunnen echte, rinzige geuze apprecieren? Maar de meeste mensen lusten wel aangezoete kriek ... En misschien is het ook zo met foto's: veel contrast, messcherp en spetterende kleuren spreken allicht meer aan dan een foto die wat afwijkt van de 'norm'.

                          Anyway: voor mij de originele plaat, met laag contrast, en de dromerige sfeer

                          GRoetjes,
                          Yves
                          Niet geschoten is altijd mis ...

                          Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Smoke on the water

                            De eerste is een mooi schilderijtje
                            De update vind ik te geel...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Smoke on the water

                              Ik heb het hier al tig keer gezegd, bij mist of heiig weer is er minder contrast. Er is dan ook geen enkele reden om dat kunstmatig te gaan opschroeven. Daardoor gaat heel de
                              mysterieuze sfeer van mist... euh de mist in
                              Dus is de eerste versie veruit de beste.
                              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                              Comment

                              Working...
                              X