Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een paar vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een paar vragen

    Hallo.

    Ik heb een paar vragen hier.

    vraag1:

    - Daarpas zat ik een paar foto's te maken, en ik wou dit doen met flits omdat het redelijk donker was, en snel na elkaar. in het begin was dit fijn, net een fotoshoot. maar dan moest ik elke keer 5 seconden of meer wachten: BUSY met een flitsje erbij. Dit is echt echt echt wel LASTIG Weet iemand wat ik fout doe? of ligt dit niet aan mij?

    vraag2:

    - Ik wil foto's gaan nemen van mijn broer zijn voetbal, maar nu zit het toch wel een beetje donker met de winter. en ik wil snelle actie fotos maken, maar dit moet met een zeer korte sluitertijd? toch minstens 125 ofzo? maar, je hebt tog veel licht nodig hé? en mijn lens is maar 3,5 - 5,6... Ik veronderstel dat dit niet zal gaan? of ik zal wazige fotos hebben?, of kan ik daar een speedlight 430 X voor kopen? maar op een afstand van 75 - 50 meter? zal dit niet veel avance hebben zeker, met een flits? nja, lichtsterkere lens kopen sorry, geld is op


    Vraag3:

    misschien overbodig, maar ik ben opzoek naar een tele zoom lens, voor in juni, juli, augustus...

    En dan had ik bij deze de vraag:

    Is de Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO DG Canon HS

    even snel als

    de Canon EF 100-400mm F 4.5-5.6 L IS USM

    't Is voor voetbal te fotograferen met een 450D

    Wat denken jullie dat het beste is voor mij?

    Groetjes en sorry voor de derde vraag, tis nog lang hé en prijzen zullen dalen, of opslaan mss .

    Nja, bedankt!

  • #2
    Re: Een paar vragen

    vraag 1: Dat is waarschijnlijk omdat je vaak de flitser na elkaar gebruikt en om te voorkomen dat de condensator te warm wordt, zit er een wachttijd tussen ?
    vraag 2: Je kan ISO1600 proberen, maar ik denk zelfs dat dat te weinig zal zijn in wintertoestanden. Zelfs een lichtsterkere lens zal het moeilijk hebben met zo weinig licht.
    En zoals je al zei, je kan moeilijk van zo ver flitsen he.
    vraag 3: stel die pas als je em gaat kopen....

    Comment


    • #3
      Re: Een paar vragen

      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      vraag 1: Dat is waarschijnlijk omdat je vaak de flitser na elkaar gebruikt en om te voorkomen dat de condensator te warm wordt, zit er een wachttijd tussen ?
      vraag 2: Je kan ISO1600 proberen, maar ik denk zelfs dat dat te weinig zal zijn in wintertoestanden. Zelfs een lichtsterkere lens zal het moeilijk hebben met zo weinig licht.
      En zoals je al zei, je kan moeilijk van zo ver flitsen he.
      vraag 3: stel die pas als je em gaat kopen....
      ok, bedankt!

      maar over vraag 3 zou ik toch uit 'het te willen weten' willen weten, welke lens de snelste is

      Comment


      • #4
        Re: Een paar vragen

        Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
        Hallo.

        - Ik wil foto's gaan nemen van mijn broer zijn voetbal, maar nu zit het toch wel een beetje donker met de winter.

        Nja, bedankt!
        Ha, hier weet ik een gemakkelijke oplossing voor: Leg die bal ergens waar je veel licht hebt. 't is niet omdat het een voetbal is dat ie buiten moet blijven hé. .

        Nja, geen dank. Graag gedaan.

        Comment


        • #5
          Re: Een paar vragen

          Oorspronkelijk geplaatst door D-lete Bekijk bericht
          Ha, hier weet ik een gemakkelijke oplossing voor: Leg die bal ergens waar je veel licht hebt. 't is niet omdat het een voetbal is dat ie buiten moet blijven hé. .

          Nja, geen dank. Graag gedaan.

          Comment


          • #6
            Re: Een paar vragen

            de canon 100-400 is ongetwijfeld de allersnelste van de twee, met kilometers voorsprong.

            voor zijn lichtsterkte is heeft deze lens echt een supersnelle AF. Ik heb hem veel gebruikt op de piste voor skieërs en snowboarders te fotograferen met Servo AF en elke keer zat ie er bal op. Das toch wel verbazend goed als je weet dat sommige skiërs met zeer hoge snelheden recht op mij afkomen en van mij weg skiën (of vliegen door de lucht)
            kijk maar naar foto's als deze en alle anderen die je daar onder mijn album wintersport kan terugvinden. bij zomersport staan ook veel surfers waarvoor ik de 100-400 gebruikte, maar daarvoor is een snelle AF iets minder belangrijk. bij het album waterpolo is ook alles (behalve die in het indoor zwembad) met mijn 100-400 genomen

            vraag 2: een externe flits gaat absoluut niets uithalen, voor vraag 1 juist wel
            Last edited by Matthias; 8 januari 2009, 18:46.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Een paar vragen

              1. flitser moet opladen, is logisch. naarmate de batterijen leger geraken duurt dit langer. de flist "zuigt" als het ware energie uit je batterijen.
              2. je kunt het proberen. als het overdag is en er is voldoende daglicht: geen probleem.
              3. als het voor voetbal is: geen van beide denk ik is echt specifiek geschikt. qua snelheid zou ik het niet weten, heb geen van beide ooit gehad.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Een paar vragen

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                1. flitser moet opladen, is logisch. naarmate de batterijen leger geraken duurt dit langer. de flist "zuigt" als het ware energie uit je batterijen.
                2. je kunt het proberen. als het overdag is en er is voldoende daglicht: geen probleem.
                3. als het voor voetbal is: geen van beide denk ik is echt specifiek geschikt. qua snelheid zou ik het niet weten, heb geen van beide ooit gehad.

                mm
                wat is beter voor voetbal denk je?

                bedankt voor de antwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Een paar vragen

                  Aangezien de objectieven hier een hoofdrol spelen staat dit topic hier beter op zijn plaats . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een paar vragen

                    1) Inderdaad er is een beveiliging tegen het oververhit geraken van de flits en als de batterij plat geraakt zal het steeds langer en langer duren voor de flits is opgeladen. Zeker bij koud weer dan presteert de batterij slechter.

                    2) Voetbal zou ik niet flitsen, dan worden de voetballers boos want dat kan storen. Zet de ISO op 1600 en dan op Tv mode en 1/125s. Maar soms zal dit nog te traag zijn. Dus zet dan geen snel lopende speler op de plaat, maar druk af op het moment dat hij stilstaat. Dit is vlak voor een trap of bij het springen op het hoogste punt hang hij heel even stil...

                    3) De Canon USM zal sneller zijn. Je kan ook de 70-200 F2.8 IS USM overwegen, maar de helft van de zoom maar F2.8 op 200mm en dus een dubbele sluiter tegenover die 100-400 dan.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een paar vragen

                      Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                      wat is beter voor voetbal denk je?
                      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Je kan ook de 70-200 F2.8 IS USM overwegen
                      denk ik ook ...
                      of een 400f4DO?

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een paar vragen

                        1: een flitser moet telkens opladen, dit kost tijd
                        2: afgezien van de hinder zou je wel een extreem krachtige flitser moeten hebben omdat buiten geen refectie is, er gaat veel licht verloren'ondoenlijk dus
                        3: met de 100-400 kun je met goed licht uitstekend sport fotograferen, de AF is vrij snel.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X