Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen over Starterskit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vragen over Starterskit

    Heb aantal vraagjes over setupje.

    Ik wil een Canon 450D aanschaffen.
    Maar weet niet precies of sommige lenzen het geld waard zijn.

    Zit te twijfelen tussen:
    Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM van €787
    Tamron SP 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ASL IF van €327

    Nu ben ik behoorlijk nieuw in fotografie, heb nu een Canon S2 IS.
    En daar ben ik op uitgekeken kwa mogelijkheden.
    Ben dus niet echt professionele fotograaf.
    Is het verschil van €450 het ook waard?

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: Vragen over Starterskit

    De Canon is zeker de betere lens van de twee, dat staat vast... of het verschil het echter waard is dat bepaal je alleen maar zelf...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Vragen over Starterskit

      Het verschil tussen de Canon en de Tamron zal je vooral merken in omstandigheden waar het uiterste gevraagd wordt.
      De Canon heeft een veel snellere autofocus (en ook een heel stille AF-motor), en drie stops beeldstabilisatie. Door die beeldstabilisatie kan je met de Canon in slechtere omstandigheden (weinig licht) langer foto's blijven maken zonder statief, op voorwaarde dat het onderwerp niet in beweging is.

      Als je geregeld foto's maakt waarbij je tegen de limieten van het gebruikte materiaal zit, dan is de meerkost van de Canon zeker te verantwoorden. Is dat niet het geval, dan maak je met de Tamron ook geen verkeerde keuze.

      Of je het verschil tussen de twee zal merken, dat hangt dus af van wat je ermee gaat fotograferen. Als je ze allebei op een statief gebruikt voor landschappen, dan zal je weinig verschil merken. Gebruik je ze voor actiefotografie, dan is de Canon duidelijk in het voordeel omdat die een heel snelle AF-motor heeft. En zonder statief heb je dus het voordeel van de beeldstabilisatie (die komt ook van pas bij landschappen als er wat minder licht is).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Vragen over Starterskit

        de canon is zonder twijfel de beste.ikzelf heb de tamron en ben daar zeer tevreden over.het is natuurlijk de vraag wat jezelf er van verwacht en wat je er aan wilt geven.moest ik niet op ne € kijken dan zou ik mij de canon aanschaffen maar ik kan je verzekeren dat je met de tamron zeker geen kat in een zak koopt.

        mvg jopat
        www.fotojoel.be
        7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

        Comment


        • #5
          Re: Vragen over Starterskit

          even ter zijde : onthoud ook wel dat je met een 17-55 lens een standaardlens in huis haalt die qua "zoombereik" niet in de buurt komt van je S2 IS...

          Je kan misschien beter kiezen voor de Tamron en met de 450 € verschil een Canon 70-200 f/4 bijkopen om wat meer bereik te hebben.

          Ik denk dat de 450D+ tamron 17-50 sowieso al een stap of 3-4 omhoog is tov van je S2 IS op het gebied van IQ (image quality) en je je daarmee zeker gaat kunnen behelpen.
          Dan heb je dus nog wat geld over voor een zoom (en die 70-200 f/4 is een hele goeie voor zijn geld).

          Afin, da's mijn gedacht he
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Vragen over Starterskit

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            Je kan misschien beter kiezen voor de Tamron en met de 450 € verschil een Canon 70-200 f/4 bijkopen om wat meer bereik te hebben.
            zo'n gedacht:

            ik zou dan weer beginnen twijfelen tussen de 450D nieuw aanschaffen of een tweedehands 40D ...
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: Vragen over Starterskit

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              zo'n gedacht:

              ik zou dan weer beginnen twijfelen tussen de 450D nieuw aanschaffen of een tweedehands 40D ...
              Daar zou ik dus niet aan twijfelen ... de 40D tweedehands
              Ik heb zelf ook de 17-55 f/2.8 IS van Canon en het is een beest van een lens, supersnel en vlijmscherp (en na héél veel foto's nog steeds geen stof zoals je zo dikwijls leest), maar de optie van de tamron met de 70-200 zou ik eventueel toch overwegen.

              De 17-55 heeft zijn voordeel, maar of die voor jouw soort fotografie van toepassing zullen zijn weten we niet, bij mij zeker wel, maar dat hangt af wat je fotografeert in welke omstandigheden. f/2.8 en IS en USM is leuk, maar het kost wel centjes hé.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Vragen over Starterskit

                Ik denk zelf dat ik weinig met statief ga werken.
                Dus zal waarschijnlijk de Canon 17-55 worden.

                Maar de 2e lens had ik in mijn gedachte Canon EF 70-300 mm F/4-5.6 IS USM van €429,-
                De Canon 70-200 f/4 L IS USM vind ik echt te prijzig: €880,-

                Als ik veraf ga fotograveren, zal het meestal wel overdag zijn

                wel snelle reacties allemaal hoor, en bruikbaar!

                Comment


                • #9
                  Re: Vragen over Starterskit

                  Oorspronkelijk geplaatst door Licensed2chill Bekijk bericht
                  Zit te twijfelen tussen:
                  Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM van €787
                  Tamron SP 17-50mm F/2.8 XR Di II LD ASL IF van €327
                  Ga maar voor de Canon, ben die vandaag nog snel gaan halen... Trouwens kost die wel een meer hoor...http://www.fotokonijnenberg.be/produ...28_is_usm.html
                  Gelukkig heb ik die bij m'n fotoboer nog gekregen aan de oude prijs (voor de 10% opslag) en nog eens 3% korting.... de lens zelf heb ik nog niet kunnen testen gezien de weersomstandigheden.
                  Is de prijs gerechtvaardigd, ik denk zéker en vast en deze wordt toch héél hoog aangeschreven
                  Last edited by Blue Point; 8 januari 2009, 19:32.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vragen over Starterskit

                    Als ik jou was, zou ik es naar de winkel gaan en zo'n 17-55 op een 450d testen. Dan zal je zien dat die lens veel te zwaar is voor zo'n kleine body. En dan denk ik beter dat je voor een canon 40d gaat. Die ligt imo veel beter in de hand.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vragen over Starterskit

                      Oorspronkelijk geplaatst door Licensed2chill Bekijk bericht
                      De Canon 70-200 f/4 L IS USM vind ik echt te prijzig: €880,-
                      je hebt ook een 70-200 f/4 L NON-IS en die is een pak goedkoper.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vragen over Starterskit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Als ik jou was, zou ik es naar de winkel gaan en zo'n 17-55 op een 450d testen. Dan zal je zien dat die lens veel te zwaar is voor zo'n kleine body. En dan denk ik beter dat je voor een canon 40d gaat. Die ligt imo veel beter in de hand.
                        Een probleem dat dan weer snel opgelost is met de optionele batterygrip toch? ik gebruik mijn 100-400mm op een 400D en met de grip is dit geen enkel probleem

                        Dat terzijde zou ik ook voor de 40D gaan hoor, maar voor andere redenen
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vragen over Starterskit

                          Ik volgde een beetje hetzelde pad als u, ik kwam van een Canon S3 IS bridge.

                          Had de 40D gekocht (ooit nog getwijfeld om de 450D te kopen, maar werd 40D veel robuuster voor zwaardere lenzen, sneller, CF,...) liet onlangs m'n 40D vallen op onze eiken kast en een paar stukjes van de hoek van de kast
                          De prijzen zijn toch gezakt dankzij de 50D (40D slechts €575 bij Kamera Express!), dus ideaal koopje + 40D direct een klasse hoger, semi-pro ipv 450D instapmodel, voor dit kleine prijsverschil zou ik het niet laten!

                          Startte zelf met de Canon 50 1.4 portretlens + Tamron 17-50 (nieuw) en voor +- zelfde prijs na 6 maand de Tamron verkocht omdat ik een betaalbare 2e hands Canon 17-55 IS vond.
                          Heb deze gekocht omdat het scherpstellen met de Tamron een redelijk luid geluid maakt + geen IS heeft en alle andere voordelen van de Canon, de 17-55 is DE ultieme standaardlens op een cropcamera, 2e hands is wel aan te raden wegens de hogere prijs als starter... en zag er onlangs een paar te koop bij "aangeboden" op deze site... succes!
                          Last edited by CanonYouCan; 9 januari 2009, 13:31.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vragen over Starterskit

                            Word ook niet allemaal makkelijker he!

                            Maar ik ben wel gebonden aan de 450D, ik bestel hem via me werk. dus kan niet alle modellen kopen. Lenzen wel.

                            Pff ik koop wel lekker de Canon 17-55 IS 2.8. dan ben ik maar klaar.
                            Dan heb ik een supersetje (voor mijn doen) en kan ik spelen
                            Wel met de Canon EF 70-300 mm F/4-5.6 IS USM, ben namelijk niet van plan om statief te gebruiken. nu nog 16gb kaartje erbij, tasje. hoppa!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vragen over Starterskit

                              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                              Een probleem dat dan weer snel opgelost is met de optionele batterygrip toch? ik gebruik mijn 100-400mm op een 400D en met de grip is dit geen enkel probleem

                              Dat terzijde zou ik ook voor de 40D gaan hoor, maar voor andere redenen
                              Die batterijgrip (+strap) lost het deels op, maar niet volledig hoor. Ik heb nog kramp na een avondje schieten (wel dan met off shoe flits, on shoe flits heb ik minder tot geen krampen).
                              Last edited by Psychodweep; 9 januari 2009, 17:37.

                              Comment

                              Working...
                              X