Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel foto's kan.......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoeveel foto's kan.......

    dit is wellicht een stomme vraag maar hoeveel foto's Kan een digitaal toestel schieten in zijn levensduur?
    Soms lees ik in topics dat het toesel al begint na te laten na pakweg 150000 klicks.
    mijn toestel is begonnen op 1000000 met tellen en zit nu aan omgeveer 1330394
    dus wil dat zeggen dat ik dan 330394 foto's al gemaakt heb?
    klopt dat?
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: hoeveel foto's kan.......

    Dit wordt meestal vermeldt in de specificaties van je toestel, toch alleszinds bij reflexcamera's.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: hoeveel foto's kan.......

      nee is geen reflexcamera maar een bridge
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: hoeveel foto's kan.......

        Ik weet niet hoe het zit bij bridges maar bij een reflex wordt gewoon het aantal geteste en gegarandeerde klicks weergegeven (spiegel omhoog gordijn open dichten spiegel omlaag). Dit ligt bij de meetse toestellen ergens rond 100000 150000 het kan perfect mogelijk zijn dat je toestel na zoveel klicks nog perfect werkt. Maar soms worden de tijden niet meer zo precies. Je kan het mechanisme altijd laten vervangen en dan is je toestel terug zo goed als nieuw. Je sensor heeft idd een levensduur maar dat is meestal niet de bepalende faktor.
        PORTFOLIO: http://www.jangeloen.be
        BLOG: http://www.jangeloen.be/blog

        Comment


        • #5
          Re: hoeveel foto's kan.......

          Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
          dus wil dat zeggen dat ik dan 330394 foto's al gemaakt heb?
          klopt dat?
          à rato 100 foto's per dag wil dat zeggen dat je 9 jaar gefotografeerd hebt aan dat tempo... Wanneer slaap/werk/leef jij?

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: hoeveel foto's kan.......

            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            à rato 100 foto's per dag wil dat zeggen dat je 9 jaar gefotografeerd hebt aan dat tempo... Wanneer slaap/werk/leef jij?

            Mvg,
            Frederic
            Frederic, als je zo rekent en dat fototoestel heeft 1330394 kliks dan is dat toestel 36.5 jaar oud.
            Valt eigenlijk nog goed mee voor zijn prijs.

            OF: Eén van de "parameters" zal verkeerd zijn.

            Groetjes
            Skitch
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: hoeveel foto's kan.......

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Frederic, als je zo rekent en dat fototoestel heeft 1330394 kliks dan is dat toestel 36.5 jaar oud.
              Valt eigenlijk nog goed mee voor zijn prijs.

              OF: Eén van de "parameters" zal verkeerd zijn.

              Groetjes
              Skitch
              teller stond in het begin op 1000000en nu op 1330394
              nu als ik het zelf mag zeggen maak ik best wel veel foto's voor deze http://forum.belgiumdigital.com/f76/...te-243025.html
              had ik er al snel 450 op de tellen staan natuurlijk moet ik er een hoop wissen nadien die minder waren hoor maar beter een ruime keuze da 6 bij de fotograaf(heb niets tegen deze mensen maar als je de prijzen ziet de meiden schrokken er van)ze waren best te vreden
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: hoeveel foto's kan.......

                De DMC FZ8 is op de markt gekomen in Februari 2007.
                Dat wil zeggen dat deze camera maximaal twee jaar oud is.
                Zeggen en schrijven : twee jaar dus. (om het gemakkelijk te maken).
                Dat is 1840 foto's per dag, W.E. inbegrepen.

                Heb je dat toestel 1 jaar ?
                Dan heeft de vorige "eigenaar" 2780 foto's per dag gemaakt. (In kleinbeeld zijn dat 77 rolletjes )
                Als je 12 uur per dag met fotografie bezig bent dan is dat 232 foto's per uur. Zonder onderbreking.
                Dan moet je ze nog bekijken en beoordelen ook.


                Groetjes
                Skitch
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: hoeveel foto's kan.......

                  elke 15 seconden een foto maken

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoeveel foto's kan.......

                    En is dat niet zoals met bijna elk digitaal fototoestel (en afhankelijk van de instelling) dat als je een kaartje insteekt waarop de laatste foto bijvoorbeeld nummer 90000 heeft dat de eerstvolgende 90001 wordt ... zo kunt ge met een splinternieuw toestel ook al vanaf de eerste foto op een groot aantal staan.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoeveel foto's kan.......

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      De DMC FZ8 is op de markt gekomen in Februari 2007.
                      Dat wil zeggen dat deze camera maximaal twee jaar oud is.
                      Zeggen en schrijven : twee jaar dus. (om het gemakkelijk te maken).
                      Dat is 1840 foto's per dag, W.E. inbegrepen.

                      Heb je dat toestel 1 jaar ?
                      Dan heeft de vorige "eigenaar" 2780 foto's per dag gemaakt. (In kleinbeeld zijn dat 77 rolletjes )
                      Als je 12 uur per dag met fotografie bezig bent dan is dat 232 foto's per uur. Zonder onderbreking.
                      Dan moet je ze nog bekijken en beoordelen ook.


                      Groetjes
                      Skitch
                      klopt heb m'n toestel van april 2007 maar iedere dag 2780 foto's maken zit er niet in hoor heb ook nog een huishouden met de was en de pl*s +werk+slapen
                      max wat ik ooit op een dag getrokken had was iets in de 900 toen ik de communie foto's van m'n dochter ben gaan maken.moet er wel bij vertellen dat ik dan vaak in bust mode trek zodat ik er steeds de beste uitnam en de rest weg kieperde. en inderdaad het nadien bekijken en beoordelen vraagd ook nog z'n tijd hé

                      En is dat niet zoals met bijna elk digitaal fototoestel (en afhankelijk van de instelling) dat als je een kaartje insteekt waarop de laatste foto bijvoorbeeld nummer 90000 heeft dat de eerstvolgende 90001 wordt ... zo kunt ge met een splinternieuw toestel ook al vanaf de eerste foto op een groot aantal staan.
                      zal der eens op letten met welk volg nummer het weer begint te tellen als ik de foto's op m'n geheugenkaartje wis denk dat dan het antwoord gevonden is
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoeveel foto's kan.......

                        Ik heb ook een Panasonic (FZ30) en daar is de nummering als volgt (zal bij de FZ8 wel identiek zijn):
                        eerst de foldernr (begint met 100 en elke 999 foto's word deze met 1 verhoogd)
                        dan een 0 en dan de fotovolgnummer (001 tot 999)

                        Dat wil zeggen dat bij een tellerstand van 1330394 er iets meer als 33.000 foto's (om juist te zijn 33*999+394=33.361) getrokken zijn en geen 330.000
                        Wat dan een gemiddelde geeft van bijna 100 foto's per dag als je zegt dat je het toestel 1 jaar bezit.
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoeveel foto's kan.......

                          Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                          Ik heb ook een Panasonic (FZ30) en daar is de nummering als volgt (zal bij de FZ8 wel identiek zijn):
                          eerst de foldernr (begint met 100 en elke 999 foto's word deze met 1 verhoogd)
                          dan een 0 en dan de fotovolgnummer (001 tot 999)

                          Dat wil zeggen dat bij een tellerstand van 1330394 er iets meer als 33.000 foto's (om juist te zijn 33*999+394=33.361) getrokken zijn en geen 330.000
                          Wat dan een gemiddelde geeft van bijna 100 foto's per dag als je zegt dat je het toestel 1 jaar bezit.
                          Thanks Filmar. Dat zijn normale cijfers...... van een gepassioneerd fotograaf.


                          Groetjes
                          Skitch
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoeveel foto's kan.......

                            Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            Ik heb ook een Panasonic (FZ30) en daar is de nummering als volgt (zal bij de FZ8 wel identiek zijn):
                            eerst de foldernr (begint met 100 en elke 999 foto's word deze met 1 verhoogd)
                            dan een 0 en dan de fotovolgnummer (001 tot 999)

                            Dat wil zeggen dat bij een tellerstand van 1330394 er iets meer als 33.000 foto's (om juist te zijn 33*999+394=33.361) getrokken zijn en geen 330.000
                            Wat dan een gemiddelde geeft van bijna 100 foto's per dag als je zegt dat je het toestel 1 jaar bezit.

                            bedankt FiLMar voor je antwoord
                            nu ben ik weer een stuk wijzen


                            geplaats door Skitch
                            Dat zijn normale cijfers...... van een gepassioneerd fotograaf.
                            denk dat het er dagelijk dan wel minder zijn heb m'n toestel bijna twee jaar
                            maar nu met deze dagen zullen het er wel meer zijn
                            t'zal voor ieder gepassioneerd fotograaf zo zijn op dit mooie winter moment
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoeveel foto's kan.......

                              Zomaar een vraagske:
                              900 foto's van een communievoorbereiding. Heb je dan nog tijd om compositie e.d. te bepalen of trek je in het wilde weg in burstmode en hou je dan 1 op 50 uiteindelijk over?
                              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                              Comment

                              Working...
                              X