Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-200 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 18-200 probleem

    Hey iedereen,

    Ik heb me onlangs de 18-200 van canon als wandellens aangeschaft.
    Nu heb ik de indruk dat het in en uitzoomen veel te soepel gaat naar mijn mening.
    Als je de camera met lens op naar beneden richt schuift deze zomaar uit.
    Is dit normaal?
    Ik moet wel zeggen dat ik de lens enkel nogmaar buiten in deze extreme vriestemperaturen gebruikt hebt, kan het daar iets mee te maken hebben?

    De lens is uiteraard nog onder garantie,(foto rubens)maar hoelang ben je deze kwijt als ze moet opgestuurd worden voor herstelling?

    alvast bedankt
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

  • #2
    Re: Canon 18-200 probleem

    Daar moet je maar gewoon mee leven OF plakband gebruiken.

    Nooit begrepen wat daar nou het probleem van is.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 18-200 probleem

      Heel bizar! Voor dat je deze lens gekocht hebt, heb je waarschijnlijk wel wat opzoekingswerk verricht, niet?
      Je komt dit verhaal toch veel tegen, dat is één van de negatieve kantjes van deze lens ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 18-200 probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
        Heel bizar! Voor dat je deze lens gekocht hebt, heb je waarschijnlijk wel wat opzoekingswerk verricht, niet?
        Je komt dit verhaal toch veel tegen, dat is één van de negatieve kantjes van deze lens ...
        ah bon.
        So much to do, so little time !
        http://franky289.fotopic.net/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 18-200 probleem

          Er zijn wel meer objectieven die daar last van hebben, bijvoorbeeld de Canon 28-135 IS en de EF-S 17-85 IS.
          Maar ook Sommige Sigma en Tamron's hebben dat probleem (en waarschijnlijk zal Nikon er zo ook wel een paar hebben).

          Bij Sommige objectieven is er een blokkeer-knop voorzien om dat te voorkomen.

          Het is geen defect, je zal er geen andere voor in de plaats krijgen, en ze kunnen het niet repareren (als er geen defect is, dan kunnen ze dat ook niet repareren).
          Het is gewoon een minder goede eigenschap van dat objectief.

          Ik heb even wat opgezocht, Canon heeft er een "Zoom Lock Switch" opgezet, en als je die gebruikt dan heb je er geen problemen mee.
          Die schakelaar staat wel aan de andere kant als de schakelaartjes ven de AF en de IS, dat is waarschijnlijk om te voorkomen dat je telkens de verkeerde schakelaartjes verzet als je de zoom lock wil uizetten.
          Last edited by Black B@ndit; 8 januari 2009, 11:46.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 18-200 probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

            Ik heb even wat opgezocht, Canon heeft er een "Zoom Lock Switch" opgezet, en als je die gebruikt dan heb je er geen problemen mee.
            Die schakelaar staat wel aan de andere kant als de schakelaartjes ven de AF en de IS, dat is waarschijnlijk om te voorkomen dat je telkens de verkeerde schakelaartjes verzet als je de zoom lock wil uizetten.
            Dus dat ding HEEFT gewoon een zoomlock?
            Zal toch gewoon in de beschrijving staan.......

            Comment


            • #7
              Re: Canon 18-200 probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Dus dat ding HEEFT gewoon een zoomlock?
              Zal toch gewoon in de beschrijving staan.......
              Bij dpreview hebben ze die toch gevonden:
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 18-200 probleem

                Bedankt voor de info,Ik kom hier dus nu wel als een over,maar ik heb dit met nog geen enkel ander objectief meegemaakt,dus tzal efkens gewoon worden zijn om dit knopje te gebruiken.
                So much to do, so little time !
                http://franky289.fotopic.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 18-200 probleem

                  jammer dat die zogezegde zoom lock alleen maar op 18 mm werkt bij mijn 18-200

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 18-200 probleem

                    Hoi,
                    vele zoomlenzen hebben "last" van dit verschijnsel.
                    Beter vind ik het als er standaard op iedere zoomlens, die langer van lengte wordt bij uitzoomen, de voorziening van een zoomlock zou zitten.
                    Mijn Tamron 17-50 schuift niet uit zichzelf uit, maar ik gebruik dat zoomlock knopje altijd.
                    Een Canon 28-135 schuift wel uit, maar heeft geen zoomlockknopje (te duur voor het arme Canon...). Daar moet je dus rekening mee houden
                    En dat het knopje alleen maar werkt op de kortste lengte van de lens is vanzelfsprekend, niet ...
                    Anders stoot je je zonnekap samen met de voorste helft van de lens eraf...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 18-200 probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                      jammer dat die zogezegde zoom lock alleen maar op 18 mm werkt bij mijn 18-200
                      En wat is het probleem daarmee.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 18-200 probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        En wat is het probleem daarmee.....
                        als je em wil vast zetten? op alle mm gaat het niet alleen op 18 ... ???????? als ik een foto op 80 mm wil trekken en mag helemaal niet verrandern gaat het niet op lock...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 18-200 probleem

                          is normaal

                          je kan hem maar vast zetten in ingezoomde stand

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 18-200 probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                            als je em wil vast zetten? op alle mm gaat het niet alleen op 18 ... ???????? als ik een foto op 80 mm wil trekken en mag helemaal niet verrandern gaat het niet op lock...
                            En waarom zou een zoomlens vast moeten zitten.

                            Koopt iemand een superzoom, gaat ie zeuren dattie zoomt.

                            Het is ook nooit goed.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 18-200 probleem

                              Ik denk dat dat knopje dient voor als je de camera op dat moment niet aan het gebruiken bent.

                              Besides: Meestal hou je bij een zoomlens je lens toch vast om te richten? Alleja, ik toch, en dan blijft ie toch op 80mm.
                              www.bikegoals.com

                              Comment

                              Working...
                              X