Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Lenzen voor D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Lenzen voor D90

    Na lang zoeken ben ik er eindelijk uit om een Nikon D90 te kopen. Dit lijkt mij een goed toestel om mee te starten in de wondere wereld van de fotografie.

    Omdat ik nog niet echt weet waar ik naartoe wil als hobbyfotograaf, wil ik hier vragen welke lenzen ik best bijkoop. Ik had gedacht aan een 18/55 en 75/300. Omdat ik hier eigenlijk niet zoveel van ken en ik deze lenzen wil kopen via kamera-express.nl wil ik eventjes vragen welke modellen hiervoor best in aanmerking komen (er staan namelijk nog allerhande andere paramters bij lenzen IS/AF/VR/enz..).

    Welke lenzen kunnen jullie mij aanbevelen?

    Bedankt mannen en vrouwen!

  • #2
    Re: Nikon Lenzen voor D90

    Het ligt er een beetje aan hoe je verder wilt met de hobby. Als je point-and-shoot wilt doen, is een walkaround lens zoals de 18-200 een goede keuze. Wil je wat specifiekere dingen gaan doen, dan heb je al snel losse lenzen nodig. Bijvoorbeeld voor landschappen en gebouwen is de 12-24 van Tokina een mooie lens. Voor stadsfoto's de 16-85VR. En voor vogels en teleshots is de 70-300VR een mooie lens. En voor macro de 105VR. Heb je het idee dat je over een jaar mogelijk overstapt op fullframe als de hobby je zou bevallen, koop dan nu reeds lenzen die hiervoor geschikt zijn. Bij Nikon zijn goede fullframe lenzen de 2.8 serie 14-24, 24-70, 70-200. Deze zijn wel flink prijzig.

    Als je echt nog niet weet wat je wilt, begin dan met de 18-200. Dit is een goede basislens. Je kunt deze dan over een tijdje als je verder zou willen goed tweedehands verkopen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Lenzen voor D90

      Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
      Het ligt er een beetje aan hoe je verder wilt met de hobby. Als je point-and-shoot wilt doen, is een walkaround lens zoals de 18-200 een goede keuze. Wil je wat specifiekere dingen gaan doen, dan heb je al snel losse lenzen nodig. Bijvoorbeeld voor landschappen en gebouwen is de 12-24 van Tokina een mooie lens. Voor stadsfoto's de 16-85VR. En voor vogels en teleshots is de 70-300VR een mooie lens. En voor macro de 105VR. Heb je het idee dat je over een jaar mogelijk overstapt op fullframe als de hobby je zou bevallen, koop dan nu reeds lenzen die hiervoor geschikt zijn. Bij Nikon zijn goede fullframe lenzen de 2.8 serie 14-24, 24-70, 70-200. Deze zijn wel flink prijzig.

      Als je echt nog niet weet wat je wilt, begin dan met de 18-200. Dit is een goede basislens. Je kunt deze dan over een tijdje als je verder zou willen goed tweedehands verkopen.
      Hier kan ik weinig aan toevoegen.
      De 18-200 is zeker een goede lens om mee te beginnen.
      Naderhand ontdek je vanzelf welke lenzen je echt nodig zult hebben.
      Een tas vol lenzen lijkt mooi, maar wanneer je ze niet gebruikt is het jammer van de centen en zoals @Marco al aangeeft de 18-200 is snel verkocht.
      mvg
      Antoine

      Comment

      Working...
      X