Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste L-lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn eerste L-lens

    't is de 70-500 F4 IS geworden
    'k denk wel dat ie scherp is, wat vinden jullie ?

    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: mijn eerste L-lens

    Da's dan wel een speciaal model... een prototype?

    Het zal wel een 70-200 f4 IS L zijn zeker...

    Lekker scherp hoor! Veel plezier met je aanwinst.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: mijn eerste L-lens

      wauw zo scherp!

      Comment


      • #4
        Re: mijn eerste L-lens

        oei inderdaad de 70-200 bedoelde ik

        verdomme, was het maar een 70-500
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: mijn eerste L-lens

          Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          oei inderdaad de 70-200 bedoelde ik

          verdomme, was het maar een 70-500
          Als ze voor dezelfde prijs een 70-500 f4 L IS leveren, dan wil ik die ook wel.

          De 70-200 f4 L IS zou volgens de tests de scherpste zoomlens van Canon zijn, en dat is hier ook wel te zien.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: mijn eerste L-lens

            Dat is echt zo!

            Onlangs heb ik een huwelijkshoot gedaan met o.a. de 70-200 4L IS (heb zelf de non IS).
            De 70-200 4L IS is toch nog echt scherper op 4.0 waar de non IS al echt haarscherp is!
            Er boven (vanaf 5.0/5.6) heb je geen veschil meer.

            De IS is erg goed! Net zo goed als die van de 24-105 IS 4L
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: mijn eerste L-lens

              'k ging eerst de 100-400L IS bestellen, maar aangezien deze al zo'n 10 jaar oud is heb ik zo'n vermoeden dat deze misschien binnenkort wel upgedated wordt

              daarom voor de 70-200 gegaan omdat deze lens nog niet zo lang uit is en als één van de beste canon zooms bestempeld wordt ....

              volgende aankoop zal dus een 100-400 zijn, na update hoop ik
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #8
                Re: mijn eerste L-lens

                ik vraag mij af of het raadzaam is een uv-filter erop te zetten

                de zonnekap zit erop en zelfs binnenshuis met flitsen heb ik er geen last van (geen schaduw op foto door zonnekap)

                what 's your opinion ?
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

                Comment


                • #9
                  Re: mijn eerste L-lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                  'k ging eerst de 100-400L IS bestellen, maar aangezien deze al zo'n 10 jaar oud is heb ik zo'n vermoeden dat deze misschien binnenkort wel upgedated wordt

                  daarom voor de 70-200 gegaan omdat deze lens nog niet zo lang uit is en als één van de beste canon zooms bestempeld wordt ....

                  volgende aankoop zal dus een 100-400 zijn, na update hoop ik
                  Waarom zou de 100-400 na 10 jaar ineens slecht zijn?
                  Een goed objectief blijft een goed objectief, of ga je binnen 9 jaar ook uw 70-200 verkopen?
                  Ik heb de 50 MK1 gehad, denk je dat de huidige 50 beter is? Nee, héél in tegendeel.
                  Dus, laat je daar niet aan vangen op gebied van lenzen.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: mijn eerste L-lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Waarom zou de 100-400 na 10 jaar ineens slecht zijn?
                    Een goed objectief blijft een goed objectief, of ga je binnen 9 jaar ook uw 70-200 verkopen?
                    Ik heb de 50 MK1 gehad, denk je dat de huidige 50 beter is? Nee, héél in tegendeel.
                    Dus, laat je daar niet aan vangen op gebied van lenzen.

                    Grtz, RF
                    ik beweer niet dat de 100-400 slecht zou zijn, maar als een eventuele update eraan komt wacht ik liever nog wat en koop ik liever de 70-200 ...

                    het blijkt een goed exemplaar te zijn en geen "lemon" en dat maakt mij welgezind
                    Mijn website: http://www.michelpyck.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: mijn eerste L-lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ik heb de 50 MK1 gehad, denk je dat de huidige 50 beter is? Nee, héél in tegendeel.


                      Grtz, RF
                      Dat is niet zo'n goed voorbeeld, het ontwerp stamt nog uit de jaren '60....
                      Een 50mm is het makkelijkste te maken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: mijn eerste L-lens

                        Veel plezier met deze lens, Die lens werkt zo plezierig dat het echt verslavend is
                        Photoshop en The Gimp voor beginners

                        Comment


                        • #13
                          Re: mijn eerste L-lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                          ik vraag mij af of het raadzaam is een uv-filter erop te zetten

                          de zonnekap zit erop en zelfs binnenshuis met flitsen heb ik er geen last van (geen schaduw op foto door zonnekap)

                          what 's your opinion ?
                          Er heeft hier een tijdje geleden een topic geweest, iemand die getuigde dat hij met de 70-200 F4 IS er niet in slaagde scherpe foto's te maken, totdat hij de UV-filter eraf deed. Blijkbaar gaf dit met deze lens een wereld van verschil (ik dacht dat de BD'er SimplePhotography was, maar ik ben niet zeker).
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #14
                            Re: mijn eerste L-lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Er heeft hier een tijdje geleden een topic geweest, iemand die getuigde dat hij met de 70-200 F4 IS er niet in slaagde scherpe foto's te maken, totdat hij de UV-filter eraf deed. Blijkbaar gaf dit met deze lens een wereld van verschil (ik dacht dat de BD'er SimplePhotography was, maar ik ben niet zeker).
                            Klopt, toen heeft hij een kwaliteit filter van B+W gekocht en zijn foto's waren weer goed.

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: mijn eerste L-lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                              ik beweer niet dat de 100-400 slecht zou zijn, maar als een eventuele update eraan komt wacht ik liever nog wat en koop ik liever de 70-200 ...

                              het blijkt een goed exemplaar te zijn en geen "lemon" en dat maakt mij welgezind
                              Voor mij niet gelaten hoor, maar er is toch een enorm groot verschil tussen de 70-200 en de 100-400. Zondag laatst heb ik bij iemand foto's gezien genomen met een Sigma 120-400
                              en ik kan u verzekeren dat die subliem waren
                              Machtig die Sigma. En wat een prijsverschil met Canon!

                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X