Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EX 20-40mm f2.8 Canon vatting probleem??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EX 20-40mm f2.8 Canon vatting probleem??

    Hoi,
    Ik heb net deze lens aangekocht en vroeg me af of dit normaal was? Je hebt twee draaischijven. eentje voor in te zoomen ,de achterste, maar ook de voorste,de scherpstelring. bij mij doet die niets, hij draait alleen maar door als ik dit manueel doe!
    Is dat normaal of is het door mijn amateuronkunde dat dit niet lukt!??
    Graag een duidelijke uitleg,

    Vriendelijke groeten,
    Last edited by gwen; 7 januari 2009, 16:56.

  • #2
    Re: Sigma EX 20-40mm f2.8 Canon vatting probleem??

    werkt je AF, je MF en je zoom correct?
    waar zit dan het probleem?

    ff serieus, wat bedoel je juist met doordraaien?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Sigma EX 20-40mm f2.8 Canon vatting probleem??

      ah ja, en vergeet niet voor te schakelen tussen AF en MF moet je de scherpstelring naar voren of naar achteren duwen, verschuiven langsheen de as van je objectief dus.
      dan zal je onderaan de ring '-AF-' of bovenaan de ring '-M-' zien verschijnen

      misschien zit daar de verwarring?

      ik denk dat je misschien op -AF- staat en als je dan aan je scherpstelring draait, zou er inderdaad niets mogen gebeuren. Bij de nieuwere sigma lenzen met HSM en FTM (full time manual focus) gaat dit wel.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Sigma EX 20-40mm f2.8 Canon vatting probleem??

        Zou goed kunnen! Bij de15-30 moet je ook de scherpstelring naar voor/achter schuiven. Om het AF-systeem "in te klikken" met de scherpstelring zelf!

        Comment


        • #5
          Re: Sigma EX 20-40mm f2.8 Canon vatting probleem??

          Die zal dan net zoals de 24-70 een "koppeling" hebben om de scherpstelring niet te laten meedraaien als je de autofocus gebruikt.

          Zoals er hier al een paar hebben uitgelegd zal je de scherpstelring vooruit of achteruit moeten duwen om over te schakelen.
          Je moet dan ook nog het schakelaartje verzetten...

          Ik vind het ook allemaal wat teveel, bij andere objectieven is het voldoende dat je het schakelaartje verzet, maar dan draait de scherpstelring meestal wel mee met de AF-motor, en dat is ook niet zo handig (toch niet als er zo'n grote scherpstelring opzit).

          Het wordt tijd dat ze in die objectieven een HSM motor steken, in plaats van de 70-200 bijna elk jaar te "verbeteren" hadden ze beter deze objectieven een "modernere" scherpstelmotor gegeven.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Sigma EX 20-40mm f2.8 Canon vatting probleem??

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            in plaats van de 70-200 bijna elk jaar te "verbeteren" hadden ze beter deze objectieven een "modernere" scherpstelmotor gegeven.
            gelukkig staat het tussen aanhalingstekens
            het allerbeste exemplaar van de 70-200 dat ik ooit heb gezien was een 70-200 2.8 niet DG, zelfs scherper op 2.8 dan mijn canon 70-200 2.8
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Sigma EX 20-40mm f2.8 Canon vatting probleem??

              hoi,
              mannen, enorm bedankt! dat is het dus effectief, geluk dat jullie dat weten!!
              Wat een systeem als je er zo over nadenkt!
              merci merci merci!
              Groetjes

              Comment

              Working...
              X