Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen naar Canon 70-200L 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen naar Canon 70-200L 2.8

    Ik heb momenteel de Canon 70-300DO IS Usm, zou het interessant zijn om over te schakelen naar de 70-200L 2.8, desnoods met teleconverter om de afstand te verlengen?

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Overschakelen naar Canon 70-200L 2.8

    Met de teleconvertor gaat je lichtsterkte naar beneden. Voor de 2x teleconvertor heb je dan eigenlijk een 140-400 f5.6, plus je AF vertraagt enorm (toch bij de 2x, heb geen ervaring met andere)
    http://www.dannydemeyer.be

    Comment


    • #3
      Re: Overschakelen naar Canon 70-200L 2.8

      Hangt er vanaf in hoeverre je lichtsterkte belangrijk vind. Zelf heb ik 70-200 4L.
      met 4.0 zit ik al echt op de grens vaak wat scherpte diepte betreft. 2.8 zou voor mij niet praktisch zijn.

      Wat scherpte betreft zou die DO echt perfect moeten zijn. Een L lens heeft vaak wel als voordeel dat de bokeh zuiverder is, kleuren gesatureerder en soms scherper.
      Ik heb geen ervaring met de Do, wel met de 70-300 IS USM. Dit vond ik ook een super goede lens, alleen was mijn 70-200 op 4.0 al ietsjes scherper dan de 70-300 op 5.6!
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Overschakelen naar Canon 70-200L 2.8

        De 70-300 is een handige lichte lens die je gemakkelijk overal mee naartoe kan nemen, de f2,8 versies van de 70-200 reeks zijn véél zwaarder en groter.


        Als je de beeldstabilisatie van de 70-300 wel eens nodig hebt, dan zal je best ook kiezen voor een 70-200 met beeldstabilisatie. Heb je dan ook nog de lichtsterkte f2,8 nodig, dan zit je met de duurste van de 4, heb je voldoende aan f4 dan kies je de 70-200 f4 L IS want dat is de scherpste.

        Elk type objectief heeft specifieke positieve en negatieve punten, dat kan de prijs zijn, maar ook de optische kwaliteiten of zelfs het gewicht...

        Ik heb zelf gekozen voor de 70-200 f2,8 L IS, maar soms zou ik ook wel een lichter objectief willen voor de fotoshoots waarbij de lichtsterkte niet zo belangrijk is. Maar met de f2,8 IS versie heb je in de meest extreme omstandigheden toch de grootste kans dat je nog foto's kan maken waarbij je het met de andere misschien moet opgeven omdat ze niet lichtsterk genoeg zijn of omdat er geen beeldstabilisatie opzit.

        Met een teleconverter heb je altijd wat verlies in scherpte, en de AF-snelheid gaat ook achteruit. Ik weet niet wat het verschil in AF-snelheid is tussen een een 70-200 f2,8 + 1,4x TC en een 70-300 DO IS, maar ik gebruik zelf liever de 100-400 L IS dan de 70-200 met 1,4x TC als het mogelijk is (ik heb ze nooit allebei in de fototas zitten, dan weegt die teveel).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Overschakelen naar Canon 70-200L 2.8

          Je mag altijd eens langskomen om de combinatie uit te testen, kan je zelf uitmaken of het is wat je zoekt of niet.
          http://www.dannydemeyer.be

          Comment


          • #6
            Re: Overschakelen naar Canon 70-200L 2.8

            Bedankt voor jullie reacties, ik heb toch maar mijn 70-300 gehouden, denk gewoon in de toekomst de 70-200 F4L te kopen al bijkomende lens.

            bedankt

            Koen
            www.knfotostudio.be

            Comment

            Working...
            X