Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

    picasa voor mac


    ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    man man man ik word gek

    eindelijk!!

    goodbye iPhoto, forever!
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

      Wat 'n blijdschap Matthias!

      Kan je voor 'n PC gebruiker een beetje uitleg geven ?
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

        Mag ik dat ook doen?

        Picasa is een programma (gratis, en van google) dat je vooral kan gebruiken voor het bewaren, ordenen, catalogeren en weergeven van foto's. Er zitten ook wat basis-bewerkingsmogelijkheden in.

        Een van de handigheden ivm de edit-functies: picasa zal de eigenlijke foto's niet veranderen tenzij je gaat exporteren. Alles zit opgeslagen in een .ini-filetje.

        Verder: erg handig en intuitief. Wat het doet, doet het prima. En behalve voor jezelf... het is heel gemakkelijk uit te leggen aan absolute leken. En ik neem aan dat jij de opmerking ook wel kent: "Jij bent fotograaf, kan jij me uitleggen hoe ik die foto's uit mijn gsm op mijn computer kan zetten?" Wel: upload, organize, edit... picasa kan het allemaal (c: Zelfs tot het online publiceren toe.

        Het bestond al een hele tijd voor PC. En nu ook voor MAC. Joepie, dus.

        Comment


        • #5
          Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

          Bedankt voor de uitleg.

          Is er enige connectie met de website Picasa?
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

            Graag gedaan. En er is inderdaad heel wat connectie.
            Picasa.com kan je het bijvoorbeeld downloaden.
            Picasaweb.com daar kan je al je foto's op kwijt, en is ook met programma picasa geïntegreerd.

            Comment


            • #7
              Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

              spijtig genoeg is het nu nog de beta versie... dewelke dus niet meer wil werken bij mij

              na het inlezen van enkele duizenden foto's wil hij niet meer opstarten (hij start nog 0.5 sec op en daarna sluit hij automatisch terug af)

              tzal nog even wachten worden op de volledige goeie versie, maar ik heb nog wel een beetje geduld over
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

                voila, en dankzij de helpdesk van google is mijn probleem opgelost

                de beta versie van Picasa 3 voor mac crasht blijkbaar altijd op .tif bestanden die gemaakt zijn met photomatix pro.

                die bestanden vlug even verplaatst naar een folder die hij niet scant en alles opgelost.


                Nu kan ik eindelijk alle foto's op mijn pc indexeren met een paar klikjes, de rest doet hij zelf.
                En het superhandige aan picasa is dat het zo ongelooooflijk snel gaat
                Scrollen gaat heel vloeiend en reactief (tegenover iPhoto)
                zoeken naar foto's supersnel, gewoon typen en hij zoekt, je moet zelfs nergens een kadertje 'zoeken' openen ofzo...
                bewerken doe ik toch niet in zo'n programma's dus over die functies kan ik niets zeggen
                al heb je duizenden, tienduizenden, honderdduizenden foto's op je pc staan, Picasa laat ze mooi én snel zien in één programmaatje dat ook nog eens bliksemsnel opstart.
                Voeg je bvb 25 foto's toe aan een folder (kopieren of exporteren naar jpg vanuit Lightroom, maakt niet uit hoe...) en Picasa vindt deze foto's direkt en plaatst ze in het lijstje

                tijdens het importeren van foto's pakt hij wel een 85% van mijn cpu (2.5ghz dual core) maar dat neem ik er graag bij



                Ik gebruik Picasa dus enkel en alleen om foto's te bekijken (laten zien aan anderen) en slideshows te maken, absoluut niets anders
                Last edited by Matthias; 7 januari 2009, 10:22.
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

                  Het werd tijd dat Picassa voor de Mac der is. Ik gebruik het ook enkel voor webalbums.

                  Comment


                  • #10
                    Re: yeeeehaaaaaa!!!!! (Picasa voor MAC)

                    Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
                    Het werd tijd dat Picassa voor de Mac der is. Ik gebruik het ook enkel voor webalbums.
                    dan heb je toch genoeg aan iPhoto met de picasa webalbum uploader?

                    ik vind het gewoon het gemakkelijkste programma ooit om een foto terug te vinden die je zoekt, niets gaat sneller
                    een constante cpu load van 60-80% moet ik er dan maar bijnemen
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment

                    Working...
                    X