Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

    Hallo Allemaal,

    Het is weer een tijdje geleden dat ik nog eens een foto geplaatst heb. Maar hier is nog eens een foto van onze omgeving na de eerste sneeuw val van half december. Sinds toen hebben we zo elke paar dagen een lading sneeuw gehad en ik denk we hier op dit moment meer dan een meter sneeuw hebben liggen.

    Ik ga regelmatig eens naar Burnaby Mountain wat op 10 minuten rijden is van ons thuis en hier is het altijd genieten van mooie zichten en het is ook een goede plaats voor wat foto's te nemen. Deze foto was genomen in de namiddag met een zicht op Indian Arm (een 18km lange fjord).

    Hopelijk kan deze foto jullie bekoren.
    Groetjes uit een wit Vancouver,
    Ann




    Wat informatie over Burnaby Mountain voor diegene die geinteresseerd zijn: Burnaby Mountain is een beboste heuvel van een 370m hoog waar je kan genieten van zichten over het centrum van Vancouver, de bergen, de oceaan en de inhammen. Deze plaats is een 10 minuten rijden van mijn thuis en een 15-20 minuten van downtown Vancouver, Canada. Van hier boven heb je ook mooie zichten over Indian Arm. Indian Arm is een steile gletsjer fjord die parallel gelegen is met Vancouver en gevormd was tijdens de ijstijd. Indian Arm is ongeveer 20km lang en de steile berghellingen zijn zo onoverschrijdbaar dat er geen ontwikkelingen zijn, ondanks de nabijheid van Vancouver wat een grote stad is. Vandaar dat je hier nog een heel stuk pure natuur kan terug vinden.

    Burnaby Mountain is een populaire plaats voor locals en toeristen dankzij de prachtige zichten over de bergen, de oceean en de stad. Je kan hier wandelen, picnikken enzovoort. Het Centennial Pavilion met de prachtige Rozen Tuin, het dichtbij zijnde Horizons Restaurant en twee schitterende Indiaanse totem palen zijn een herinnering aan de trotse inheemse erfenis en geschiedenis van de gemeenschap. Torenhoog over de verre stad zijn de lange houten beeldhouwwerken van Kamui Mintara (Speelplaats van de Goden). Deze indrukwekkende beeldhouwwerken herdenken de goede daden tussen Burnaby en zijn zusterstad, Kushiro in Japan.

  • #2
    Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

    Dit is mijn eerste foto waar ik bij zeg...waw wat een verzicht...Ik vind de voorgrond wel mooi maar het stoort ergens de foto. Ik weet wel dat het niet makkelijk is om dat te vermijden maar als ik kon had ik deze rand eraf gelaten? Verder mooie kleuren en prachtige scherpte diepte.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

      Voor mij stoort de voorgrond zeker niet, het plaatje is af mag bij mij zo aan de muur

      mvg duindistel

      Comment


      • #4
        Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

        Prachtige foto Ann.Voor mij stoort die voorgrond ook niet
        Groetjes Hilde
        http://hildeg.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

          de voorgrond zorgt hier voor diepte in de foto en ik zou em er ook bijlaten!

          zalig uitzicht!
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

            Wat een mooi zicht zeg!!
            Prachtig!
            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

              hele mooie plaat!

              Comment


              • #8
                Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

                Prachtig zoals hij is mi
                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                Grtjs, Jacky

                Comment


                • #9
                  Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

                  een mooie en de voorgrond mag blijven, alleen misschien ietsje oplichten.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

                    Zeer mooie foto met voorgrond , prachtige diepte en kleur werk , zeer mooi detail en verzorgde compo

                    mvg xiebu
                    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                    *BD1033BE*

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

                      een heel mooi plaatje , en een prachtig uitzicht

                      groetjes caroline
                      Niet alleen mijn camera maakt de foto ,maar ook mijn hart.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

                        Prachtig plaatje met een mooie dieptewerking. Fantastisch als je dit haast naast de deur hebt...
                        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

                          mooie golvende lijnen en licht/donker contrasten, en natuurlijk een mooi vergezicht...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

                            Weer een prachtplaatje, wat moet het heerlijk zijn om zo kort bij zo een mooie plaats te wonen.

                            Mvg. Lucie
                            Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je begaan hebt.

                            http://lucie-54.mijnalbums.nl/ en http://blog.seniorennet.be/lucie1952/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canadese Bergen, bomen, water, sneeuw en wolken

                              Mooi zicht van een prachtige streek
                              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                              www.cromagnonman.be

                              Comment

                              Working...
                              X