Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

    Welke lens zouden jullie verkiezen voor een Nikon:

    Tamron - 18-200MM F3.5-6.3AF XR DI II LD NIKON

    Optisch gestabiliseerd Nee Standaard Fabrieksgarantie NL/BE 12 maand (NL) / 24 maand (BE) Lichtsterkte 3.5 - 6.3 Zonnekap incl.: AD06 Filtermaat (mm) 62 mm Type standaard zoom Brandpunt 18 - 200 mm
    Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC Nikon/ Fuji

    Lichtsterkte 3.5 - 6.3 Standaard Fabrieksgarantie NL/BE 12 maand (NL) / 24 maand (BE) Brandpunt 18 - 200 mm Zonnekap incl.: LH680-01 Filtermaat (mm) 62 mm Optisch gestabiliseerd Nee Type tele zoom

    Ik ben vooral op zoek naar een veelzijdige lens, ook voor professioneel gebruik, maar investeer liever nog niet in al te goede lenzen, aangezien ik over een jaar wil overschakelen op een Full Frame D3 (al dan niet de X versie).
    Dus ik wil een jaar overbruggen met een all-roundlens, zonder het geld aan een Nikon lens te geven.

    Volgens test in maandbladen zou de Tamron beter zijn, maar volgens testen op internet (waaronder fora) zou de Sigma beter zijn.
    Wat zouden jullie aanraden?
    - Nikon D600 & Nikon D2Xs
    - Nikon F80 (met een laagje stof op)
    - Tokina 14-24 f2.8 * AF Nikkor 50mm lens f1.8 * Nikon SB-900

  • #2
    Re: Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

    hallo,

    ik denk dat ,als je die lenzen gaat kopen voor een jaar , je geld gaat weggooien.
    Achteraf ga je daar moeilijk vavaf geraken ....
    Maar het belangrijkste is de combinatie met je toestel(len)
    De F80 gaat niet maar ik veronderstel dat je dat weet, en vermits je de D70s best niet gebruikt op hoge iso's ga je al snel licht te kort komen als je wat gaat inzoomen.

    Een betere (FX) lens (kan ook tweedehands hé )blijft dienen op je camera achteraf dus bespaar je uitendelijk geld.

    Anders eventueel een 18/200 VR van nikon , die ben je zo terug kwijt na dat jaar en die heb je voor ong. 400€ tweedehands

    Joske
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

      Nikon 18-200 VR net aangeschaft als bijkomende wandellens. Afgeraden door Konijnenberg omdat ik scherpere aparte lenzen gewend ben, maar ben er echt wel content van, voor het gemak, doel en plezier waarvoor ze dient tenminste. Het scherpteverschil is wel zichtbaar, maar als reislens, en goede resultaten,best te doen
      D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

        De Tamron 18-250 zou beter zijn dan de Tamron 18-200, van de 18-270 "VC" met heb ik nog niet veel testresultaten gevonden, maar beeldstabilisatie kan volgens mij ook heel handig zijn in zo'n "reislens".

        Verwacht van zo'n superzoom niet de resultaten die je krijgt met de betere primes (Vaste brandbrandpuntsafstand).

        Als ze maar een jaar moet dienen, dan kan je inderdaad best op zoek gaan naar een tweedehands, dan verlies je er minder op als je ze terug doorverkoopt.

        Dat soort objectieven staat geregeld te koop.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

          Weet er iemand het verschil tussen :

          Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM

          en

          Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II

          Deze met de 2 erachter zal recenter zijn , maar is er ooit een probleem geweest ofzo ?
          heeft de 2é uitvoering een veel snellere scherpstelmotor?
          zijn deze lenzen prijskwaliteit goed ?
          Ik heb er totaal geen ervaring mee .
          Als er mensen testfoto's hebben die ze willen delen , johny.dejaeghere@pandora.be

          Thnx op voorbaat Dj

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

            Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
            Weet er iemand het verschil tussen :

            Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM

            en

            Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II

            Thnx op voorbaat Dj
            Blijkbaar "verbetert" Sigma die 70-200 bijna elk jaar, maar niemand heeft ooit bewezen dat de nieuwere versie ook werkelijk beter is.

            Ze zijn begonnen met "DG" bij in de naam te zetten, toen zou de coating van de lenselementen aangepast zijn voor digitale camera's.
            Daarna hebben ze er "Macro" bijgezet, en die zou iets dichter bij het onderwerp kunnen scherpstellen, maar het verschil is lang niet groot genoeg om er een macrolens van te maken.
            Nu hebben ze weer een aangepast "II" versie, maar wat er nu weer veranderd is, dat weet ik niet...

            Ik heb zelf ooit de "originele versie" gehad, nog zonder "DG", en ik heb ondertussen nergens een test gevonden waarbij duidelijk aangetoond wordt dat er iets aan de beeldkwaliteit veranderd is.

            De Sigma 70-200 is op f2,8 vrij soft (ik heb later geen enkele f2,8 lens gehad die zo soft was volledig open), maar op f4 is ze heel scherp.
            Last edited by Black B@ndit; 6 januari 2009, 20:06.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

              je kan een Nikon 24-120 kopen of als je geld genoeg hebt een 24-70 2.8. Deze lenzen zijn full frame en kan je later gebruiken op een D3. Een 24-120 is niet zo slecht als er beweerd word. Ik gebruikte deze lens vroeger ook al een op mijn D100 en nu regelmatig op mijn D700.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 18-200mm of een Sigma 18-200mm?

                is zo een ff lens zoals de 24 70 wel geschikt voor op een cropcamera, dat vraag ik me eigenlijk wel af??
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment

                Working...
                X