Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Behulpzame BD' ers gezocht (zeldzaam?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Behulpzame BD' ers gezocht (zeldzaam?)

    Hallo, ik heb binnenkort een indoor shoot en denk eraan om een 50mm f1.4 te kopen.
    Dit voor de lichtsterkte en scherpte t.o.v. mijn 24/70 f2.8 Sigma (pas echt goed op 3.5)
    Ik twijfel echter om een tweedehands Af-d of een nieuwe Af-s te kopen. Deze laatste zou precies beter zijn volgens medeBD' ers?
    Zijn er mensen hier op BD van het Antwerpse (ik ben van Ekeren) die één van die lenzen hebben( of beide) en waar ik eens mee kan afspreken om deze te testen op mijn D300.
    Dat is toch nog anders dan in een winkel hé
    De Sigma 50mm f1.4 mag ook maar daar lees ik een beetje negatieve berichten over i.v.m. focusproblemen? Of is dit overroepen?

    Alvast Bedankt

    Jos
    Last edited by Jozef68; 11 januari 2009, 10:23.
    D800 en een goed glasservies

  • #2
    Re: Behulpzame BD' ers gezocht

    Over de nieuwe Sigma 50mm f1.4 wordt "nogal vaak" (beetje overdreven gesteld eigenlijk) berichtgeving gedaan over focusproblemen...maar in jouw geval ligt de oplossing meer voorhanden. Je hebt immers je AF-calibratie in je D300...

    De focusproblemen die ik tot hiertoe gelezen heb waren op body's zonder calibratie, dus die moesten terug naar de winkel omdat je er zelf niet veel aan kon doen. Zelfs als je niet 100% gecalibreerde lens kopen (en eigenlijk zijn veel lenzen niet 100%, anders zouden ze zo'n optie in camera niet toevoegen...) dan kan je dat zelf doen...

    Wat ik hiertoe over de sigma heb opgepikt is da het wellicht de meest "geavanceerde" (modernste, nieuwste, etc...) 50mm is voor't moment

    Comment


    • #3
      Re: Behulpzame BD' ers gezocht

      Hallo,

      Even ter verduidelijking, met het Antwerpse bedoelde ik niet enkel stad Antwerpen
      Alles in een straal van ong 50km is goed hé

      Grtjs Jos
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Behulpzame BD' ers gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Hallo, ik heb binnenkort een indoor shoot en denk eraan om een 50mm f1.4 te kopen.
        Dit voor de lichtsterkte en scherpte t.o.v. mijn 24/70 f2.8 Sigma (pas echt goed op 3.5)
        Ik twijfel echter om een tweedehands Af-d of een nieuwe Af-s te kopen. Deze laatste zou precies beter zijn volgens medeBD' ers?
        Zijn er mensen hier op BD van het Antwerpse (ik ben van Ekeren) die één van die lenzen hebben( of beide) en waar ik eens mee kan afspreken om deze te testen op mijn D300.
        Dat is toch nog anders dan in een winkel hé
        De Sigma 50mm f1.4 mag ook maar daar lees ik een beetje negatieve berichten over i.v.m. focusproblemen? Of is dit overroepen?

        Alvast Bedankt

        Jos
        Hoi, ik heb de mijne ondertussen teruggebracht naar de winkel. Ik heb 2 sigma 50 ex1.4 getest,
        mijn bevindingen:
        Optisch super, beide exemplaren, de onscherpte is heerlijk.
        De eerste had een echte slechte autofocus, front, back, you name it, 1 op de 3 scherp onder de F2.8, daarboven geen probleem meer.
        De tweede was beter, maar niet perfekt, de focus was 1 op de 2 goed onder de F2.8.
        Wel zeggen dat ik een Canon heb, en het misschien met de Nikon versies beter gesteld is.
        Moest ik echter een Nikon body bezitten, zou ik geen seconde twijfelen, en de nieuwe 1.4 AF-S G aanschaffen, ook al is die optisch misschien iets minder dan de Sigma (op gebied van bokeh), je loopt geen risico en je hebt een toplens.

        Comment


        • #5
          Re: Behulpzame BD' ers gezocht

          ik heb de mijne al een maand of 5 en ik mag echt niet klagen.
          Hij is misschien wel iets duurder dan zijn concurrenten, maar de focus is goed (en snel) en bokeh is gewoon fantastisch...

          ik zou de Sigma aanraden, alhoewel ik ook getwijfeld heb in t begin (ivm de focus-issues).

          grts
          Canon 5D II + 430EX II | EF 24-105 f/4 L IS USM - EF 70-200 f/4 L IS USM - Sigma 50 f/1.4 EX DG HSM
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Behulpzame BD' ers gezocht

            hallo iedereen,

            even een update; ik heb reeds een vergelijk mogen doen tussen een 50mm 1.8 en 1.4 (af-d versie) waarbij de 1.8 op mijn D300 beter presteerde. Met dank aan "Sam Jae"
            Nu zoek ik dus nog mensen die de Sigma 50mm 1.4 of de Nikon 50mm 1.4 af-s hebben .
            Van Breda tot Brussel en van Gent tot voorbij turnhout, er zal toch wel iemand reageren zeker.

            grtjs Jos
            D800 en een goed glasservies

            Comment

            Working...
            X