Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma objectiefjes voor nikon d40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma objectiefjes voor nikon d40

    hellow, ik ben van plan mij een nieuw objectief aan te schaffen, maar ben nog aan het twijfelen tussen de sigma 18-50, sigma 30mm en de sigma 17-70mm. iemand al ervaringen met een van deze? en welke zou het beste zijn? ik was eerst van zin een deftige groothoek te kopen, maar ik wil ook genoeg mogelijkheden hebben en niet te beperkt zijn, daarmee dat ik ze goed wil afwegen tegenover elkaar.bedankt!

  • #2
    Re: sigma objectiefjes voor nikon d40

    De Sigma 18-50 is f2,8 over het hele zoombereik, als lichtsterkte belangrijk is, dan zal je daar toch op moeten letten.

    Er is ook nog de Tamron 17-50 f2,8 en die zou nog iets beter zijn dan de Sigma 18-50 f2,8. (die kost ongeveer even veel)

    Met een D40 moet je wel opetten dat er een AF-motor in het objectief zit, anders heb je geen AF.
    (Omdat ik zelf geen ervaring heb met Nikon, weet ik niet of die lenzen een AF-motor hebben.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: sigma objectiefjes voor nikon d40

      bij sigma moet je zien dat je objectieven neemt waarbij hsm opstaat
      dat zijn objectieven waardat een een af motor inzit
      tamron heeft ook lensen waar een af-motor inzit
      maar daar ken ik niet zo direct de afkorting van

      Comment


      • #4
        Re: sigma objectiefjes voor nikon d40

        Gebruik zelf de Sigma 18-50 2.8 hsm, super tevreden van, snel,heel scherp. Enige negatief is vrij korte zonnekap. Bij veel zonlicht rekening mee te houden voor overbelichting
        D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

        Comment


        • #5
          Re: sigma objectiefjes voor nikon d40

          Oorspronkelijk geplaatst door winston Bekijk bericht
          Enige negatief is vrij korte zonnekap. Bij veel zonlicht rekening mee te houden voor overbelichting
          Zou die niet gewoon aangepast zijn op de beeldhoek van de lens en gewoon niet langer kunnen zijn en dus op vergelijkbare lenzen ongeveer hetzelfde zijn?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: sigma objectiefjes voor nikon d40

            zou kunnen, maar ik heb een 50mm 1.8 en daar kocht ik een zonnekap voor. eerst gaven ze met een groothoekkap, maar dat leek me nogal kort, dus vroeg ik langere. Dan maar tele geprobeerd--> nu ben ik aan het denken om er nog papier op te hangen om extra zonnekap te hebben.
            Maar een zonnekap is niet duur, dus daar zou ik me niet door laten leiden
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: sigma objectiefjes voor nikon d40

              Oorspronkelijk geplaatst door winston Bekijk bericht
              Gebruik zelf de Sigma 18-50 2.8 hsm, super tevreden van, snel,heel scherp. Enige negatief is vrij korte zonnekap. Bij veel zonlicht rekening mee te houden voor overbelichting
              overbelichting heeft niets te maken met de zonnekap
              om flaire te vermijden,daar is een zonnekap nuttig voor

              Comment


              • #8
                Re: sigma objectiefjes voor nikon d40

                Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                zou kunnen, maar ik heb een 50mm 1.8 en daar kocht ik een zonnekap voor. eerst gaven ze met een groothoekkap, maar dat leek me nogal kort, dus vroeg ik langere. Dan maar tele geprobeerd--> nu ben ik aan het denken om er nog papier op te hangen om extra zonnekap te hebben.
                Maar een zonnekap is niet duur, dus daar zou ik me niet door laten leiden
                Een zonnekap is steeds aangepst aan de beeldhoek van de lens.
                Als deze te lang is krijg je vignettering.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment

                Working...
                X