Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telezoom voor 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke telezoom voor 450d

    Kheb hulp nodig bij het kiezen van een telezoom, deze moet dienst doen als spotlens voor vliegtuigen later misschien ook dieren, voor het moment heb ik max 300mm, maar deze schiet soms al eens te kort

    Ik twijfel tussen

    Sigma 150-500mm DG OS HSM F:5.0-6.3 Canon AF

    Sigma 50-500mm EX DG HSM F: 4.0-6.3 Canon AF

    Canon EF 100-400mm F:4.5-5.6 L IS USM eventueel met extender

    Heb nog nooit een sigma gehad dus twijfel ik zeker en bij de 50-500 5 is er geen os maar zou wel de meest praktische zijn
    Last edited by Franky19760; 4 januari 2009, 19:03.
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

  • #2
    Re: Welke telezoom voor 450d

    50-500 (bigma) is een pracht van een lens.
    wordt overal redelijk aangeprezen.
    geen OS los je op door gebruik van een statief of een monopod

    mss helpt dit ook klik
    is ook te vinden op't forum in volgend topic klikkerdeklik
    met nog wa randopmerkingen erbij
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Welke telezoom voor 450d

      Ik vond de sigma 150-500 super voor airshow. Maar besef wel dat je op de canon 100-400 usm is best geen extender steekt.

      Maar de canon is wel een veel betere lens dan de sigma's. Ik heb mijn 150-500 verkocht omdat deze te kort kwam in scherpte voor vogelfotografie.

      De scherptste is canon dan 50-500 en als laatste 150-500 os Maar de OS of IS vind ik heel handig voor het nemen op lage sluitertijden, wat mooi is voor helikopters.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: Welke telezoom voor 450d

        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
        Ik vond de sigma 150-500 super voor airshow. Maar besef wel dat je op de canon 100-400 usm is best geen extender steekt.
        En op de Sigma's wel dan ? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je hier deftige resultaten kan uithalen met een extender (zowel voor de sigma's als voor de 100-400mm)
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Welke telezoom voor 450d

          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          En op de Sigma's wel dan ? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je hier deftige resultaten kan uithalen met een extender (zowel voor de sigma's als voor de 100-400mm)
          Waar lees jij dan ergens dat ik zeg dat er wel extenders op de sigma's gaan???????

          En als je de TS zijn post leest staat de extender alleen naast de canon en niet naast de sigma. Dus vermoed ik dat hij die ook alleen overweegt op de canon om aan de 500mm te geraken.
          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

          Comment


          • #6
            Re: Welke telezoom voor 450d

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            En als je de TS zijn post leest staat de extender alleen naast de canon en niet naast de sigma.
            Die had'k gemist, excuses!

            Franky: extenders worden enkel gebruikt met lenzen die lichtsterk zijn, zoals een f/4 (enkel met een 1.4X extender)of beter (f/2.8 & f/2 & ... met eventueel een 2X extender) Anders krijg je focus-problemen en boet je ook nog andere kwaliteiten in... Enkel de aller duurste bodies kunnen nog scherpstellen boven f/5.6 (tot f/8)

            Ik heb destijds voor de Canon gekozen toen ik voor dezelfde beslissing stond, en heb er nog geen spijt van gehad!
            Last edited by RikH; 4 januari 2009, 20:10.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: Welke telezoom voor 450d

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              Die had'k gemist, excuses!

              Franky: extenders worden enkel gebruikt met lenzen die lichtsterk zijn, zoals een f/4 (enkel met een 1.4X extender)of beter (f/2.8 & f/2 & ... met eventueel een 2X extender) Anders krijg je focus-problemen en boet je ook nog andere kwaliteiten in... Enkel de aller duurste bodies kunnen nog scherpstellen boven f/5.6 (tot f/8)

              Ik heb destijds voor de Canon gekozen toen ik voor dezelfde beslissing stond, en heb er nog geen spijt van gehad!
              Van hetzelfde gedacht over de Canon 100-400

              Het is een handige natuurwandellens, licht, compact, zoom, korte instelafstand, voor 100% uit de hand te gebruiken door de IS, goede kleuren en contrast, dicht bij de maximum scherpte vol open op 400mm, maar de vogels mogen niet te veraf zijn (tenzij heel grote natuurlijk )

              Er worden er de laatste tijd nogal veel aangeboden (omdat ze toch maar in de kast liggen ?), de prijs komt al in de buurt van een nieuwe Sigma

              Een extender brengt niet veel op, je kan evengoed je ISO een stop lager zetten en croppen

              Comment


              • #8
                Re: Welke telezoom voor 450d

                De Canon 100-400 is mits een goede sample een prima lens, met een extender ga je normaal gesproken op prosumer toestellen geen af meer hebben.
                Gebruik je de lens alleen op het langste bereik dan doet een 300mm IS + 1,4 extender zeker niet onder voor de zoom.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Welke telezoom voor 450d

                  Spaar maar even door voor de 100-400 !

                  Ik had eerst de Bigma en voor jets was diens autofocus in combinatie met mijn 400D dikwijls net iets te traag . En zonder focus limiter betekende het ook dat de lens dikwijls de verkeerde richting uitging met de focus met als resultaat : geen foto .

                  De scherpte is tevens veel beter, kleuren mooier, de lens is net iets lichter om een hele tijd in de lucht te houden, ...

                  Groeten,
                  Stefan
                  EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

                  Comment

                  Working...
                  X