Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inzoomen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • inzoomen

    vraagje....een compact camera met 15-20 optische zoom
    hoe een lens heeft men nodig met een spiegelreflex camera om ongeveer hetzelfde te verkrijgen.
    mvg
    Danny

  • #2
    Re: inzoomen

    een tamron 18-270 bvb

    maar de kwaliteit daarvan is niet super, omwille van de grote zoom en lichtsterkte
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: inzoomen

      Een 15 tot 20 maal zoom

      Superzooms zoals op een compact tot 20X heb je bij reflex niet bij mijn weten.

      Een voorbeeld van een 15X zoom heb je wel met de Tamron 18-270, de meeste merken beperken zich echter tot minder, Sony heeft een 18-250 (14X) Canon, Nikon, Sigma hebben een 18-200 (11X).

      Het voordeel echter van een reflextoestel is dat je de lenzen kunt wisselen als je een andere lens nodig hebt. Je dient dan wel meerdere lenzen te hebben maar die hebben dan (soms) een hogere kwaliteit dan dat 1 superzoom je kan bieden.

      Comment


      • #4
        Re: inzoomen

        Oorspronkelijk geplaatst door dannyd Bekijk bericht
        vraagje....een compact camera met 15-20 optische zoom
        hoe een lens heeft men nodig met een spiegelreflex camera om ongeveer hetzelfde te verkrijgen.
        mvg
        Danny
        Daarvoor heeft men een lens nodig met 15-20 optische zoom, die op de gewenste camera past.

        Comment


        • #5
          Re: inzoomen

          zoo....bedankt...hier ben ik al een eindje verder mee

          Comment


          • #6
            Re: inzoomen

            Was indertijd ook altijd een 'maximale optische zoomfreak', had nog de Konika Minolta Z5 en de Canon S3 IS, toen die als eerste de meeste optische zoom aanboden op een bridge camera.

            Ondertussen al bijna 2j geleden dat ik alles verkocht had, van verste zoom heb ik de Sigma 50-500 op de kop kunnen tikken 2e hand (500mm x 1.6 cropfactor = 800mm).
            Toch al genoeg om vogels mee te fotograferen (of een overbuurvrouw in een ver appartement aan de overkant van de straat in de douche )

            De Canon 500mm prime zou natuurlijk ideaal zijn, maar te duur.
            Er zijn nog wat nieuwe varianten van Tamron & Sigma met IS 200-500mm enz, maar geen enkel superzoom objectief begint met 50mm zoals de good old "Bigma"

            Is wel een zwaar objectief maar de beste prijs/kwaliteit-oplossing als zoomfreak
            Last edited by CanonYouCan; 4 januari 2009, 13:17.

            Comment


            • #7
              Re: inzoomen

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Was indertijd ook altijd een 'maximale optische zoomfreak', had nog de Konika Minolta Z5 en de Canon S3 IS, toen die als eerste de meeste optische zoom aanboden op een bridge camera.

              Ondertussen al bijna 2j geleden dat ik alles verkocht had, van verste zoom heb ik de Sigma 50-500 op de kop kunnen tikken 2e hand (500mm x 1.6 cropfactor = 800mm).
              Toch al genoeg om vogels mee te fotograferen (of een overbuurvrouw in een ver appartement aan de overkant van de straat in de douche )

              zoomfreak
              Mag ik u erop wijzen dat u "zoom"geheel verwart met "tele".

              Doet u dat niet weer!

              PS ik zie steeds meer "votograven"die een antiek telelensje aan bieden als "zoomlens"
              Want je kan toch "inzoomen? "

              Comment

              Working...
              X