Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens ?

    Hallo, ik ben nog maar recent bezig met fotografie enz,
    ik heb een Sony A200 met de basis lens 17-70mm
    nu zou ik graag een betere zoomlens aanschaffen & heb wel al veel gehoort van Tamron enz... Maar weet nu nog niet echt op wat ik moet letten bij de aankoop van zo'n lens.
    Als jullie soms wat tips hebben voor mij.
    Ik ben voornamelijk opzoek naar een lens waarbij ik veel verder geraak dan nu, miss wel 200mm ofzo ?
    Ik weet het niet echt want weet niet hoeveel verschil een 200 met een 300 is.

  • #2
    Re: Lens ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Davina Bekijk bericht
    Ik weet het niet echt want weet niet hoeveel verschil een 200 met een 300 is.
    Het verschil in brandpuntafstanden kun je hier en hier vergelijken.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Lens ?

      Ik weet het niet echt want weet niet hoeveel verschil een 200 met een 300 is.
      Het verschil is 100mm !

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Lens ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Davina Bekijk bericht
        Hallo, ik ben nog maar recent bezig met fotografie enz,
        ik heb een Sony A200 met de basis lens 17-70mm
        nu zou ik graag een betere zoomlens aanschaffen & heb wel al veel gehoort van Tamron enz... Maar weet nu nog niet echt op wat ik moet letten bij de aankoop van zo'n lens.
        Als jullie soms wat tips hebben voor mij.
        Ik ben voornamelijk opzoek naar een lens waarbij ik veel verder geraak dan nu, miss wel 200mm ofzo ?
        Ik weet het niet echt want weet niet hoeveel verschil een 200 met een 300 is.
        Daarvoor koop je er dan een telelens bij, vanf 70 tot 200 of 300
        Met dubbelop kopen (je hebt al 17-70) wordt het alleen maar slechter.

        Comment


        • #5
          Re: Lens ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Het verschil is 100mm !

          MVG, Jeff
          zo ver was ik ook al zé!
          Ik bedoel kwa zoombereik e
          Ma toch, bedankt voor de moeite

          x Davina

          Comment


          • #6
            Re: Lens ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Davina Bekijk bericht
            nu zou ik graag een betere zoomlens aanschaffen
            Oorspronkelijk geplaatst door Davina Bekijk bericht
            Ik ben voornamelijk opzoek naar een lens waarbij ik veel verder geraak dan nu, miss wel 200mm ofzo ?
            Je zoekt dus eigenlijk een andere en geen vervanging van 17-70 of zie ik dat nu verkeerd?

            Advies Tamron 17-50 2.8(als die er is voor Sony), dat is beter.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Lens ?

              Zoals je hier (op dit forum) al waarschijnlijk terug vindt, raden ze je dan de Beercan 70-210mm vaste 4 van Minolta aan....prijs kwaliteit zeer goed!
              Dit voor als je meer mm wilt.......... een "betere" dan je kitlens is moeilijk aan te raden, daar er veel keuze is.....Minolta / Sony / Tamron ........17-50mm, 28-75 mm de Zeiss 16-80mm enz.
              Best geef je eerst aan, wat je er ook wilt aan spenderen, en welke mm's je wil........
              Je kan ook alles in één .........18-200mm leuk voor onderweg (reizen).....

              Comment


              • #8
                Re: Lens ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Davina Bekijk bericht
                zo ver was ik ook al zé!
                Ik bedoel kwa zoombereik e
                Ma toch, bedankt voor de moeite

                x Davina
                Iedere week zijn hier mensen te lui om een behoorlijke vraag te stellen en ook iedere week verwacht de topicstarter dan dat andere mensen zich kennelijk meer moeten inspannen. Vreemd!
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Lens ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Iedere week zijn hier mensen te lui om een behoorlijke vraag te stellen en ook iedere week verwacht de topicstarter dan dat andere mensen zich kennelijk meer moeten inspannen. Vreemd!
                  Sorry da ik mij da afvroeg & da ik hulp vraag aan mense die der meer van kenne als ik zé

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Iedere week zijn hier mensen te lui om een behoorlijke vraag te stellen en ook iedere week verwacht de topicstarter dan dat andere mensen zich kennelijk meer moeten inspannen. Vreemd!
                    Heel juist opgemerkt spanjaart, ik erg me er ook dikwijls aan.

                    Het is inderdaad soms moeilijk om hier in een paar zinnen een antwoord op te geven hé.

                    @Davina
                    Typ eens wat in bij google, ga eens naar de bibliotheek om een boek over fotografie.
                    Heb je lichtsterkte nodig ? Wil je foto's maken binnen, buiten? Landschappen, portretten, sport, enz, enz, ...

                    Om dan toch te antwoorden op de vraag, hier iets heel simpel:
                    10mm = groothoek voor bvb landschap en architektuur
                    400mm = tele voor bvb vogeltjes en sport

                    Lenzen kiezen is het moeilijkste wat er bestaat (pas na een aantal jaren fotografie en heel veel ervaring lukt dat al een beetje beter )
                    en dan nog maar te zwijgen over wat je wel en niet meeneemt in uw tas.
                    Niet voor niks heb ik mij er ene gekocht met wieleks eronder.
                    Je begint met 1 lenske en je eindigt met ???
                    Ik denk trouwens dat spanjaart al een aanhangwagen nodig heeft om alles mee te nemen .
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment

                    Working...
                    X