Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenskap 135/2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenskap 135/2

    De 135/2 van Canon is een heel mooie lens.
    Ze heeft wel een monster van een lenskap.
    Is niet zo praktisch om op te bergen, je valt meer op bij straatfotografie en bij portretten kan het wel intimideren.

    Zijn hier alternatieven voor?

  • #2
    Re: lenskap 135/2

    Ik gebruik zelf in plaats van bloempotten vaak een rubberen kapje. Heb het wel met de 135L meegemaakt bij tegenlichtsituaties dat de bloempot het beter deed, alhoewel je vaak met je hand iets kunt oplossen.
    Je kan ook overstappen op Nikon, die hebben een 135mm met uitschuifbare zonnekap
    (overigens is die AF weer wat trager).
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: lenskap 135/2

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Je kan ook overstappen op Nikon, die hebben een 135mm met uitschuifbare zonnekap
      .
      Hehe, da's een goei.

      Comment


      • #4
        Re: lenskap 135/2

        Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
        Hehe, da's een goei.
        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Je kan ook overstappen op Nikon, die hebben een 135mm met uitschuifbare zonnekap
        (overigens is die AF weer wat trager).
        Ik prefereer toch de 135L vanwege de USM/FTM... Maar ik vraag me wel af welk dom rund die uitschuifbare zonnekappen heeft vervangen door die bloempotten
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: lenskap 135/2

          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          De 135/2 van Canon is een heel mooie lens.
          Ze heeft wel een monster van een lenskap.
          Is niet zo praktisch om op te bergen, je valt meer op bij straatfotografie en bij portretten kan het wel intimideren.

          Zijn hier alternatieven voor?

          Opbergen vind ik persoonlijk geen probleem, ik bevestig de zonnekap omgekeerd op het objectief en dit kan zo de tas in. Als je het bij gebruik te opvallend vindt kan je is overwegen om zonder te werken en de eventuele flare der bij te nemen.
          Nu ik gebruik de zonnekap steeds en bij straatfotografie heb je dan toch het voordeel van der niet iets verder af te zitten dan met een 85mm die ook een behoorlijke zonnekap heeft.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X