Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon lensen

    Enkele vragen over lensen.
    In mijn fototas steekt momenteel een tamron 28-70 2.8 en nog een paar prullelensen.
    Nu wil ik deze uitbreiden en grootendeels vervangen.

    Ik was aan het denken om deze tamron te verkopen en te vervangen door de oudere schuifzoom 80-200 2.8? Hoe zijn deze ervaringen hiermee op d200? (Wil later omschakelen naar full frame)

    Eveneens wil ik nog uitbreiden met een snellere kitlens de 16-85. (Mischien een ander voorstel voor deze, weet dat ze goed zijn maar toch nog duur.) Gebruik gaat meestal met flits zijn en afdrukken tot hoogstens 30-20.

    En een 16mm vast.

    En met veel spijt heb ik een dikke maand geleden mijn 35-70 2.8 verkocht en wil een nieuw exemplaar kopen. Ik vond wel dat deze 35-70 een beetje plat zijn in kleur. Heeft iedereen dezelfde ervaring hierbij? Of was dit enkel mijn lens wat ik had. Had hier ook wel een filter opzitten. Mischien lag het hier aan. Deze zal later waarschijnlijk ook wel terug vervangen worden door de nikon 28-70 2.8. Maar hier is op dit moment geen geld voor en wegens de massale omschakeling naar ff ook een beetje te duur geworden.

    Andere budgetvriendelijke oplossingen mag ook. (18-200 is geen oplossing mijn broer heeft deze en vind die alles behalve scherp (kan ook een slecht exemplaar zijn) maar wil ook omschakelen naar ff)

    Even gebruik nog vermelden. Hobby: Fashion en reizen (Alle bovenvernoemde 2.8 lensen) Beroepsmatig: Kerkdingen,... (16-85 of ander voorstel wegens snelle autofocus en aangenaam bereik)

    Mvg, Mike
    Last edited by MikeS; 2 januari 2009, 15:55.

  • #2
    Re: Nikon lensen

    Als je weet dat je gaat omschakelen naar FF dan kun je niet buiten de kwaliteitlenzen.
    Nikkor AF-S 24-70 F2.8
    Nikkor AF-S 70-200 F2.8 VR (eventueel de AF-(S) 80-200 F/2.8 draaizoom)

    (de schuifzoom zou ik niet kopen want dat is een echte stofzuiger, de draaizooms zijn van betere kwaliteit waarvan de AF-S de beste is (zelf iets beter dan de 70-200, maar wel zonder VR))

    Mindere kwaliteitlenzen op een FF plaatsen wordt onmiddelijk afgestraft (onscherpe hoeken, CA, vignetering, enz).
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon lensen

      Ik vond wel dat deze 35-70 een beetje plat zijn in kleur. Heeft iedereen dezelfde ervaring hierbij?
      Ik heb ook zo een gehad en ik vond de kleuren ook "plat"(zonder filter), zéker op 70mm, dus het lag niet alleen aan jou lens. Het is een schuifzoom en dat vond ik ook niet gemakkelijk, maar voor de rest vond ik het wel een goeie lens, al vanaf F2.8 scherp en weinig vervorming.

      Comment

      Working...
      X