Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

f-- met een 70-300 op mijn D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • f-- met een 70-300 op mijn D80

    Hallo,

    Ik heb sinds een jaar een 70-300 mm f4-5.6D ED die ik tot nu toe altijd zonder problemen heb gebruikt om mijn D80.
    Is het nu toeval of niet, maar sinds ik mijn nieuwe 50mm 1.8 heb gebruikt krijg ik met de zoomlens f-- als foutmelding.
    Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik hier aan doen? De handleiding heeft het over een objectief zonder CPU.
    Nikon D80 - 50mm 1.8 - 70-300 VR - SB600

  • #2
    Re: f-- met een 70-300 op mijn D80

    staat je diafragma ring op het hoogste cijfer? dus max dichtgedraaid?(bv F22)
    als dit niet het geval is dan zal je toestel niet zelf zijn diafragma kunnen instellen en daardoor een foutmelding geven

    Comment


    • #3
      Re: f-- met een 70-300 op mijn D80

      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      staat je diafragma ring op het hoogste cijfer? dus max dichtgedraaid?(bv F22)
      als dit niet het geval is dan zal je toestel niet zelf zijn diafragma kunnen instellen en daardoor een foutmelding geven
      niet dicht gedraaid en waarschijnlijk niet vastgezet die ring
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: f-- met een 70-300 op mijn D80

        Die reactie had ik verwacht, maar zowel dichtgedraaid als vastgezet. Zoniet komt er trouwens een andere foutmelding fEE.
        Ik zie wel dat de connectoren (of hoe heten die kleine tapjes) op de lens veel kleiner zijn (of afgesleten) dan bij mijn andere lenzen.
        Nikon D80 - 50mm 1.8 - 70-300 VR - SB600

        Comment

        Working...
        X