Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop Minolta-lens voor Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aankoop Minolta-lens voor Sony

    Heb net deze lens gevonden op 2dehands.be, en vroeg me af of dit een goede lens is en past op mijn Sony Alpha200:

    klikkie

    Ben op zoek naar een lichtsterke lens, en qua prijs valt die nog mee denk ik. Ook tips waar ik op kan/moet letten bij aankoop?

    alvast bedankt!!
    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

  • #2
    Re: Hulp bij aankoop Minolta-lens voor Sony

    Opletten dat het een AF lens is..deze is dat volgens mij niet..Kijk anders eens op www.dyxum.com . Daar staan zowat alle lenzen die geschikt zijn voor sony/KM, met gebruikerservaringen.. Een AF 50 mm F/1.7 RS kun je al voor ongeveer 125 euro kopen, een 50 mm f/1.4 kost veel meer..

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aankoop Minolta-lens voor Sony

      Ik ben die lenzen al vaker tegengekomen: het zijn geen AF-lenzen.
      De lenzen die je op dyxum kan terugvinden werken normaal allemaal op je Alpha.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aankoop Minolta-lens voor Sony

        Oorspronkelijk geplaatst door dummy Bekijk bericht
        Heb net deze lens gevonden op 2dehands.be, en vroeg me af of dit een goede lens is en past op mijn Sony Alpha200:

        klikkie

        Ben op zoek naar een lichtsterke lens, en qua prijs valt die nog mee denk ik. Ook tips waar ik op kan/moet letten bij aankoop?

        alvast bedankt!!
        De lens van je link is idd geen AF-type en past niet op een Sony of Minolta AF-body.
        Let vooral bij een wat oudere 50mm of 85mm op het volgende : wanneer de achterste lenskap verwijderd is moet het diafragma dicht staan. Blijft het diafragma open staan dan zijn de lamellen vettig (verkleefd) en dan moet de lens volledig uit mekaar om gereinigd te worden.(kost 50€ bij www.japancamera.nl)

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aankoop Minolta-lens voor Sony

          Is de voorganger van de A mount.
          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

          Comment

          Working...
          X