Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

    Gisteren heb ik een Sigma EX 50mm f1.4 gehaald bij Konijn. Dit omdat ik niet echt tevreden was over de Canon 50mm f1.8 II. Nu heb ik van te voren vrij veel gelezen over dit objectief en las verschillende malen over BF/ FF problemen. Op basis daarvan heb ik besloten hem te kopen en de AF goed te testen.

    Nu vertoont mijn exemplaar (met name op f1.4) toch wel wat front focus en vraag ik mij af of ik dit nog acceptabel zou moeten vinden. De scherpte-diepte is op f1.4 natuurlijk al enorm klein dus zou ik van deze FF écht hinder ondervinden, of ben ik nu overdreven aan het pixelpeepen? (ik heb niet veel ervaring met lenzen met zo'n groot diafragma. Heb er wel eerder één gehad bij m'n vorige camera (Pentax FA50 f1.4) maar die heb ik nooit op f1.4 gebruikt) En is het überhaupt realistisch om een perfecte AF te verwachten op f1.4?

    Sigma 50mm @ f1.4


    Sigma 50mm @ f2.0


    Sigma 50mm @ f2.8
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

    't is niet echt scherp waar 't moet hé...
    en op 1,4 is je focuspunt zelfs onscherp.
    ik durf het bijna niet te vragen, maar ben je zeker dat je correct gefocust hebt?

    Comment


    • #3
      Re: Front focus Sigma 50mm f1.4... acceptabel of niet

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      't is niet echt scherp waar 't moet hé...
      en op 1,4 is je focuspunt zelfs onscherp.
      ik durf het bijna niet te vragen, maar ben je zeker dat je correct gefocust hebt?