Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volledig camera pakket, maar de lens ook OK?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Volledig camera pakket, maar de lens ook OK?

    Hi All,,

    Toch ook maar even geregistreerd(lees al lange tijd mee), nu ik een hele nieuwe uitrusting wil gaan aanschaffen en toch maar even om jullie advies vragen

    De keuze zat bij mij eerst tussen de 40D en de 50D, maar aangezien ik de verschillen tussen de 40D en 50D minimaal vindt (op het prijsverschil na ) toch besloten om het op de 40D te houden.

    Momenteel heb ik dit samen gesteld:



    Voornamelijk ben ik bezig met persfotografie, dus van brand tot ongeval. Vandaar ook de zoom lens die ik erbij heb gekozen, omdat je nooit weet wat je ter plekke aantreft en of je dicht bij kan komen(en ja, heb een perskaart, maar daarmee sta je ook nog niet op 5 meter van een explosie af).

    Buiten de incidenten krijg ik zo nu en dan opdrachten van verschillende opdrachtgevers, bijvoorbeeld bedrijfsreportage dus dan is een 'groothoek' wel handig.

    Vandaar dat deze lens mij een zeer geschikte lens leek. Nader onderzoek op internet leerde mij dat het toch niet een 'top' lens is, onder andere na de review van de lens op DP Review gelezen te hebben.

    De lichtsterkte is ook niet echt fijn, vooral ook omdat k vaak 's nachts op pad moet.


    Nu hoop ik dat jullie mij hier advies over kunnen geven, en wellicht met een alternatief als jullie t met me eens zijn dat dit niet een geschikte lens is.

    Alvast hartstikke bedankt, en iedereen alvast een goed, veilig en vooral gezond 2009 toegewenst
    Last edited by Ron45; 14 januari 2009, 20:53.

  • #2
    Re: Volledig camera pakket, maar de lens ook OK?

    Waar fotografeer je nu mee ?

    Comment


    • #3
      Re: Volledig camera pakket, maar de lens ook OK?

      Die lens is natuurlijk verre van een toplens, maar voor jouw doel, waarbij beeldkwaliteit niet zo'n grote rol speelt, zou hij best eens goed kunnen voldoen.
      Bovendien schijnt de autofocus veel beter te zijn dan van de concurrentie (Tamron)

      Zulke superzooms zijn nooit lichtsterk, daavoor moet je toch aanvullend spul kopen.....
      Last edited by Keeskanon; 30 december 2008, 09:46.

      Comment


      • #4
        Re: Volledig camera pakket, maar de lens ook OK?

        Lijkt me zeker geen slechte set, met de 580EX II erbij kan je zeker 's nachts werken, zelfs met een f/2.8 of f/1.2 lens zal je 's nachts nog geen hoge sluitertijden halen, dus flitsen is de boodschap.

        Ik zie dat je een grip erbij neemt, waarschijnlijk om veel foto's te kunnen nemen zonder de batterijen op te moeten laden, ik zou eerlijk gezegd wel voor een 8Gb kaartje gaan, met 4gb 's nachts foto's maken in RAW gaat je niet echt veel foto's opleveren.

        Wat ik je eventueel nog zou aanraden is de CP-E4 battery pack voor je flits, als het echt koud is zoals nu kan je met een lading van 4 AA's niet echt veel foto's nemen voordat de flits het opgeeft, je neemt een grip en twee batt's voor de camera, dus die kan een tijdje mee, ofwel neem je dus veel oplaadbare AA's mee ofwel gebruik je zo'n battery pack.

        Ik heb zo'n CP-E4 ook, en de flits laad echt heel snel op, en je kan honderden foto's nemen voordat hij het opgeeft

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Volledig camera pakket, maar de lens ook OK?

          Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
          Waar fotografeer je nu mee ?
          Daar zit een lang verhaal achter, maar op dit moment heb ik een Fujifilm FinePix S9600 tot mijn beschikking

          De flitser zal er uiteraard altijd opzitten 's nachts, maar zonder flits willen de foto's ook nog wel eens mooier worden in sommige situaties.

          Bedankt voor de tip van de CP-E4 battery pack, dat kende ik nog niet.
          Het ziet er inderdaad interessant uit, maar ik denk dat ik het toch eerst nog even met batterijen ga doen, en later de CP-E4 battery pack aanschaf


          Ik denk dat ik dus inderdaad voor bovenstaande samenstelling ga, en dan een van deze dagen ga bestellen! Dus mocht er iemand anders nog opmerkingen hebben, dan kan ik daar ook zeker nog wat mee!


          Bedankt allemaal!

          Comment


          • #6
            Re: Volledig camera pakket, maar de lens ook OK?

            met 4Gb memory kaartje ga je nooit een batterij leeg krijgen... ik zou je aanraden om zeker twee kaartjes te kopen, dan heb je zeker een reserve als je snachts een reportage moet doen en je kaartje werkt niet, of zit nog in je PC... of in elk geval, als je RAW foto's neemt kan je vermoedelijk slechts een 150-200 tal foto's nemen met een 40d... en die zijn snel gemaakt met een digitaal toestel... een tweede kaartje verdubbelt dat...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X