Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 mm f1.8 op D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50 mm f1.8 op D80

    Hallo
    is deze lens bruikbaar op de D 80 omdat ik volgende tekst gevonden heb
    Backfocus probleem bij SLR

    Fototoestellen zijn gecertifieerd voor een bepaalde maximale opening. Voor een Canon EOS 20D is dat f/2.8. Deze informatie is blijkbaar een fabrieksgeheim, in de gebruikershandleiding staat het in ieder geval niet expliciet vermeld. Als je een lens met een grotere opening gebruikt (bijvoorbeeld de prime lens EF 85mm f/1.8), dan kan je de maximale lensopening van f/1.8 niet gebruiken als je zo scherp mogelijke beelden wenst

    hartelijk dank voor de reacties
    mvg luc
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: 50 mm f1.8 op D80

    Op zich is die lens prima te gebruiken. Back/frontfocusproblemen zijn uiteraard duidelijker bij lenzen met grotere opening omwille van de kleinere DOF, maar ik heb er op mijn D50 toch geen enkele last van. Mijn 50mm F1,8 zit er altijd recht op. Bij de MM kan je lenzen in de winkel testen op je eigen body alvorens ze aan te kopen, misschien een tip?

    Comment


    • #3
      Re: 50 mm f1.8 op D80

      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Op zich is die lens prima te gebruiken. Back/frontfocusproblemen zijn uiteraard duidelijker bij lenzen met grotere opening omwille van de kleinere DOF, maar ik heb er op mijn D50 toch geen enkele last van. Mijn 50mm F1,8 zit er altijd recht op. Bij de MM kan je lenzen in de winkel testen op je eigen body alvorens ze aan te kopen, misschien een tip?
      Wie is 'de MM' als ik vragen mag?
      Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

      Comment


      • #4
        Re: 50 mm f1.8 op D80

        MediaMarkt misschien?
        “Photography, as we all know, is not real at all. It is an illusion of reality with which we create our own private world.”
        Nikon D5000 + Nikkor 16-85mm

        Comment


        • #5
          Re: 50 mm f1.8 op D80

          Een regel aanhalen over Canon voor een Nikon camera?

          Als dit waar zou zijn, waarom maakt Canon dan een 1.2, 1.4 ed? Om niet mee te kunnen scherpstellen. Scherpstellen kan alleen bij open diafragma.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: 50 mm f1.8 op D80

            hallo,

            Als je door de zoeker kijkt is dat altijd met het maximum diafragma van de gemonteerde lens, het is pas bij afdrukken dat de camera het gekozen diafragma
            toepast.
            Die 50mm f1.8 werkte goed op mijn D70s en ik heb ze getest op een D80 toen ik ze verkocht, en dat werkte prima samen toen.

            grtjs Jos
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: 50 mm f1.8 op D80

              prima lensje (en voor die prijs ), gaat prefect samen met D80.
              heb heel goede ervaring met dit duo.
              Nikon stuff and more ...
              https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

              Comment


              • #8
                Re: 50 mm f1.8 op D80

                tja bij mediamarkt koop ik alvast geen objectief zulle.. denk dat je die bij iedere serieuze fotoboer mag testen ... en dit is nu eens een objectief die ik zonder testen erbij kocht. tja is een veelgebruikt objectief bij mij in de fotostudio, plezant werken en haarscherp en voor die prijs kan je het zeker niet laten liggen
                2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

                Comment


                • #9
                  Re: 50 mm f1.8 op D80

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
                  Fototoestellen zijn gecertifieerd voor een bepaalde maximale opening. Voor een Canon EOS 20D is dat f/2.8.
                  Off topic: Is dit waar? en hoe kom je hier achter? Geldt dit voor elke camera?
                  Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

                  http://ubovdburg.zenfolio.com/

                  Comment

                  Working...
                  X