Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon + oude lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon + oude lens?

    hallo allemaal.
    ik heb sindts een tijdje een nikon D40. en twee digitale lenzen.
    mijn moeder heefdt ook een nikon D40 en heefd vroeger een andere camera gehad dit was een spiegelreflex camera onze nikon toestellen zijn digitalespiegelreflex cameras nu is mijn vraag kan ik die oude lenzen op onze nieuwe toestellen zetten of gaan ze dan kapot?

    dit zijn de lenzen die wij thuis hebben liggen.
    een RMC tokina 500mm van sigma ( http://freenet-homepage.de/stauber/m...kina_500_8.htm )
    en een zoom lens tokin
    die tweede lens heb ik niet zoveel info over maar ik doel ook vooral op de 500 mm lens

    alvast bedankt voe de hulp groetjes lars

  • #2
    Re: nikon + oude lens?

    Alle lenzen met F-vatting passen op een Nikon toestel. Kapot gaan zal het nooit. Je hebt wel verminderde functionaliteit met een oude lens. Soms moet je manueel scherp stellen, en zeker met een D40 die geen interne focusmotor heeft. Ik zou zeggen: probeer het eens.

    Comment


    • #3
      Re: nikon + oude lens?

      en anders: interesse om over te nemen
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: nikon + oude lens?

        Je hebt nog erg oude lenzen (<1977) die niet AI zijn. Die gaan niet werken. Bij enkele oudere non-CPU lenzen gaat je lichtmeting ook niet werken op een D40, de D200, D300 etc. werken daar wel probleemloos mee. op je D40 ga je met AF lenzen geen AF hebben, aangezien je daarvoor een body met interne AFmotor voor moet hebben, dat heeft alleen de D50, D80 etc. Niet de D40 en D60. In principe kan je gewoon proberen, enkel moet je opletten met de hele oude lenzen. Die kunnen zo uitstekende ringen hebben die je body kunnen schaden. Probeer bij die lenzen niets te forceren.

        Comment


        • #5
          Re: nikon + oude lens?

          De spiegellens, die op de website staat, is wel een lens met P-draad en geen F-mount, dus er moet ook nog een adapter bij komen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: nikon + oude lens?

            oke is het dan een aanrader om zon adapter aan te schaffen of om gewoon een nieuwe lens te kopen en eventueel deze oude lens(en) te verkopen?bedakt voor de info

            Comment


            • #7
              Re: nikon + oude lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door larseparsje Bekijk bericht
              oke is het dan een aanrader om zon adapter aan te schaffen of om gewoon een nieuwe lens te kopen en eventueel deze oude lens(en) te verkopen?bedakt voor de info
              P-draadlenzen hebben op een Nikon het nadeel dar er niet op oneindig scherpgesteld kan worden, dodelijk nadeel voor een spiegellens.....

              Comment

              Working...
              X