Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Militair kerkhof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Militair kerkhof

    Is het wat ?




    Militair kerkhof in Veltem - Beisem
    Er zijn in totaal 904 Belgische graven uit de Eerste Wereldoorlog, waarvan 239 onbekend.
    Opp.: 114 are
    Hier liggen de militairen begraven die gevallen zijn tijdens de Slag om
    HAACHT, WESPELAAR, KEERBERGEN, WERCHTER en ROTSELAAR,
    en deze gevallen tijdens de Eerste Uitval van ANTWERPEN (24, 25, 26 augustus 1914)
    en Tweede Uitval (9 en 10 september 1914).
    Last edited by frederik76; 28 december 2008, 18:32.
    Canon EOS 1D Mark lll, Canon EOS 40D, Phottix BG-50D Battery Grip, Canon speedlite 580ex
    EF S 17-85mm f/4, EF 90-300mm f/4, Canon EF-S 10-18mm F4.5, Canon EF 16-35mm F2.8 L USM
    Mijn foto's : Flickr

  • #2
    Re: Militair kerkhof

    Jazeker, vooral omdat het onderwerp me ligt (bedoel hiermee militaire zaken en niet specifiek begraafplaatsen). Welk Belgisch militair kerhof heb je hiervoor bezocht? Ik kan het gebouw op de achtergrond niet meteen plaatsen.
    Ik vermoed dat een foto zonder gebouw (of ingangspoort) me ook zou liggen en iets rustgevender zou zijn.

    Groeten,
    Laurens

    Comment


    • #3
      Re: Militair kerkhof

      stemmig beeld, ook mooi, daar het nu eens niet de alom bekende witte kruisen en stenen zijn.. Is dit een wwII begraafplaats of uit 14-18??

      Comment


      • #4
        Re: Militair kerkhof

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        stemmig beeld, ook mooi, daar het nu eens niet de alom bekende witte kruisen en stenen zijn.. Is dit een wwII begraafplaats of uit 14-18??
        Dit zijn inderdaad typisch de grafstenen van gesneuvelde Belgische soldaten uit de 1e WO. Hier in de Westhoek zijn ze ook vrij zeldzaam ivm deze van de CWGC, Frankrijk, Duitsland etc. Eén van de 'mooiste" is te vinden in Houthulst. Dit off-topic. On-topic vind ik dat de het licht niet erg meewerkt. Ik zou eens teruggaan in betere omstandigheden.
        http://www.patricklemaire.photography/

        Comment


        • #5
          Re: Militair kerkhof

          Gaat altijd een serene sfeer uit van die kerkhoven, en zo hoort het ook. Sfeer zit in je sobere foto. Een mooie voor mij.
          Bedankt ook voor je uitleg.
          Marleen
          It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
          http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

          Comment

          Working...
          X