Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het verhaal van Perseus en Andromeda

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het verhaal van Perseus en Andromeda

    Het verhaal gaat dat Cassiopeia beweerde dat haar dochter Andromeda schoner was dan de Nereïden. Posseidon was ontstemd en stuurde het zeemonster Cetus. Andromeda werd geofferd, maar Perseus redde haar. Ze zeggen met enige hulp van het gevleugelde ros Pegasus.
    Uiteindelijk werd het verhaal aan de hemel uitgebeeld door de sterren...

    Ik kan niet op tegen Biedie met zijn astronomische plaatjes, maar hier zijn mijn brouwsels, gemaakt met niet meer dan de gewone fotografische spulletjes: een camera, een lens, een statief en een draadontspanner (oh ja, en een jas, das, wanten, muts, want het was koud... en wat geduld)

    De eerste is een overzicht met daarin de lokatie van het spiraalstelsel Andromeda. De foto linkt naar een plaatje met de sterrenbeelden erin geprojecteerd.


    De tweede laat ik met enige trots zien; ik had niet gedacht dat dit mogelijk was met de middelen die ik had, alsmede de lokatie waar ik stond: aan de rand van een (groot) helder stadscentrum.


    De eerste is stacked met 30 foto's van 30 sec. bij ISO1600 en f/4,5 (totaal 15min)
    met een 15mm fisheye (geen gecorrigeerd perspectief)
    De tweede is stacked met 125 foto's van 2 sec. bij ISO1600 en f/4,5 (totaal 4min 10sec)
    met een EF70-200 op 200mm
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

    2e mag je zeker trots op zijn, de eerste trouwens ook, wat een werk zeg!!

    Comment


    • #3
      Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

      Hey juppekes

      Prachtig gedaan die tweede

      Vanavond heb ik ook liggen genieten van al dat moois met mijn verrekijker
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

        mooie beelden hoor, denk alleen dat de sterren er eerder waren dan het verhaal.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

          Amai, ik had nooit gedacht dat met de juiste instellingen en redelijk eenvoudig fotomateriaal zoveel sterren konden zichtbaar gemaakt worden.
          Ik veronderstel (met mijn nul komma nul kennis van de sterrenhemel) dat de heldere vlek op de 2de een melkwegstelsel is?
          Terecht een reden om fier te zijn op deze opname

          De 1ste foto omvat een tijdspanne van 15 min, hoe heb je hier uw kenmerkende strepen (beweging v/d aarde tov de sterren) vermeden?
          BD0723BE

          Comment


          • #6
            Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

            Zeer boeiende omschrijving en verhaal...knappe prestatie...

            Mooi werk!
            Ben een beetje fan....

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #7
              Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

              prachtwerk hoor
              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
              *BD1034BE

              Comment


              • #8
                Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

                Dit is echt wel speciaal.Ik vind ze allebei mooi maar de eerste vind ik een superplaat.Heel mooi gedaan met die gebogen silhouetten onderaan.Dat geeft de foto echt een extra dimensie.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

                  Dank jullie wel voor de reacties.

                  @Bouk:
                  De sterren waren er eerder dan het verhaal. De sterrenbeelden niet

                  @Geert_B:
                  Als die lichtvervuiling er nu niet was geweest... Dan had je dat sterrenstelsel gewoon en gemakkelijk met het blote oog kunnen zien. Als je weet waar je moet kijken kun je op heldere nachten en donkere plekken het als een wazig vlekje zien.
                  Wat betreft die strepen van de sterren: 30 sec belichten met een fisheye laat net geen strepen zien. Met speciale software (Deep Sky Stacker) kun je al die foto's netjes op elkaar uitlijnen waardoor sterren sterren blijven. Het resultaat is een 32bit HDR opname die je dan in photoshop (of soortgelijk progje) omzet naar een 8bit JPEG. Zo is die tweede ook gemaakt.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het verhaal van Perseus en Andromeda

                    heel knap, en mooi... dat dat met 200mm kan...

                    Comment

                    Working...
                    X