Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cairo skyline

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cairo skyline

    In november met mijn rugzak en chamaca een 10-daagse reis gemaakt in Egypte. Hier enkele indrukken van Cairo.




    Een woestijnstad met ~20miljoen inwoners, dat moet wel smog geven... Het duurde 's morgens wel even vooraleer de zon zich erdoor heen kon wringen.




    Een zicht over het oude Cairo




    Cairo bij valavond zoals gezien vanop de Citadel. De smog is alweer duidelijk present, maar met wat moeite kan je de Piramiden van Giza nog zien.
    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

  • #2
    Re: Cairo skyline

    In de eerste foto zijn er schitterende grijsgradaties te zien, wat zeker een pluspunt is als verduidelijking van het onderschrift. Ook fijn om te zien hoeveel schotelantennes er op elk dak staan. Toch ben ik benieuwd naar de originele prent. Mijn gevoel vertelt me (misschien onterecht) dat je deze foto in zwart-wit hebt omgezet omdat de kleuren anders niet mooi helder uitkwamen; maar wat wil je met zo'n smog... Qua compositie had ik misschien nog nét iets meer gezakt met het beeld om een meer solide streep donkerder grijs te verkrijgen op de voorgrond, maar ook om onderaan geen vliegende schotels te hoeven zien. Wel een leuke foto waar je even naar kan blijven kijken!
    De tweede prent is zeker goed opgemerkt en biedt een mooi zicht op het oude stadsdeel. De doorkijk is zeker een meerwaarde voor deze foto.
    Je derde plaat vind ik de beste van de reeks, hoewel hier het minst in detail op te zien is. Met de horizontale kleurlagen en geweldig veel diepte geeft de foto mij een perfecte synthese van valavond in Caïro. Uitstervende drukte, volgebouwd, rommelig, eeuwige werven met kranen, hier en daar een verloren gelopen stukje groen, vogels die zich een weg banen door de verontreinigde lucht en in de verte de eeuwenoude geschiedenis. Het geeft mij zin om te vertrekken.

    Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Cairo skyline

      eerste is mooi, tweede is een nogal klassiek standpunt.
      derde zegt me niet veel.

      Comment


      • #4
        Re: Cairo skyline

        1e is erg mooi!

        Comment


        • #5
          Re: Cairo skyline

          voor het doorkijkje van nr 2
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Cairo skyline

            Omdat ik foto 2 toch iets specialer vindt dan de anderen, ga ik hiervoor...
            Voor de rest maar doodgewone foto's. IMHO
            "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

            Comment


            • #7
              Re: Cairo skyline

              Mooie reeks,Dieter.Hier ook een voorkeur voor de eerste vanwege de mooie gradaties.Zou er bovenaan wel een klein stukje hemel afsnijden.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Re: Cairo skyline

                mooie reeks en heel knappe Z/w eerste

                hoe lelijk het centrum van de wereld ooit geweest was
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Cairo skyline

                  Voor mij het doorkijkje.
                  BD0808BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cairo skyline

                    de eerste, zonder twijfel

                    Comment

                    Working...
                    X