Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-70 Sigma

    Zijn er hier mensen die me wat meer uitleg kunnen geven over de sigma lens 24-70? qua scherpte,..... Alvast bedankt voor jullie uitleg en mening.
    Greetz, Evolutionneke

  • #2
    Re: 24-70 Sigma

    ................................
    Last edited by jan van ginkel; 13 januari 2009, 15:49.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

    Comment


    • #3
      Re: 24-70 Sigma

      Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
      Ik heb deze gehad.
      Lens is enorm groot vergeleken met de andere merken (apparte filtermaat)
      De werking is nogal stroef als je wilt inzoemen of uitzomen.
      Lens is goed op alle diafragma waarden maar is te soft als je veel op F2.8 foto's neemt.
      Ik raad ze niemand aan. De 18-50 F2.8 is veel beter betreft scherpte.
      Maar ik koop nooit geen zoomlens meer van Sigma daar heb ik al te veel problemen mee gehad De primes van Sigma zijn dan wel weer goed zoals de 30mm F1.4 of 50mm F1.4.
      Voldoet de 18-50 dan ook aan de andere voorwaarden? Zijnde niet stroef voor in- en uitzoomen? Helder,....
      Greetz, Evolutionneke

      Comment


      • #4
        Re: 24-70 Sigma

        Ik heb ze zelf en ervaar die stroefheid niet echt. Maar op 2.8 is ze inderdaad wat soft. Kan je verhelpen door wat extra te verscherpen in de nabewerking, maar dat heeft toch niet het zelfde effect als het diafragma wat dichtdraaien. Bij een hoger diaframga wordt ze razendscherp en merk je een groot verschil met kit en prosumerlenzen.

        Ik kocht ze als budgetvriendelijk alternatief op de 24-70 L, maar vandaag zou ik dit type lens niet meer nemen op een cropcamera. 18-50 zou inderdaad beter zijn.

        Eerlijkheid gebied me ook te vermelden dat het interne zoommechanisme van mijn lens onder garantie vervangen is, na een defect. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: 24-70 Sigma

          Ik heb zelf ook een Sigma 24-70 in gebruik (Nikon-versie op een D300) en ben er toch wel tevreden over.
          Op 2.8 is ze inderdaad een beetje soft (wel bruikbaar) maar vanaf F4 is dit objectief echt zeer scherp.
          Als je dit objectief wil gebruiken in combinatie met een D300 moet je er wel op letten dat je de meest recente versie te pakken hebt, de 24-70mm F2.8 EX DG MACRO.
          De oudere versie zonder de toevoeging MACRO blijkt namelijk regelmatig problemen op de D300 te geven.
          Volgens de website van Sigma is er inmiddels ook een HSM-versie van dit objectief beschikbaar doch hiervan heb ik nog geen testen of gebruikservaringen gelezen.

          Mvg,

          Dirk.
          The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

          Comment


          • #6
            Re: 24-70 Sigma

            Vanaf f3.5 is ze heerlijk om mee te werken. Om je een idee te geven van de beeldkwaliteit, moet je maar eens door mijn Flikkendag-album foto gaan...



            Alle persfoto's en die van de parade zijn gemaakt met de 24-70, de podiumfoto's met de 70-200.

            Dus moet je nu niet gaan denken dat ik het een vreselijke lens vind, maar ze heeft haar mindere punten en daar moet je je bewust van zijn. Ze is dan ook de helft goedkoper dan de merk-alternatieven.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: 24-70 Sigma

              Op photozone.de vind je een review van deze lens.
              Ik heb zelf deze lens pas gekocht en vind ze ook nogal stroef.
              Nog niet veel ervaring met deze lens maar hier toch een voorbeeldje.

              Groetjes.
              lucv.be - instagram - facebook

              Comment


              • #8
                Re: 24-70 Sigma

                De zoomring wordt na enig gebruik wat minder stroef.
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: 24-70 Sigma

                  Ik ga maandag een tweedehands exemplaar ophalen, dan kan ik er ook meer over zeggen.

                  Als je er wat geluk mee hebt, dan zou ze volledig open niet echt minder scherp zijn dan de Canon 24-70 f2,8 L (maar zo goed zullen ze allemaal wel niet zijn zeker).

                  Op dit ogenblik kies ik voor die Sigma, omdat mijn budget de laatste dagen eigelijk al heel ver overschreden is. Ik heb al een Canon 24-105 f4 L IS, en ik hoop dat die Sigma toch bruikbaar is van f2,8-f4, als dat niet zo is, dan ben ik er niet veel mee vooruit.
                  Dat ze op f2,8 softer is, dat is ook zo bij de veel duurdere Canon, maar ze mag niet té soft zijn om ze volledig open nog te kunnen gebruiken.

                  De AF-motor zou ook wat geluid maken, de Canon heeft een HSM-motor die je bijna niet hoort. Door die HSM kan je bij Canon ook altijd aan de focusring draaien, ook al is de AF ingeschakeld, bij de Sigma gaat dat niet.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 24-70 Sigma

                    Misschien heb ik wel een slechte gehad, maar dit het onscherpste onding wat ik ooit gehad heb, stroef , zwaar en totaal onbruikbaar onder 5,6.
                    In vergelijking met de canon 17 - 55 IS of de tamron 17 -50 is deze geen 100 euro waard.
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: 24-70 Sigma

                      Het verschil tussen de oude en de nieuwe versie van de Sigma 24-70 is in een vroegere thread blijkbaar ook al eens ter sprake gekomen:

                      http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ro-225575.html

                      Mvg,

                      Dirk.
                      The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 24-70 Sigma

                        Ik heb de Nikon versie van de Sigma gehad en was daar zeer tevreden over, misschien iets soft op 2.8, maar bruikbaar. Groot ern zwaar en lawaaierig. Wegedaan voor een Nikkor 28-70 en dat is net iets anders.....
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 24-70 Sigma

                          Ik heb deze nu sinds een paar dagen 2de hands voor jawel € 160!!!
                          Heb er al redelijk wat mee gespeeld en ze is inderdaad wat soft op 2,8.
                          Vanaf 4 is ze echter top. Zeker zo goed als mijn 18-105.
                          En voor deze prijs kon ik het natuurlijk niet laten
                          Ze is wel wat luidruchtiger in scherpstellen dan mijn nikons.
                          Dit stoort echter alleen in heel stille ruimtes.
                          Voor de rest

                          Comment


                          • #14
                            Re: 24-70 Sigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door vanhyfte.johnny Bekijk bericht
                            Ik heb deze nu sinds een paar dagen 2de hands voor jawel € 160!!!
                            Heb er al redelijk wat mee gespeeld en ze is inderdaad wat soft op 2,8.
                            Vanaf 4 is ze echter top. Zeker zo goed als mijn 18-105.
                            En voor deze prijs kon ik het natuurlijk niet laten
                            Ze is wel wat luidruchtiger in scherpstellen dan mijn nikons.
                            Dit stoort echter alleen in heel stille ruimtes.
                            Voor de rest


                            Ik wil je enthousiasme niet temperen, maar op een mijn D50 indertijd kon deze sigma in de verste verte niet tippen aan de 18 - 55 kitlens, wacht nog even en vergelijk dan maar.... wat heb je nu aan een zware lawaaierige lens die onbruikbaar is waarvoor ze eigenlijk gemaakt is , nl. degelijke beelden vanaf 2,8.. snap dit niet.
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: 24-70 Sigma

                              ...........................
                              Last edited by jan van ginkel; 13 januari 2009, 15:49.
                              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                              Hier op dit forum.

                              Comment

                              Working...
                              X