Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens

    Hallo,
    Ik vertrek binnen enkele maanden naar Nieuw Zeeland, uiteraard horen daar foto's bij!
    Ik ben totaal geen kenner dus daarom even deze vraag:
    Ik zou een macro lens willen aanschaffen. Kan je hiermee ook degelijke portretten trekken? En wat met landschappen? Kortom bestaat er een lens die dat allemaal aankan?

    bedankt!

  • #2
    Re: Nieuwe lens

    Ik vermoed dat het om nikon body gaat?
    Heb je eventueel ook een max prijs die je wilt uitgeven.

    Een super macrolens is de
    nikon 60mm f2.8
    en
    nikon 105 VR f2.8

    Je hebt ook alternatieven
    bv sigme 105 f2.8, tamron 90mm f2.8 en de tokina 100mm f2.8

    De nikon's zijn iets beter dan de alternatieven, maar het verschil tussen de alternatieven is echt miniem.

    Voor landschappen heb je echt groothoek nodig.
    bv sigma 10-20 of tokina 11-16 f2.8 of tokina 12-24 (deze zijn betaalbaar)

    Ps: wat heb je nu van lenzen?
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens

      Oorspronkelijk geplaatst door borbbrob Bekijk bericht
      Hallo,
      Ik vertrek binnen enkele maanden naar Nieuw Zeeland, uiteraard horen daar foto's bij!
      Ik ben totaal geen kenner dus daarom even deze vraag:
      Ik zou een macro lens willen aanschaffen. Kan je hiermee ook degelijke portretten trekken? En wat met landschappen? Kortom bestaat er een lens die dat allemaal aankan?

      bedankt!
      Even kortom, neen die bestaat niet. Uiteraard kun je met een macro lens ook wel een
      mooi portretje schieten, maar voor landschappen, architectuur e.d. heb je er weinig
      aan. Ofwel moet je een bridge camera kopen. Beetje minder van kwaliteit, maar daar
      heb je er tussen met een behoorlijke groothoek, heel veel tele, bovendien zit er een macro
      functie op die meestal aardig werkt en kun je er ook nog filmpjes mee maken.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens

        Ik wil niet moeilijke doen, maar ik heb een Tokina 100mm F2.8 theoretische in bezit. Praktische niet. Want net na een jaar houdt hij ermee op. En heb hem weinig gebruikt. En nu heb ik moeite met me gerecht te halen dat hij kosteloos wordt gerepareerd. En ze vragen er nog wel 110 euro voor reparatie, vind dit dus echt belachelijke.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens

          voor 110 euro heb je nog geen nief lens!

          maja garantie is garantie!
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens

            Bedankt,
            En wat met de Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF ?
            Wordt beschreven als de ideale reislens. Zou ook geschikt zijn voor macro. Of is dit waardeloze rommel? Is ook helemaal niet duur (€259)

            btw ik heb een nikon D70

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens

              Oorspronkelijk geplaatst door borbbrob Bekijk bericht
              Bedankt,
              En wat met de Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Nikon AF ?
              Wordt beschreven als de ideale reislens. Zou ook geschikt zijn voor macro. Of is dit waardeloze rommel? Is ook helemaal niet duur (€259)

              btw ik heb een nikon D70
              Dat is geen echte macrolens waarmee je een 1:1 vergroting kan maken, en het is in ieder geval ook geen superlens...

              Als "ideale reislens" mist ze bovendien een stuk breedhoek als je ze op een 1,5 of 1,6x crop camera gebruikt.
              Dan ben je beter af met bijvoorbeeld een 18-200 of zelfs 18-270, maar daarmee kan je ook geen macro's maken zonder een voorzetlens. En met voorzetlens kunnen de resultaten tegenvallen omdat zo'n superzoom ook niet optisch perfect is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Ik wil niet moeilijke doen, maar ik heb een Tokina 100mm F2.8 theoretische in bezit. Praktische niet. Want net na een jaar houdt hij ermee op. En heb hem weinig gebruikt. En nu heb ik moeite met me gerecht te halen dat hij kosteloos wordt gerepareerd. En ze vragen er nog wel 110 euro voor reparatie, vind dit dus echt belachelijke.
                Wil even laten weten dat het opgelost gaat worden door een zaak.
                En ik wil duidelijke zijn dat Tokina Nederland mij goed heeft geholpen
                Alleen de winkelier heeft illegale praktijken gedaan en kan dus geen aanspraak maken op de garantie. Maar ik hoef er niet de dupe van te worden, aangezien de Nederlandse wetgeving er heel goed in is (Een lens moet een bepaalde tijd meegaan en dit is langer dan een jaar). Dus krijg ik gelijk in de rechtbank. En dus zal de winkelier kunnen kiezen tussen mij kosteloos helpen of een heerlijke rechtzaak te gaan bekostigen.
                Mijn raad is ook bij een betrouwbare zaak te kopen, dus eentje die werkelijke bij de importeur de lenzen koopt.

                @Mods, mochten jullie dit zien als reageren op een oud topic. Graag dan er een nieuwe topic aanmaken met dit bericht of mij op de hoogte brengen. Wil namelijke Tokina belonen voor de service. En niet dat mensen denken dat Tokina brol en klant onvriendelijke is doordat ik toevallige een slecht exemplaar tref.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lens

                  eum ja..
                  een lens die alles kan en dat ook heel goed doet is er niet...
                  een allround, een 18-200, of een tamron 18-270...
                  Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                  BLOG

                  Comment

                  Working...
                  X