Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

    Voila! Mijn website is klaar. Laat maar horen wat jullie ervan vinden

    Klik hier om naar mijn site te gaan.
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

    Ik ben niet helemaal onder de indruk van het horizontaal scrollen... Dit in combinatie met alle verschillende breedtes van de foto's werkt niet echt "geniet van één beeld" in de hand...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

      heel leuk gedaan hoor en ik vind dat horizontale scrollen juist erg leuk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

        leuke en mooie site!! En idd heel origineel met het horizontale scrollen, verfrissend!

        Comment


        • #5
          Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

          Ik zie dat je ook gekozen heb voor horizontaal scrollen
          (ik ook http://vulturevideo.atspace.com )

          alleen zou ik een beetje meer werk maken van de plaatsing van alles op grote (relatief grote) breedbeeldmonitoren (die nu bijna op alle laptops zitten) is de plaatsing van alle stukken wat eigenaardig, tenzij je dit zo wilde.

          °edit

          de links pagina heeft nog geen titel en "naamloos" staat niet echt proper e
          Last edited by NervEasy; 26 december 2008, 16:39.
          PORTFOLIO: http://www.jangeloen.be
          BLOG: http://www.jangeloen.be/blog

          Comment


          • #6
            Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

            @RikH: Ik respecteer je mening, maar het leek mij een makkelijke en plaatsbesparende manier om direct alle afbeeldingen af te kunnen gaan, zonder telkens verkleinde afbeeldingen te moeten vergroten of op pijltjes te klikken om naar de volgende afbeelding te gaan. Dit bespaart de bezoeker laadtijden. Toch bedankt voor de opmerking

            @bouk en Sjinouck: Bedankt voor jullie positieve reacties.

            @NervEasy: Nja ik heb geen breedbeeldscherm, vandaar ik alles passent op mijn monitor heb ontworpen. Ik heb de pagina's ook eens geopend op een ander beeldscherm (ook geen breedbeeld), daar was de weergave ook goed. Het zal waarschijnlijk daardoor zo zijn dat op een breedbeeldscherm het iframe niet op de volledige breedte wordt weergegeven. 't Is een beetje jammer, maar ik ga het momenteel zo laten. De links pagina heb ik ondertussen reeds aangepast Bedankt voor je opmerkingen. Jouw website is ook goed ontworpen
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

              Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
              @NervEasy: Nja ik heb geen breedbeeldscherm, vandaar ik alles passent op mijn monitor heb ontworpen. Ik heb de pagina's ook eens geopend op een ander beeldscherm (ook geen breedbeeld), daar was de weergave ook goed. Het zal waarschijnlijk daardoor zo zijn dat op een breedbeeldscherm het iframe niet op de volledige breedte wordt weergegeven. 't Is een beetje jammer, maar ik ga het momenteel zo laten. De links pagina heb ik ondertussen reeds aangepast Bedankt voor je opmerkingen. Jouw website is ook goed ontworpen
              Ik snap het niet ... Op mijn scherm is het niet echt top hoor
              Je scroll-strookje vult slechts de helft van de breedte van mijn scherm. Ik vind het eveneens jammer dat ik de foto's niet groter te zien krijg (in een ander scherm bv ?) door ze aan te klikken. De foto's naast mekaar is leuk om te - euh - scrollen, maar echt genieten van een geïsoleerd beeld is er niet bij. Jammer ...
              Mijn conclusie : de kwaliteit van de foto's staat in schril contrast met de site zelf. De foto's zijn top

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

                Dit bespaart de bezoeker laadtijden.
                Net niet, want door al je foto's in groot formaat te tonen verplicht je de bezoeker héél wat kb's te downloaden. Nu lukt het nog omdat er nog niet al teveel foto's opstaan, maar zet er nog eens 20 bij en dan mag de gebruiker al enkele gaan Mb's downloaden. Als je site dan nog eens druk bezocht zou worden kan dat bovendien problemen opleveren qua bandbreedte.
                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  De foto's naast mekaar is leuk om te - euh - scrollen, maar echt genieten van een geïsoleerd beeld is er niet bij. Jammer ...
                  Daar is ook een mouw aan te passen: Als de TS de foto's -van de html-pagina die geladen wordt in dat i-frame- onder elkaar zet, en qua beeldhoogte het aantal pixels aanhoudt van de hoogte van dat frame, dan is het ook scrollen, maar van boven naar beneden en telkens maar 1 foto zichtbaar

                  Zelf heb ik vééééél liever te scrollen dan telkens te moeten klikken op die thumbnails.

                  Maar ja, je zal altijd voor- en tegenstanders vinden, want er is een spreekwoord dat zegt: er is nog nooit een kok gevonden die kan koken naar alle monden!

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Daar is ook een mouw aan te passen: Als de TS de foto's -van de html-pagina die geladen wordt in dat i-frame- onder elkaar zet, en qua beeldhoogte het aantal pixels aanhoudt van de hoogte van dat frame, dan is het ook scrollen, maar van boven naar beneden en telkens maar 1 foto zichtbaar

                    Zelf heb ik vééééél liever te scrollen dan telkens te moeten klikken op die thumbnails.

                    Maar ja, je zal altijd voor- en tegenstanders vinden, want er is een spreekwoord dat zegt: er is nog nooit een kok gevonden die kan koken naar alle monden!

                    Mvg,
                    Frederic
                    Biedt jouw oplossing een antwoord aan verschillende schermgroottes ?
                    Anyway, wat ik spijtig vind is dat je de beelden niet los van elkaar kan zien, los, in een aparte context. De grootte van de beelden op zijn website is ok. Als thumbnail dan toch

                    Slu !

                    Tjerri

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                      Biedt jouw oplossing een antwoord aan verschillende schermgroottes ?
                      Waarom zou die geen oplossing bieden voor de verschillende schermresoluties?
                      Verduidelijk jezelf eens...

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        Waarom zou die geen oplossing bieden voor de verschillende schermresoluties?
                        Verduidelijk jezelf eens...

                        Mvg,
                        Frederic
                        Ga een poging wagen ... Te merken aan je reactie nù, moet ik dat i-frame zien als een pagina template - met een uitgesneden rechthoek - en daarachter één groot blad met foto's op. Dàt blad kan je dan bewegen zodat het lijkt alsof de foto's glijden onder het template blad en de verschillende foto's aldus voorbij de uitgesneden rechthoek defileren. Ik ken namelijk de opzet met i-frames niet, dus vergeef me mijn onwetendheid. Anyway, ik dacht dat je het "i-frame" van hoog naar laag wou doen laten scrollen en de foto's dus zou schalen op maximale schermhoogte. Ik vroeg me af hoe je je browser wijs kon maken hoe hoog je scherm wel is (resolutiegewijs dan). Ben effe naar jouw site wezen kijken en ook daar : pagina vult ongeveer 2/3 van mijn scherm. Vreemd ? Of dan weer niet ?

                        Slu !

                        Tjerri

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                          Ga een poging wagen ... Te merken aan je reactie nù, moet ik dat i-frame zien als een pagina template - met een uitgesneden rechthoek - en daarachter één groot blad met foto's op. Dàt blad kan je dan bewegen zodat het lijkt alsof de foto's glijden onder het template blad en de verschillende foto's aldus voorbij de uitgesneden rechthoek defileren. Ik ken namelijk de opzet met i-frames niet, dus vergeef me mijn onwetendheid. Anyway, ik dacht dat je het "i-frame" van hoog naar laag wou doen laten scrollen en de foto's dus zou schalen op maximale schermhoogte. Ik vroeg me af hoe je je browser wijs kon maken hoe hoog je scherm wel is (resolutiegewijs dan). Ben effe naar jouw site wezen kijken en ook daar : pagina vult ongeveer 2/3 van mijn scherm. Vreemd ? Of dan weer niet ?
                          i
                          Inderdaad, dat is het. 't is de pagina die in dat frame geladen wordt dat je scrolt.

                          Trouwens, ik zie 't nut niet in van paginagrote foto's. Dat duurt telkens te lang om te laden, slorpt teveel geheugen en bandbreedte op, en het lange wachten doet alleen maar je bezoekers met de noorderzon verdwijnen

                          Mvg,
                          Frederic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

                            ben ook niet weg van dat links naar rechts !
                            verder ziet het er wel mooi uit



                            grt frank

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn vernieuwde website, definitieve versie!

                              Ik vind het een leuke site, maar ik zou de homepagina centreren. Zo ziet het er op elk scherm hetzelfde uit, enkel de ruimte links en rechts is anders.
                              Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                              Comment

                              Working...
                              X