Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

controle op krassen + onderhoud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • controle op krassen + onderhoud

    hallo,

    Hoe controlleer ik mijn lenzen best op krassen? En ook, hoe maak ik mijn lenzen het beste proper? Zowel het glas voor en achter als de behuizing zelf. Voor het glas aan de voorkant gebruik ik momenteel een poetsdoekje die ik bij mijn laptop kreeg om het scherm mee te kuisen, maar ik heb de indruk dat er nogsteeds vettige strepen op het glas blijven

    Mvg,
    PJ
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

  • #2
    Re: controle op krassen + onderhoud

    Gewoon kijken of je krassen ziet.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: controle op krassen + onderhoud

      ja, maar kijk je dan gewoon naar de voorkant van de lens opzoek naar krassen? Iemand heeft me wijs gemaakt dat ik het beste zou kijken door de kant van de lens die je op je body schroeft, de lens instel op zo veel mogelijk milimeters en dan naar een lichtbron kijken en traag de lens draaien. En inderdaad, als ik deze methode toepas zie ik een streep die oplicht in mijn 17-85 lens, ik kan deze echter aan de voorkant totaal niet zien. dus ik moet me waarschijnlijk geen zorgen maken?
      I will harness all available light with super-fast aperture lenses

      Comment


      • #4
        Re: controle op krassen + onderhoud

        Als je niets ziet op je foto's, zou ik me niet teveel zorgen maken. Krasjes op de frontlens geven bijna nooit problemen.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: controle op krassen + onderhoud

          Ik kuis al heel mijn leven mijn lenzen door er op te ademen en af te wrijven met een propere zakdoek
          Schijnt heiligschennis te zijn, ik heb nu van een vriendelijke handelaar een blaaspeertje en ee doekje gekregen waar in grote letters "Canon EF-lenses" opstaat
          Ik kan de rest van mijn leven nu gerust tegemoet zien

          PS: de enige krassen in mijn lenzen zijn gemaakt door vorige eigenaars

          Comment


          • #6
            Re: controle op krassen + onderhoud

            Krasjes zijn ook niet zo belangrijk, een poosje geleden weas hier een link naar foto met en van een lens, die met een voor hamer behandeld was en de foto was nog redelijk.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X