Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D gekocht, wat nu?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50D gekocht, wat nu?

    Hello all,
    heb vorige week een 50D met 17-85 kitlens aangeschaft. 917 Euro incl. hier in Canada!
    Wat slechts een 75 dollar meer was dan de 40D met zelfde kitlens. Een koopje dus.

    Mijn vorige toestel is een powershot S30 en vroeger nog een Nikon F501 die ik vooral gebruikte voor luchtvaart fotografie.

    Ben heel tevreden over mijn nieuwe aankoop en als amateurke ga ik er zeker veel plezier aan hebben.
    Wil nu enkel nog een lens bijkopen en daar loop ik mee vast! Geen idee wat te kopen.
    Volgens mij zijn de volgende alternatieven best voor mijn gebruik (natuur, gebouwen en enkele basket matchen):
    Canon 70-300IS, Canon 55-250 of de 70-200 4 L IS.
    Volgens mij is de 55-250 een goede instap lens aan schappelijke prijs (hier een $340 +tax) Heeft een goed bereik en heeft goede resultaten (goed genoeg terwijl ik mijne 50D leer kennen). Dan later misschien overstappen richting 70-200....
    Heb de voledige 55-250 thread gelezen en klinkt wel goed.
    70-300 is een ander alternatief, maar kost verschil met 55-250 te groot voor een lens die net iets beter is.

    Zijn er andere meningen? Zie ik iets over het hoofd?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: 50D gekocht, wat nu?

    ik zou persoonlijk de 70-200 F4 L kiezen dan, het prijsverschil is er, maar de kwaliteit is er ook. Dit is één van de shots die ik maakte met een 70-200 F4L


    de lens is erg scherp en presteert zeer goed. De bouwkwaliteit is ook een pak beter dan de 70-300 en de 55-250.

    voordeel aan de andere twee lenzen is natuurlijk wel de image stabilizer. Als je van plan bent om in low light omgevingen te gaan werken, zou ik deze zeker overwegen. Indien het budget groot genoeg is voor de 70-200 F4 L IS zou ik dan wel weer deze aanraden. Maar dan zit je natuurlijk al weer bij de 900€ in belgie.
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

    Comment


    • #3
      Re: 50D gekocht, wat nu?

      de 70-200 f4 is inderdaad de top
      Alleen, moet je jezelf afvragen, ben ik er klaar voor? Kost inderdaad een smak meer (ik zou zeker voor de IS lens kiezen, uw mogelijkheden zijn uitgebreider dank zij IS).

      Als je in de leercurve zit, zijn beide genoemde IS-lenzen een prima alternatief. Ik gebruik de 70-300 en ben prijs-kwaliteit zeer tevreden over.

      Als je nu voor de 70-300 opteert, en nadien de 70-200 bijneemt, heb je nog 300 mm bij de hand.

      De 55-250 heb ik geen ervaring mee.
      Succes met de keuze !
      The future brings my best photo. Time is on my side.
      Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

      Comment


      • #4
        Re: 50D gekocht, wat nu?

        'k zou zeggen schaf de 55-250 aan om uw toestel te leren kennen en koop u binnen 2 jaar eventueel een 70-200 f2.8
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: 50D gekocht, wat nu?

          NO doubt : de 70-200!!!

          Toen ik begin dit jaar mijn 40D kocht heb ik ook zitten twijfelen over welke objectieven. Ben zo blij dat ik meteen voor kwaliteit heb gekozen in plaats van later weer een upgrade. Ik heb dan weliswaar de 100-400 gekozen icm. 24-05 maar mijn volgende uitbreidingen zullen dan ook uitbreidingen zijn ipv. vervanging
          | Mijn nieuwe website met foto's |

          Comment


          • #6
            Re: 50D gekocht, wat nu?

            Ik kan hier niet goed volgen: tweederde of meer van de onderwerpen van TS zijn "gebouwen en natuur". Ik veronderstel dat er bij natuur ook nog wel landschappen zullen zitten.

            En iedereen, Kriskringle op kop, is hier als bezeten 200mm, 300mm zoomlenzen aan het vemelden.

            Ik heb sinds een weekje een 10-17mm lens, da's pas leuk om bv. in de stad mee rond te trekken, of voor weidse natuurlandschappen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: 50D gekocht, wat nu?

              ik zou voor de 70-200 4 L IS. gaan, prachtige lens met het voordeel dat de lens altijd even groot is, dezelfde opening heeft en niet draait(polar filter), voor portet en natuur(alround) ideale lens, vlijmscherp.
              de 2.8 is natuurlijk nog beter maar mij schrikt het gewicht en de prijs een beetje af.
              zeker voor de IS gaan (4 stops), niet te versmaden!!!!
              Last edited by Frie01; 26 december 2008, 09:33.
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: 50D gekocht, wat nu?

                Misschien moet de topicstarter even vermelden welk budget hij nog wil spenderen, want dat kan ook behoorlijk bepalend zijn voor de keuze...
                Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                Comment


                • #9
                  Re: 50D gekocht, wat nu?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
                  de 70-200 f4 is inderdaad de top
                  Alleen, moet je jezelf afvragen, ben ik er klaar voor? Kost inderdaad een smak meer (ik zou zeker voor de IS lens kiezen, uw mogelijkheden zijn uitgebreider dank zij IS).

                  Als je in de leercurve zit, zijn beide genoemde IS-lenzen een prima alternatief. Ik gebruik de 70-300 en ben prijs-kwaliteit zeer tevreden over.

                  Als je nu voor de 70-300 opteert, en nadien de 70-200 bijneemt, heb je nog 300 mm bij de hand.

                  De 55-250 heb ik geen ervaring mee.
                  Succes met de keuze !
                  Ik heb precies in hetzelfde schuitje gezeten zoals jij! Ik wilde wel kwaliteit maar vond mij te fel een leek om voor de duurdere lenzen te gaan. (+ de portefeuille hé)
                  Ik heb toen een 70-300 IS gekocht! Zeer goede lens voor die prijs.. mooie zoom en mooie foto's. Ik heb die toen 2e hands gekocht en was prefect!

                  Ik heb deze net 2e hands verkocht voor dezelfde prijs (geen enkel verlies op jaar tijd want prijzen zijn zo wa bepaald 2e hands) en koop nu de 70-200 2.8 IS. Het is dus niet verloren om voor de 70-300 te gaan maar als je ook basketbal wil trekken is elke lens dat je opnoemt niet lichsterk genoeg voor dat te doen! Ik heb daarom nu ook de 2.8.. Voor mijn binnenfoto's..

                  Succes
                  --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50D gekocht, wat nu?

                    Bedankt voor alle advies.

                    Ik had blijkbaar de IS vergeten bij de 70-200, die had ik namelijk in gedachten (kost hier een 750 euro incl.).
                    Budget maximum dat van de 70-200 4 IS, maar mag ook wat minder zijn .

                    Ik ga er nog effe over nadenken. Groot verschil tussen wat ik wil hebben en wat ik kan gebruiken tot volle capaciteit.
                    Ondertussen nog een draagtas aanschaffen (Tamrac velocity?), nieuwe externe schijf, nog een batterij....het stopt echt niet he?

                    thanks again!

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50D gekocht, wat nu?

                      Gebouwen, landschappen... al eens gevraagd wat de Canon 17-55 2.8 daar kost?

                      Comment


                      • #12
                        Re: 50D gekocht, wat nu?

                        17-55 kost hier $1200, of een 700 euro, incl.

                        Misschien binnen een paar jaar...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 50D gekocht, wat nu?

                          Ik sluit me aan bij Elvinio: een f/4 is waardeloos voor indoor sport.
                          Zelfs f/2.8 zal nipt zijn in minder verlichte zalen.
                          Let voor basket ook op AF...moet echt wel snel zijn --> USM dus.
                          Ik gebruik (voorlopig) een 85mm f/1.8 USM prime voor basket.
                          Kijk uit naar een 70-200 f/2.8 USM IS.
                          IS is misschien niet echt nodig voor aktie, maar een lens als deze wil je natuurlijk ook voor andere dingen gebruiken.
                          Herman.
                          Canon S90

                          Comment

                          Working...
                          X