Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

    Lijkt me momenteel de beste 50mm 1.4 lens.
    Ondertussen al weer even op de markt, en hopelijk voorbij de tijd van de kinderziektes.
    Wie gebruikt deze lens, en weet hoe deze lens zich gedraagt tegenover de canon variant, die toch 100 euro goedkoper is. (en tweedehands te vinden is)
    Wat ik belangrijk vind, AF nauwkeurigheid, scherpte van 1.4 tot 4.0 en de bokeh.
    Alvast bedankt !!

  • #2
    Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

    Oh, dit draadje ga ik met grote interesse volgen. Ik heb mijn lenzensetje bijna compleet en eigenlijk het enige wat ik nog wens (naast een tweede body ) is een vervanging van mijn plastic 50mm f1.8 II. De Canon 50mmL is me te duur dus de keuze is voor mij ook de Canon of de Sigma f1.4.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

      Ik heb hier al eens een topic voor gestart.
      http://forum.belgiumdigital.com/f35/...sm-226149.html
      Daar vindt je misschien ook nuttige info.
      Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen.
      Maar tegen Maart zou ik graag 1 van de 2 in mijn bezit hebben.
      Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

        Op DPZ is er een discussie geweest waar deze lens ook in het stuk voorkwam, in feite ging het over de nieuwe Nikon 50 1.4 en uiteindelijk bleek de Sigma er nog beter uit te komen. Ik kan me dan niet voorstellen dat de Canon beter gaat zijn dan de Sigma...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

          Bij Fred Miranda zijn ze der weg van !



          zelf verkocht ik mijn Canon 50mm F1.4 wegens niet echt veel gebruikt
          ik ben nu ook nog opzoek naar een alternatief, maar in mijn geval zou ik
          gelet op de aanwezigheid van een 85mm F1,2 nu eerder kiezen voor een Canon EF 35mm F1,4 l USM.

          MVG, en tevens de beste wensen Rudy
          Jeff & Pascale
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Bij Fred Miranda zijn ze der weg van !



            zelf verkocht ik mijn Canon 50mm F1.4 wegens niet echt veel gebruikt
            ik ben nu ook nog opzoek naar een alternatief, maar in mijn geval zou ik
            gelet op de aanwezigheid van een 85mm F1,2 nu eerder kiezen voor een Canon EF 35mm F1,4 l USM.

            MVG, en tevens de beste wensen Rudy
            Jeff & Pascale
            Het zou mijn enigste non Canon lens zijn, maar het zou inderdaad wel iets speciaal zijn. Ik mis die mooie 85 1.2 natuurlijk, en hoop met dit prijselijk alternatief een vervanger te vinden...(1D is cropcamera, je "wint" dan toch wel 25%)

            Ook beste wensen aan jullie ;-)
            Rudy

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

              Ik ga deze middag waarschijnlijk eentje kopen, ik hou jullie op de hoogte ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik ga deze middag waarschijnlijk eentje kopen, ik hou jullie op de hoogte ;-)
                Dus toch ....

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                  Dus toch ....
                  Ja, alleen nog waar?
                  Rembrandt, Studio73, Konijn? Rembrandt iets duurder.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

                    Ik gebruik 'm zelf op de 5D.

                    Smeuïgste bokeh die ik ook heb gezien, al goed bruikbaar op f/1.4 en zeer scherp vanaf f/2.8

                    Enigste wat te wensen over laat is de AF nauwkeurigheid wanneer het een beetje donkerder wordt, AF snelheid is goed.


                    voorbeeldje op f/1.4
                    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                    Visit my Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

                      Aan iedereen, bedankt voor jullie input.
                      Heb de lens ondertussen aangekocht en aan de tand kunnen voelen.
                      Op de 1d geen focusproblemen en geen af microadjust nodig.
                      Op 1.4 is de lens reeds bruikbaar, en 1.6 laat al een mooie scherpte aftekenen.
                      De lens is zwaar, de focus is niet snel, maar voldoende.
                      Maar de bokeh is..... adembenemend . Denk aan een 85L. Voor een vierde van de prijs.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Aan iedereen, bedankt voor jullie input.
                        Heb de lens ondertussen aangekocht en aan de tand kunnen voelen.
                        Op de 1d geen focusproblemen en geen af microadjust nodig.
                        Op 1.4 is de lens reeds bruikbaar, en 1.6 laat al een mooie scherpte aftekenen.
                        De lens is zwaar, de focus is niet snel, maar voldoende.
                        Maar de bokeh is..... adembenemend . Denk aan een 85L. Voor een vierde van de prijs.
                        oh, sounds good

                        Ik heb besloten toch mijn Tamron 17-50 te verkopen, evenals mijn 50mm f1.8 II. Deze twee gaan mij het grootse deel van het budget brengen om de Sigma 50 f1.4 aan te schaffen
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

                          UPDATE
                          Focusproblemen toch wel aanwezig bij exemplaar nr 1. Onregelmatige focus, 3 x op zelfde object focussen (statief, loodrecht...), en ja hoor telkens stelt ie anders scherp.
                          Omgeruild, op eerste zicht is het beter (backfocus, dat wel, maar corrigerbaar op de nieuwere body's, F1.4 laat GEEN marge voor fouten natuurlijk), maar ik ben nu toch weer zeer voorzichtig, en als deze het niet echt goed doet, gaat ie terug.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            UPDATE
                            Focusproblemen toch wel aanwezig bij exemplaar nr 1. Onregelmatige focus, 3 x op zelfde object focussen (statief, loodrecht...), en ja hoor telkens stelt ie anders scherp.
                            Is dat probleem niet eigen aan de meeste lichtsterke objectieven ?

                            Ik heb ondertussen al 2x Sigma 30mm f1.4 en 3x Canon 50mm f1.4 exemplaren getest en die hadden
                            daar allemaal last van, de ene al meer dan de andere (wijd open getest hé)...

                            De Sigma 50mm heb ik echter nog niet kunnen testen...

                            Wat ik wél weet is dat de Canon 50mm f1.4 wijd open nogal een dromerige, wazige gloed weergeeft (+veel CA) en dat ie
                            bij slecht licht nogal kan hunten, iets waar mijn voormalige Sigma 30mm f1.4 meestal geen last van had...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 50 1.4 EX op Canon ervaringen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                              Is dat probleem niet eigen aan de meeste lichtsterke objectieven ?

                              Ik heb ondertussen al 2x Sigma 30mm f1.4 en 3x Canon 50mm f1.4 exemplaren getest en die hadden
                              daar allemaal last van, de ene al meer dan de andere (wijd open getest hé)...

                              De Sigma 50mm heb ik echter nog niet kunnen testen...

                              Wat ik wél weet is dat de Canon 50mm f1.4 wijd open nogal een dromerige, wazige gloed weergeeft (+veel CA) en dat ie
                              bij slecht licht nogal kan hunten, iets waar mijn voormalige Sigma 30mm f1.4 meestal geen last van had...
                              Het zou kunnen aan de zeer lichtsterke lenzen liggen, al heeft mijn 85 1.2L daar nog nooit last van gehad, ook niet op 1.2.

                              Comment

                              Working...
                              X