Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Canon

    Wat denken jullie? Vergelijking prijs/kwaliteit ?
    Iemand al ervaring met beide lenzen?
    Ik vind de afstand ideaal maar is toch wel redelijk groot prijsverschil en wil weten of het ook evenredig is met het verschil aan kwaliteit...
    canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

  • #2
    Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

    Als je de 55-250 al hebt dan is een betere standaardlens dan de 18-55 toch een veel betere optie?
    Alleen een 18-55 IS of Tamron 17-50 zijn al veel beter en de tamron oon veel lichtsterker, daar heb je wat aan.
    Met genoemde superzooms ga je er niet echt op vooruit.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

      De Canon is wat lichtsterker op 200mm (Canon = f5,6 Sigma = f6,3), en ze is optisch ook iets beter volgens de tests. Maar als je een objectief zoekt dat optisch beter is dan de kitlens, dan kan je beter investeren in een Tamron 17-50 f2,8 XR DI of een Sigma 18-50 f2,8 EX DC.

      De beste zoomlens in dat bereik is wel de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS.
      Beter dan dat kan je echt niet vinden voor een 1,6x crop camera van Canon, maar ze is niet goedkoop.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

        FYI ..


        HTH

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

          Aardige reviews, bevestigt wat ik al een tijdje vermoedde , namelijk dat je v.w.b. de beeldkwaliteit beter uit bent met de 18-55IS+ 55-250 IS dan met de duurdere superzooms...

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Als je de 55-250 al hebt dan is een betere standaardlens dan de 18-55 toch een veel betere optie?
            Alleen een 18-55 IS of Tamron 17-50 zijn al veel beter en de tamron oon veel lichtsterker, daar heb je wat aan.
            Met genoemde superzooms ga je er niet echt op vooruit.
            Ja, tis waar,maar is beetje voor gemak om afstand van 18-200 in een keer te hebben, want nu met de wissels van objectief tijdens uitstapjes of gewoon gebruik..
            Ik twijfel nog steeds
            canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

              Oorspronkelijk geplaatst door eos400D Bekijk bericht
              Ja, tis waar,maar is beetje voor gemak om afstand van 18-200 in een keer te hebben, want nu met de wissels van objectief tijdens uitstapjes of gewoon gebruik..
              Ik twijfel nog steeds
              Een beetje vooruitdenken wat je wil gaan doen voorkomt onnodig wisselen.....

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Een beetje vooruitdenken wat je wil gaan doen voorkomt onnodig wisselen.....
                Hmmm ... hoe jij kan "vooruit denken" als je op reis bent in "onbekend" gebied dat weet ik niet, maar mij lukt dat nooit ttz ik weet absoluut niet wat en of er zich de volgende 2 minuten iets gaat aanbieden voor de lens noch onder welke vorm ...

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Hmmm ... hoe jij kan "vooruit denken" als je op reis bent in "onbekend" gebied dat weet ik niet, maar mij lukt dat nooit ttz ik weet absoluut niet wat en of er zich de volgende 2 minuten iets gaat aanbieden voor de lens noch onder welke vorm ...
                  Als ik een bepaald gebied of object nader , dan weet ik welke lens ik daarvoor ga inzetten.
                  Ik heb daar geen problemen mee.
                  Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je leuk vindt.
                  Lukraak knippen leidt bij mij zelden tot een foto die me plezier geeft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

                    Een kennis heeft sedert enkele weken deSigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS gekocht en moet zeggen dat hij er wel redelijk robuust uitzag en aanvoelde.

                    Wat ik wel jammer vond was dat als ik op AF bezig ben, ik een krakend geluid veroorzaakte door aan de focusring te draaien. Nog nooit meegemaakt dat men niet manueel kan bijfocussen na aut. scherpstelling.

                    Hoe het met de Canon zit, is voor mij ook de vraag, maar als het wel mogelijk is in dit geval, een enorm pluspunt!


                    Gelukkig nieuwjaar!
                    Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

                      Gelukkig nieuwjaar!
                      Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

                        Hey,

                        ik heb sinds kort de canon 18-200 en ik moet zeggen dat deze voor onze uitstapjes met de kinderen standaard op de camera zet.Ben tevreden over het hele zoombereik.
                        Voor binnen gebruik ik wel de tamron 17-50 2.8 dit is ook een super lensje voor zijn prijs, enkel de af is wat traag.Heb in de winkel wel langs staan twijfelen; of de canon 17-55 voor +- 865 of de 18-200 en de tamron 17-50 voor ongeveer hetzelfde bedrag.
                        Heb voorlopig voor mij de juiste keuze gemaakt.
                        So much to do, so little time !
                        http://franky289.fotopic.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pong Bekijk bericht

                          Wat ik wel jammer vond was dat als ik op AF bezig ben, ik een krakend geluid veroorzaakte door aan de focusring te draaien. Nog nooit meegemaakt dat men niet manueel kan bijfocussen na aut. scherpstelling.

                          !
                          Dat zal wel dat dat kraakt .. je bent bezig de "tandwielen" van de servo motoren de nek om te wringen .. nog nooit geweten dat men moet/kan "bijfocussen" in AF mode .. 't is een contradictie in de termen .. en niet enkel in de termen !

                          even de handleiding lezen van de lens ?

                          ".... While auto focusing, please do not touch the focus ring around the lens ..."

                          en

                          "... To avoid damaging the AF mechanism, please do not turn the focus ring manually while in the autofocus mode ..."

                          je bent bezig om in ijltempo, uw kennis zijn lens naar de filistijnen te helpen

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

                            hoi,

                            ja als je aan de focusring draait, dan hoef je helemaal geen AF te hebben. Dus de sigma gewoon op manueel focus zetten. Dan zal dat krakend geluid er helemaal niet mer bij zijn.

                            Maar de beeldstabilisatie maakt ook een geluidje.

                            Ik heb zo'n lens 18-200 van Sigma op mijn D300, voorheen op mijn D40. Mijn vrouw heeft er ok een op een D40. En we zijn er heel tevreden mee.

                            Krisss
                            www.kris-sinnaeve.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe Canon EF-S 18-200mm F 3.5-5.6 IS versus Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC OS Can

                              Oorspronkelijk geplaatst door Krisss Bekijk bericht
                              hoi,

                              ja als je aan de focusring draait, dan hoef je helemaal geen AF te hebben.

                              Krisss

                              De heer Pong deed dat dus met AF aan.........

                              Lezen blijft moeilijk.

                              Comment

                              Working...
                              X