Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300 f4 is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300 f4 is

    Mss een veelgestelde vraag maar wat kan er zoal mislopen/kapotgaan met een lens ( 300 mm f4 IS van canon).

    Ik zou deze willen aanschaffen maar twijfel of ik ze tweedehands zou kopen of niet.

    Mvg Kurt

    Oja prettige feestdagen

  • #2
    Re: 300 f4 is

    Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
    Mss een veelgestelde vraag maar wat kan er zoal mislopen/kapotgaan met een lens ( 300 mm f4 IS van canon).

    Ik zou deze willen aanschaffen maar twijfel of ik ze tweedehands zou kopen of niet.

    Mvg Kurt

    Oja prettige feestdagen

    In het algemeen zijn L lenzen zeer degelijk gemaakt, ik heb een 300mm F4 L USM de lens die je beschrijft zonder IS dus, en die kocht ik ook tweedehands.
    Ik ben daar zeer tevreden van, is een gestoken scherp exemplaar.
    Dus ik zou geen angst hebben om tweedehands te kopen.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: 300 f4 is

      Ik heb enkele weken geleden ook de EF 300mm f/4.0 L IS USM 2dehands gekocht.

      Prachtige lens, ontzettend scherp.

      Belangrijk bij het aankopen is altijd goed testen en bekijken!

      Test al de standen (met IS, zonder IS, verschillende standen IS, 2 standen bereik, AF en MF), let daarbij vooral op eventuele vreemde geluiden bij de AF of IS.

      Bekijk ook goed de lensoppervlakken, algemene staat van het objectief, de lensvatting, vatting voor filter, ...

      En vooral: neem je tijd om ze te testen en bekijken!
      - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

      Comment


      • #4
        Re: 300 f4 is

        Nog een tip; Als je de mogelijkheid hebt, neem dan een laptop mee als je een tweedehands objectief gaat bekijken. Dan kun je je eigen gemaakte testshots direct op een groot scherm terugzien en controleren op scherpte, juiste focus etc.
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: 300 f4 is

          Wat kan er kapot aan gaan:alles:AF,IS,diafragma.
          Daarom testen,tenzij je koopt van iemand die te vertrouwen is.
          Wat de lens betreftrachtig machien.(of zoals sommige BD'ers zeggen:een dijk van een lens.)

          Comment


          • #6
            Re: 300 f4 is

            Hey,


            mijn 300 F4 IS gaat al jaren mee, heeft al over heel de wereld gezeten onder alle omstandigheden kou, warm, super vochtig noem maar op, maar ze heeft nog nooit een keer gewijgerd. Het is gewoon een prima en tevens zeer betrouwbare lens.


            groeten,


            Rudy

            www.vogelsvanbelgie.be
            Mvg,
            Rudy
            www.vogelsvanbelgie.be

            Comment


            • #7
              Re: 300 f4 is

              gewoon een nieuwe kopen met garantie.
              of je moet er een voor een paar honderd euro kunnen kopen, maar das zeker link.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: 300 f4 is

                hierin moet ik Bouk gelijk geven.. Enkel als je een superkoop kunt doen zou ik 2de hands kopen. In het andere geval gewoon wat meer geven en voor een nieuwe gaan.


                Groeten,


                Rudy

                www,vogelsvanbelgie.be
                Last edited by vvb; 25 december 2008, 16:55.
                Mvg,
                Rudy
                www.vogelsvanbelgie.be

                Comment


                • #9
                  Re: 300 f4 is

                  Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
                  hierin moet ik Bouk gelijk geven.. Enkel als je een superkoop kunt doen zou ik 2de hands kopen. In het andere geval gewoon wat meer geven en voor een nieuwe gaan.
                  [/URL]
                  Je kan het ook anders bekijken, als je ze tweedehands koopt, en het is toch niet echt wat je ervan verlangt, dan kan je ze voor bijna evenveel geld terug doorverkopen.


                  De 300 f4 L IS staat zeker niet bekend als probleemlens, het risico is dus niet erg groot.
                  Natuurlijk moet je ze eerst testen voor je ze koopt, maar dat doe je met alle spullen die je tweedehands koopt.

                  Ik heb zelf ook een 300 f4 L IS tweedehands gekocht, en die doet het heel goed.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 300 f4 is

                    Misschien een beetje off-topic:
                    Hoe test je best de IS van Canon lenzen?
                    Met dank voor het antwoord.
                    mijn foto's: www.reneheylen.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 300 f4 is

                      Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                      Misschien een beetje off-topic:
                      Hoe test je best de IS van Canon lenzen?
                      Met dank voor het antwoord.
                      Bij een tele zie je het effect heel duidelijk, kijk door de zoeker met de IS uitgeschakeld, schakel dan de IS in, en je zal zien dat het beeld veel stabieler wordt (ontspanknop wel half indrukken om de beeldstabilisatie in te schakelen).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X