Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dorst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dorst

    Is dit wat?


    Last edited by Jolleke; 24 december 2008, 15:37.
    Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

  • #2
    Re: Dorst

    Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
    Is dit wat?
    Als er géén fout in de rand van het glas zat, dan vond ik dit ... euh ... nog altijd saai.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Dorst

      Ik heb altijd het gevoel dat ik iets mis als ik naar deze foto's kijk.
      Een wijnglas vind ik iets heel elegants. Die elegantie en kracht van het design putten uit slechts één stuk ervan is zeker geen makkelijke opgave!
      Wat me hier wat stoort is dat het glas er helemaal niet aantrekkelijk meer uitziet; het heeft te veel sensualiteit verloren door de detailopname.

      Grtz,
      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: Dorst

        Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
        Ik heb altijd het gevoel dat ik iets mis als ik naar deze foto's kijk.
        Een wijnglas vind ik iets heel elegants. Die elegantie en kracht van het design putten uit slechts één stuk ervan is zeker geen makkelijke opgave!
        Wat me hier wat stoort is dat het glas er helemaal niet aantrekkelijk meer uitziet; het heeft te veel sensualiteit verloren door de detailopname.

        Grtz,
        Palladio
        aar

        Je hebt daar wel een punt. Misschien wou ik iets té dichtbij gaan. Je bedoelt waarschijnlijk dat ik net iets té dichtbij ben gegaan en de focus niet op de juiste plek heb gehouden?
        Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Dorst

          Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
          Je bedoelt waarschijnlijk dat ik net iets té dichtbij ben gegaan en de focus niet op de juiste plek heb gehouden?
          Mmm... denk dat die focus nog vrij juist is (mocht misschien over het geheel wel wat scherper) maar zo'n detailopname heeft niet veel om naar te kijken vind ik...
          Oké, er is een simpel lijnenspel, maar ik vind 't niet boeiend genoeg en ben er eerlijk gezegd nogal snel op uitgekeken.
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

          Comment


          • #6
            Re: Dorst

            mss als er een of andere drank ingezeten had, met bubbeltjes of zo, dat het geheel beter zou uitkomen

            Comment


            • #7
              Re: Dorst

              Hmm, ik ga proberen uit te leggen wat ik denk. Kan verwarrend overkomen...
              Ik vind dit soort foto's leuk, als het een collage-achtig iets is. Een combinatie van 3 à 5 foto's die samenhangen en elk een deel van een geheel weergeven.

              Klinkt het wat zinnig?

              Dit kleurenpalet zie ik ook graag.

              Comment


              • #8
                Re: Dorst

                Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Klinkt het wat zinnig?
                Eerlijk gezegd begrijp ik het niet volkomen.
                Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Dorst



                  Wel, je pakt die twee foto's samen met nog een 3-tal anderen van dat glas, van telkens een ander deeltje. Het "steeltje", de voet, een bovenaanzicht, en plakt die samen tegen de muur Of samen in één "collagefoto".

                  'k Ben niet de beste om een uitleg te geven over iets

                  Comment

                  Working...
                  X