Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankopen in Azië?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankopen in Azië?

    Hallo,
    Kort even schetsen. Ik ga met een grote waarschijnlijkheid een Sony Alpha 300 kopen met kitlens en beginnen met een cursus fototgrafie. Maar ik wil ook een goede reislens, daar ben ik nu al achter gekomen. Kwestie van niet te moeten veranderen onderweg in niet al te ideale omstandigheden. Maar om nu al een keuze te maken ben ik nog te groen achter mijn oren. De discussies die ik hier lees over reislenzen kan ik (nog) niet volgen.
    Vermits ik nogal eens 'in den vreemde' kom, meer in het bijzonder Indonesië vroeg ik mij af of het een goed idee is om die andere lens daar te kopen. Of in Singapore? Maar meestal ben ik niet zo lang in Singapore en dan vaak ook nog alleen op de luchthaven.
    In de veronderstelling ook dat ik dan weet welke lens ik juist wil. Of toch beter hier? Iemand ervaringen of ideeën hierrond?
    Trouwens prettige feesten.

  • #2
    Re: Aankopen in Azië?

    Jakarta, BlockM, PasarAya
    Ik heb er wel eens een prime lensje gekocht en flink afgedongen zodat ik ‘m voor de helft van de Nederlandse prijs had.
    Maar dat is alweer 8 jaar geleden.
    Neem wel een overzicht van de alhier geldende winkelprijzen mee.
    Als je iets op Changi wil kopen zoek dan hier uit waar je belangstelling naar uitgaat want in transit heb je vaak niet veel tijd... ik heb wel eens een aansluiting gemist

    Comment


    • #3
      Re: Aankopen in Azië?

      Brrr, Jakarta. Niet echt een plaats waar ik graag kom. We proberen er altijd zo snel mogelijk weg te zijn.
      Ik ga alleszins een kleine lijstje maken met de prijs van hier en dan vergelijken. Door mijn witte kop kan ik toch nooit de laagste prijs krijgen. Maar ik heb mijn alternatief altijd bij me Dat werkt beter.

      Comment


      • #4
        Re: Aankopen in Azië?

        Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
        Brrr, Jakarta. Niet echt een plaats waar ik graag kom. We proberen er altijd zo snel mogelijk weg te zijn.
        Ik ga alleszins een kleine lijstje maken met de prijs van hier en dan vergelijken. Door mijn witte kop kan ik toch nooit de laagste prijs krijgen. Maar ik heb mijn alternatief altijd bij me Dat werkt beter.
        Jakarta is prachtig en buitengewoon fotogeniek .
        Als je zakelijk reist en ter plaatse een agent en/of fixer hebt dan moet je die inschakelen. (als je hem vertrouwt tenminste )

        Een nachtje Singapore kan ook een aardig voordeeltje opleveren.
        Even Orchard Rd afstruinen, beginnend bij Scotts Rd, en elk fotowinkeltje in en uit.
        Hoe verder weg van Scotts Rd, hoe lager de prijzen.

        Comment


        • #5
          Re: Aankopen in Azië?

          Als je zakelijk reist en ter plaatse een agent en/of fixer hebt dan moet je die inschakelen. (als je hem vertrouwt tenminste )
          Mijn vrouw is mijn 'fixer'. Dus dat komt wel goed.
          En ohhh Singapore, de 'food courts'. Ik krijg het water in mijn mond. Black pepper crab....

          Comment


          • #6
            Re: Aankopen in Azië?

            Die fixer is in ieder geval te vertrouwen

            Comment


            • #7
              Re: Aankopen in Azië?

              der is een reële kans dat ik van de zomer 3 weekjes india doe.
              nog geen idee van reisplanning ofzo (ik ga mee met mijn vriendin die daar al een jaar of 10 komt).

              risico op slechte/materiaalgevaarlijke namaak of best wel veilig?
              Geen probleem met lenzen die figuurlijk van de boom/camion vallen, maar het moeten wel de echte zijn en niet de stickers en naamplaatjes die op een lens gevallen zijn
              Iemand een idee van de prijzen aldaar?
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Aankopen in Azië?

                Een Website

                In de 'real life' winkels kun je met een beetje marchanderen tot 30% besparen.
                De kunst is ook om zoveel mogelijk Rupees voor je Euro te krijgen en je moet ook continu op de hoogte zijn van de officiële exchange rate.
                Gezien de huidige crisis, die ook de valuta markten sterk in beweging houdt, blijft het een beetje gokken.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankopen in Azië?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Een Website

                  In de 'real life' winkels kun je met een beetje marchanderen tot 30% besparen.
                  De kunst is ook om zoveel mogelijk Rupees voor je Euro te krijgen en je moet ook continu op de hoogte zijn van de officiële exchange rate.
                  Gezien de huidige crisis, die ook de valuta markten sterk in beweging houdt, blijft het een beetje gokken.
                  das wel echt op toeristen gericht
                  allemaal superbereik lenzen: 18-200, 150-500 en van zo meer.
                  en voor de canon liefhebber natuurlijk nog de 70-200 2.8.
                  en geen prijzen
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankopen in Azië?

                    Onder de vette kop tref je enkele merken aan, klik op een van hen en vervolgens in het volgende scherm op een lens naar uw keuze.
                    Op het scherm dat daarop volgt treft u de specificaties aan en in het ROOD "Latest Prices".
                    Klik daar eens op

                    Kies hier India Rupees vs Euro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankopen in Azië?

                      gevonden
                      wel een zéér beperkte keuze, ofwel zetten ze maar een deel online
                      de prijzen zijn wel een stuk lager
                      50mm 1.8 voor 90 euro terwijl die hier rond de 120 kost
                      tamron 90mm 2.8 macro 255 ipv bijna 345 bij studio 73.
                      Dus wel de moeite als er een lensje bij zit dat je graag hebt
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankopen in Azië?

                        Kennissen van mij zijn met het verlof naar Thailand geweest ;ze hebben daar voor mij een nieuwe nikon 18-70 aangekocht voor 150 euro .
                        Lens werkt perfect en ik heb 2 jaar worldwide garantie van nikon.Dat is ongeveer de helft van wat ze hier kost dus als je daar een zaakje kan doen zou ik niet twijfelen.greetz Yves.
                        What you see is what you get

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankopen in Azië?

                          Ben net terug van Hong Kong. Leuke kleine winkeltjes overal, en als je een beetje onderhandelt, dan kan je een heel leuke prijs krijgen. Maar dan is het "Wacht 5 min om de camera hier te brengen". Die 5 min waren in realiteit een half uurtje, en ondertussen zit hun "expert" met mij om zijn mening te geven over mijn aankoop (Nikon D90), en te vergelijken met een andere toestel (Canon 450D of zo). Ze probeerden me onder druk te zetten om toch de andere camera te kopen ("En waarom zou je die Nikon D90 willen? Dit is al een oud model! Kijk, die Canon is nieuwer, veel beter, en voor dezelfde prijs..."). Uiteindelijk krijgen ze een telefoontje dat mijn Nikon toevallig momenteel niet in voorraad is, maar als ik iets anders zou willen, bvb die Canon... enz. En dit in verschillende winkels.

                          Ik heb uiteindelijk niks gekocht. Het vertrouwen in de handelaar is voor mij belangrijker dan een paar euros prijsverschil.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankopen in Azië?

                            ik ga niet voor een body, dus dat kunnen ze mij al niet lappen, en als ze er te lang over doen ben ik niet van plan lang te wachten.
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

                            **=ol

                            Comment

                            Working...
                            X