Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkon of sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkon of sigma

    Ik heb een vraagje,zou graag een macro lens aanschaffen.mijn keuze is gevallen op sigma 105 f.2.8 of nikkon 105 f.2.8 maar nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? En waar zit dat grote prijs verschil? En of zijn ze aan elkaar gewaagd? of is dit gewoon kwestie merk? gr.

  • #2
    Re: nikkon of sigma

    De Nikkor schuift niet uit tijdens het focussen, terwijl de sigma dit wel doet.

    Maar ik heb ergens eens een foto gezien van de sigma, volledig uitgeschoven + zonnekap en die kwam qua lengte gelijk met de Canon 100 macrolens met zonnekap.

    Dus is die uitschuiflengte allemaal wel relatief... tenzij je beestjes wilt fotograferen die snel schrikken...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: nikkon of sigma

      Als ik je hier de Nikon zal aanraden, krijg ik metteen de ganse ploeg Sigma gebruikers op mijn dak, maar ik doe het toch.
      Waarom, de Nano gecoate Nikon 105mm AF-S-VR is gewoon beter en meer compatibel dan een derdepartijobjectief, zo wordt bij maximale vergroting ook de uitrek (verlenging) automatisch mee verrekend, en krijg je op je display en in je zoeker echt de werkelijke diafragmawaarde te zien, dat wil zeggen dat bij een maximale vergroting van 1/1 je kleinste diafragma tot f57 oploopt, en met een TC14 erbij zelfs tot f81, deze werkelijke waardes kan je bij gebruik van een andersmerk objectief niet aflezen, en dan wordt het in sommige gevallen rekenen.
      Ook als portret objectief is de Nikon 105 AF-S-VR perfect, mede door de VR functie en de Nano coating.

      Ga hier nu niet beweren dat ik gezegd heb dat de Sigma niet goed is, ik vind de Nikon gewoon beter, of dat de meerprijs verantwoord, dat laat ik aan je eigen keuze over.

      Comment


      • #4
        Re: nikkon of sigma

        Aansluitend bij hetgeen Demeyereg stelt voeg ik daar nog de superieure bouwkwaliteit van de Nikon 105/2.8 AFS aan toe. Voor sommigen lijkt dit onbelangrijk, tot hun Sigma lens plots na een tijdje ernstige mechanische gebreken begint te vertonen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: nikkon of sigma

          ik sluit me daarbij aan. Ik snijd me aan de foto's die ik maak met mijn 105 2.8VRmicro, zo vlijmscherp zijn ze
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: nikkon of sigma

            ok bedankt voor de uitleg. Werd toch al aangetrokken door de nikkon ma met de ervaring van andere kan men nog steeds veel leren en miskopen uitsluiten zal mijn spaarvarken nog maar even bij mesten voor de nikkon te kopen

            Comment


            • #7
              Re: nikkon of sigma

              ik ga eens lekker sigma promoten zekerals je ze wilt gebruiken voor macro

              de sigma 105 is een keigoeie lens voor macrowerk en bijzonder scherp

              waarom zou ik niet de nikkor 105 vr kiezen :
              - ze is half zoveel duurder en niet tweede hands verkrijgbaar
              - vr werkt niet bij dicht macrowerk
              - is sneller qua focus maar macro is 90 % manuele focus
              - heeft geen draaibare diafragma ring dus kun je geen ringen of balg gebruiken (tenzij je weeral de duurdere ringen koopt)

              dus als je een 105mm f 2.8 lens nodig hebt voor macro opteer ik voor sigma

              koop je die lens primeer voor sport of concert dan mss toch de nikon wegens vr en snellere af
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: nikkon of sigma

                ......................................
                Last edited by jan van ginkel; 13 januari 2009, 15:44.
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

                Comment

                Working...
                X