Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G IF-ED DX VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G IF-ED DX VR

    Hallo iedereen,

    Eerst even mezelf voorstellen: ik ben Jan, student journalistiek in Gent en ben geïnteresseerd in fotografie.
    Ik heb een maand ofzo geleden een Nikon D40 gekocht met een kitlens 18-55. Nu ben ik op zoek om een tweede objectief te kopen met een groter bereik. Als student en beginnend hobbyfotograaf is het budget vrij beperkt (in fotografie niet echt handig, maar ja, ik kan moeilijk geld drukken hé ). Na wat zoeken kwam ik op deze lens terecht:

    Ik zou ze willen gebruiken voor mijn twee grote passies: sport (voetbal) en auto's (eventueel ook sport, maar hoofdzakelijk spotten). Zeker om voetbal te fotograferen heb ik een groter bereik nodig dan 18-55, dus is 55-200 al genoeg ? In de test wordt gezegd dat de lens redelijk traag is, maar is die echt te traag voor sportfotografie? Dat ze niet de beste keuze ervoor is weet ik wel, maar veel hoger dan €300 kan ik niet gaan, dus lukt het ermee of raden jullie mij een ander objectief in die prijsklasse aan? Het is vooral mijn bedoeling om te oefenen en toch deftige foto's (lees: tussen huis-, tuin- en keukenfoto's en amateurfoto's) te kunnen nemen. Naarmate ik oefen zal ik dus meer baat bij een serieuze camera hebben en dus wellicht meer geld in fotografie kunnen/willen stoppen.

    Vriendelijke groeten,
    Jan Demets

  • #2
    Re: Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G IF-ED DX VR

    Niemand ? Alstublieft, ik heb hulp nodig ...

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G IF-ED DX VR

      Zal je moeten teleurstellen, maar voor beiden is die lens veel te traag, en vooral té lichtzwak. Tenzij je voetbal om 12h in het zonnetje fotografeert zal je nooit met een 5,6 toekomen...
      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G IF-ED DX VR

        Misschien iets langer sparen en een 2e hands Sigma 70-200 F2.8 kopen? Ik heb zowel een Nikon AFS 55-200 VR en een Sigma 70-200 F2.8, wereld van verschil... Sigma is veel sneller, scherper maar ook zwaarder en duurder. Een 2e hands Sigma kun je vinden vanaf 450€. Voordeel is ook dat je daar nog een 1,4 convertor op kan plaatsen met behoorlijke resultaten.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-S 55-200mm f/4-5.6G IF-ED DX VR

          Bedankt voor jullie reacties, ik zal nog even doorzoeken dan En aangezien de feestdagen eraan komen, wordt mijn budget door de grootouders waarschijnlijk wel nog wat uitgebreid

          Comment

          Working...
          X