Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

    Ok ik ben dus van plan om een beetje extra glas aan te schaffen, maar aangezien ik niet alles in één keer kan kopen ben ik nu serieus aan het twijfelen welke lens ik eerst moet kopen. By the way, ik koop ze tweedehands...

    De list:
    Tamron 17-50mm F2.8 of Nikkor 35-70mm F2.8
    Nikkor 80-200mm F2.8

    Het probleem is of ik niet weet of ik nu meer groothoek of meer tele zal nodig hebben.
    Ik vertrek binnenkort op reis naar Sicilië en ik verwacht daar meer gebruik te maken van groothoek dan tele, maar ik heb al een 18-70mm, weliswaar niet lichtsterk maar toch een degelijke lens. Aangezien ik nog nooit een tele gehad heb weet ik niet goed hoeveel ik die ook werkelijk zal gebruiken. Pfff, twijfels twijfels... iemand die mij wat raad kan geven?

    Waarschijnlijk zullen sommigen de 18-200 aanraden, maar ik wil zowieso lichtsterk glas dus dat is geen optie.

  • #2
    Re: Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

    gezien je huidige lenzen zou ik toch voor de 80-200 2.8 gaan.

    aan dat bereik geraak je snel verslaafd, geloof me
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

      Ik stond ook voor die keuze en heb me nog geen moment mijn keuze voor 70-200 beklaagd
      d700 - d200 - d60 - 35/1.8 - 50/1.8 - 28-70/2.8 - 70-200/2.8 - 12-24/4

      Comment


      • #4
        Re: Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

        Ik zou misschien wel voor een Sigma 10-20 oid gaan ivm de smalle straatjes, kerken ed..
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

          Die staat wel niet in mijn lijstje...

          Maar nu ik wat verder aan het lezen ben over die 80-200 van Nikon (de oudere schuifversie) lees ik dat die echt wel verschrikkelijk traag is. Ik wist dat het geen lens is voor sportfotografie maar ik zou er toch wel graag straatfotografie mee willen doen en daarvoor heb je toch een minimale focus snelheid nodig denk ik.

          Is die werkelijk zooooooooo traag of valt het al bij al nog mee?
          Ik weet, ik zou kunnen opteren voor de nieuwere draaiversie maar heb ik nu het budget niet voor. Zijn er andere lenzen op de tweedehandsmarkt voor +/- 400 euro die even goed presteren als deze nikkor schuifzoom maar wel veel vlugger focussen??? Ik dacht bv aan de Sigma 70-200 maar die kan blijkbaar lang niet tippen aan de scherpte van de Nikon lees ik.

          Hoe meer ik lees hoe meer ik weer begin te twijfelen!

          Comment


          • #6
            Re: Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

            De Sigma 70-200 kan mits een goed exemplaar zeker wel tippen aan de 80-200.
            De AF op oude schuifzooms is zeker niet snel maar overigens wel bruikbaar voor snapshots op straat.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

              Kijk eens naar de Nikon AF-S 70-300 VR. Prima lens voor redelijk geld. Je hebt dan gelijk een mooi zoombereik dat perfect aansluit op de lens die je al hebt. En door de VR schiet je enkele stops lichter. Ik gebruik 'm zelf regelmatig als ik door de stad loop.

              Comment


              • #8
                Re: Help! Ik weet niet hoe te kiezen!

                Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                Kijk eens naar de Nikon AF-S 70-300 VR. Prima lens voor redelijk geld. Je hebt dan gelijk een mooi zoombereik dat perfect aansluit op de lens die je al hebt. En door de VR schiet je enkele stops lichter. Ik gebruik 'm zelf regelmatig als ik door de stad loop.
                Dan zou ik evengoed de 18-200 kunnen kopen, maar zoals ik al zei, ik wil zowieso lichtsterk glas.

                Ik moet bijna de knoop gaan doorhakken ook al ben ik er nog niet uit, maar ik denk dat ik zal beginnen met de Tamron 17-50mm en dan nog eventjes door te sparen voor de Nikkor 80-200mm draaiversie. Ik heb nu tientallen reviews en meningen gelezen over de Sigma 70-200 en het lijkt me erg riskant om die lens tweedehands te kopen aangezien er zoveel issues mee zijn. Hetzelfde geldt voor de Tamron overigens, die ik nieuw ga kopen zodat ik hem kan terugbrengen indien er iets mee zou zijn.
                Ik kan ook de 80-200mm schuifzoom overnemen van iemand voor een mooie prijs maar ik vrees dat ik mij zal ergeren aan de trage AF voor op bijvoorbeeld concerten en straatfotografie.

                Comment

                Working...
                X