Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 300 mm met 1.7 TC van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 300 mm met 1.7 TC van Nikon

    Kan iemand mij vertellen of de nieuwste 300 mm voor Nikon met een 1.7 TC van Nikon
    nog wel AF is, of misschien eentje van een ander merk?

    m.v.g.

    leo
    Pentax K10D

  • #2
    Re: Nikon 300 mm met 1.7 TC van Nikon

    Beste ik begrijp je vraag niet goed, maar mijn AF (en VR) werkt/en nog altijd met een Nikon AF-S VR 300mm F/2.8 + Nikon TC1.7

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 300 mm met 1.7 TC van Nikon

      Met een f4 300 afs wordt mogelijk de AF wat onzeker, met de 2.8 zul je er sowieso veel plezier van hebben. ik heb helaas met deze combinaties geen ervaring. Voor sportdoeleinden verwacht ik er met de 4.0 versie weinig heil van, voor langzamere onderwerpen zal het wel OK zijn; het hangt mede van de AF-unit van de camera af. Testen op je eigen camera met deze combinatie is wellicht de beste optie.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 300 mm met 1.7 TC van Nikon

        Idd een beetje duidelijker zijn met je specs : Welke 300mm ?

        Een F/2.8 heeft met geen enkel TC problemen, ook de 2.0 zal onder probleem werken
        Een F/4 werkt het best met een 1.4 TC maar met een 1.7 en zeker met 2.0 begint de lens te jagen om een AF te krijgen (maar hij is er nog steeds zelfs bij 2.0 TC). De scherpte is ook een stuk minder
        Last edited by JePe; 23 december 2008, 07:40.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 300 mm met 1.7 TC van Nikon

          Afhankelijk van de lichtsterkte van je lens.
          Ik gebruik een 400mm f2.8 met een TC-17E zonder probleem.
          Met f4 lenzen kan de AF trager worden.

          Algemeen regeltje voor lens/converter combi die kunnen:
          Lichtsterkte x vergrotingfactor <= 5.6 voor degelijke AF
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 300 mm met 1.7 TC van Nikon

            Met de 1.7 wordt de AF duidelijk trager. Af en toe gaat ze hunten maar zeker niet om de haverklap. Ook de scherpte vind ik nog steeds prima. De foto's van de vogeltjes in mijn profiel zijn allen met deze combinatie genomen.

            Gr

            Hans
            http://Carojoke.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 300 mm met 1.7 TC van Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Idd een beetje duidelijker zijn met je specs : Welke 300mm ?

              Een F/2.8 heeft met geen enkel TC problemen, ook de 2.0 zal onder probleem werken
              Een F/4 werkt het best met een 1.4 TC maar met een 1.7 en zeker met 2.0 begint de lens te jagen om een AF te krijgen (maar hij is er nog steeds zelfs bij 2.0 TC). De scherpte is ook een stuk minder
              Sorry folks maar ik bedoel de f4 versie ( de f2.8 is gewoon buiten onze reach qua prijs)

              leo
              Pentax K10D

              Comment

              Working...
              X