Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief voor vliegtuigspotten (Nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief voor vliegtuigspotten (Nikon)

    Hallo

    Ik ben hier nieuw dus kort voorstellen, ik ben David, 21 jaar en student informatica die zich in zijn vrije tijd met fotografie bezig houd.
    Sinds deze lente heb ik de stap gezet naar een DSLR, nikon D80.
    Ik gebruik de camera onder meer om regelmatig te spotten -> vliegtuigen (nog een leuke hobby ). Daarbij gebruik ik als lens de Nikkor 70-300 van de vorige generatie. Heb al nette foto's kunnen maken met deze lens, maar hij heeft zo zijn beperkingen. Eigenlijk ben ik op zoek naar een snellere lens (deze kan er relatief lang over doen om te focussen, en dan is het vliegtuig al voorbij...) Ook maakt hij relatief veel lawaai, op zich geen probleem maar wel wat hinderlijk. De lens heeft ook zijn beperkingen, zolang er veel zonlicht is, presteert hij heel goed. Maar nu bv met de winter, met onrechtstreeks zonlicht presteert de lens ondermaats Daarom ben ik op zoek naar een betere lens...
    Heb al veel informatie gezocht, maar ik kan door het bos de bomen niet meer zien
    Zo heb je bv de extreme 70-200 f2.8. Maar dan zit ik wel beperkt tot 200, wat op zich ok is (tss 200 en 300 is niet zoveel verschil). Of is de 'nieuwe' 70-300 VR zoveel beter? of wat van de Nikon 80-400 4.5-5.6?
    Is Sigma een optie, ook zij hebben veel verschillende lenzen.
    Ik hoop dat ik dankzij jullie ervaring een goede keuze kan maken.
    Ik heb wel geld over voor een goede lens maar meer dan +/-1500 kan ik er niet aan geven.
    Bedankt voor de hulp
    Last edited by Davidx; 22 december 2008, 17:31.

  • #2
    Re: Welk objectief voor vliegtuigspotten (Nikon)

    Als je met je bereik van 300mm meer dan voldoende had heb ik maar 1 aanrader voor jou.

    Sigma 100-300 f4 hsm (supersnel en zeer scherp)